Rafał
Hostyński
Ten od
pozycjonowania
Temat: Jak studenci mogą stać się pożądani na rynku?
Odpowiedzmy sobie na pytanie. Kim jest dzisiejszy student?Jeśli to osoba, która została przepchnięta przez gimnazjum, potem LO, a następnie z braku własnej inicjatywy poszła na studia, bo może wtedy się jakaś praca znajdzie, to przepraszam ale dla takich jakiekolwiek rady nic nie dadzą.
Studenci, żeby stać się pożądanymi na rynku - niestety muszą zaryzykować i sparzyć się samemu w kontaktach z przyszłymi pracodawcami. Czasem zostaną omamieni wielkimi zarobkami, szybkim awansem itd. itp. Czasem trafią pod skrzydła dobrego menadżera i jeśli są inteligentni, to wyciągną wnioski.
Wiemy, że bezpowrotnie minęły czasy 'wiecznej pracy w jednym zakładzie', tak więc student musi być elastyczny i kompatybilny, tak by dopasować się do stale zmieniającej się rzeczywistości.
Obecny styl edukacji i programy nauczania równają wszystkich w dół. Silne jednostki to przetrwają i tylko Ci mogą zostać liderami, przyszłymi liderami. Reszta zwyczajnie musi zweryfikować swoje potencjalne kwalifikacje zawodowe i nie bujać w obłokach.
"Przeciętny menadżer spędził od 1.000 do 10.000 godzin, studiując ekonomię, historię, języki, literaturę, matematykę i nauki polityczne. Na świadomą naukę kreatywnego myślenia ten sam menadżer poświęcił niecałe 10 godzin".
Tony Buzan, twórca techniki "map skojarzeń"