Anna I.

Anna I. Dyrektor
zarządzający

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Witam,

w firmie mamy problem z realizacją zaplanowanych celów, powstają świetne pomysły i strategie które pozostają niezrealizowane,

"Jeśli firma nie osiąga swoich celów w 70 proc. przypadków przyczyną nie jest błędna strategia, ale nieskuteczność wdrożenia. Prezesi firm przyznają w badaniach, że skuteczność realizacji celów, jest ich największym zmartwieniem. Ponad 90 proc. z nich doświadczyło porażki starając się wdrożyć strategię."

Jak zmienić tą sytuację? Co jest podstawą skuteczności w realizacji celów?

pozdrawiam
Kazimierz Grabski

Kazimierz Grabski Jestem
otwieraczem...
Otwieram na marzenia
i aspiracje

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Temat jak morze szeroki i głęboki...

Konkretny przypadek wymagałby postawienia indywidualnej diagnozy.

Natomiast sugestii ogólnych może być wiele. Moim "konikiem" jest brak zaangażowania kierownictwa najwyższego szczebla oraz brak zrozumienia pracowników dla celów zaplanowanych przez kierownictwo. Odpowiedzią może być szeroko rozumiany dialog przy współtworzeniu celów i działań zmierzających do ich urzeczywistnienia.

Jestem pewien, że pojawi się jeszcze wiele innych sugestii.

konto usunięte

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

tak jak Kazimierz napisał - każdy case jest inny :)

ze swojej strony polecam powiedzenie zasłyszane od znajomego:
"Kto nie potrafi narysować tego, o czym mówi ... nie wie, o czy mówi"...

rozrysować co i jak robimy

Obrazek


wybrać sobie narzędzia do zarządzania - kto, co, kiedy, jak, zależności, zrobione-nie zrobione, ect.

Obrazek


Obrazek


i przede wszystkim... rozmawiać, a nie mówić na spotkaniach ... i broń Boże (slajdowych :) )

pozdrawiam
Wojtek
Joanna W.

Joanna W. Zakupy/Budownictwo

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Podstawą skuteczności w realizacji celów jest Manager/Lider Zespołu to on musi umieć trzymać w ramach czasowych wykonywanie zadania nie zbaczając z drogi idącej do wyznaczonego celu, musi wyłapywać osoby obniżające jakość zespołu a wynagradzać osoby działające sprawnie i zgodnie z planem.

Pozdrawiam
Joanna

Anna I.:
Witam,

w firmie mamy problem z realizacją zaplanowanych celów, powstają świetne pomysły i strategie które pozostają niezrealizowane,

"Jeśli firma nie osiąga swoich celów w 70 proc. przypadków przyczyną nie jest błędna strategia, ale nieskuteczność wdrożenia. Prezesi firm przyznają w badaniach, że skuteczność realizacji celów, jest ich największym zmartwieniem. Ponad 90 proc. z nich doświadczyło porażki starając się wdrożyć strategię."

Jak zmienić tą sytuację? Co jest podstawą skuteczności w realizacji celów?

pozdrawiamJoanna W. edytował(a) ten post dnia 06.11.11 o godzinie 09:07
Krzysztof Jarzyna

Krzysztof Jarzyna Plant Manager, Pearl
Stream S.A.

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Witam,

Czy ktoś może polecić jakieś ciekawe narzędzie do zarządzania (kontroli delegowanych poleceń).

Chodzi mi o proste narzędzie w które wpisał bym nazwę zadania, mógł monitorować jego progres, ustawić ramy czasowe,edytować status i jego kolejne kroki ...

Dokładnie tak jak napisał to Wojciech Korsak:
"kto, co, kiedy, jak, zależności, zrobione-nie zrobione, ect."

Dzięki z góry za pomoc.

konto usunięte

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Krzysztof Jarzyna:
Witam,

Czy ktoś może polecić jakieś ciekawe narzędzie do zarządzania (kontroli delegowanych poleceń).

Chodzi mi o proste narzędzie w które wpisał bym nazwę zadania, mógł monitorować jego progres, ustawić ramy czasowe,edytować status i jego kolejne kroki ...

Dokładnie tak jak napisał to Wojciech Korsak:
"kto, co, kiedy, jak, zależności, zrobione-nie zrobione, ect."

Dzięki z góry za pomoc.

Proste narzędzie - MS Outlook (zakładka Zadania)

A najważniejsze - rozmowa oceniająca bieżące postępy :)

Pozdrawiam

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Ciekawe pytanie i ciekawa dyskusja. Analiza przypadku byłaby oczywiście przydatna i wskazana. Ale nie wchodząc w szczegóły można zaryzykować następujące rady :
1/ wyeliminować "przeszkadzaczy", przekonać wątpiących
2/ postawić na naturalnych liderów
3/ wymienić składy zespołów wdrażających, bacząc na stworzenie odpowiedniego ich składu ( mózgowcy nie wystarczą, potrzeba jeszcze ludzi do realizacji, motywatorów, time-keeperów etc. )
4/ wyselekcjonować 2-3 najważniejsze projekty, zadbać o ich perfekcyjną realizację, pokazać, że to co zaplanowane można zrealizować i że to ma sens
5/ pokazać własne zaangażowanie w realizację projektu ( nie koniecznie jako lider zespołu, ale jego członek, mający także konkretne rzeczy do zrobienia w określonym czasie
6/ uważnie słuchać co mówią podwładni, przyjmować ich krytycyzm za dobra monetę
I na koniec - sprawdzić, czy przypadkiem zespół nie jest przeciążony pracą, obowiązkami, projektami. Jeśli tak, a nie ma możliwości lepszego zorganizowania pracy, to można przemyśleć zaangażowanie siły zewnętrznej - ekspertów, interim managerów, Kierowników projektu.
Pozdrawiam.

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

A z narzędzi polecał bym MS Project, program sprawdzony w wielu firmach. Stosunkowo prosty w użyciu, dający wiele możliwości follow up na różnych płaszczyznach. Można w nim uwzględnić także interakcje pomiędzy różnymi realizowanymi projektami oraz sekwencje czasowe. Być może w Pani przypadku planowanie projektów nie było dość wnikliwe z punktu widzenia posiadanych zasobów ( ludzkich, czasowych, innych ). Przydałoby się może zastosowanie zasad PDCA ? W wersji oryginalnej jest to tak :
Plan – zmiany planuj z wyprzedzeniem. Przewiduj skutki zmian jakie chcesz wprowadzić. Z góry ustal mierniki oceny skuteczności i zaplanuj pomiar. Opracuj plan wdrożenia zmiany. Zapewnij odpowiednie zasoby ludzkie i zaangażuj właścicieli procesów, tych których ta zmiana dotyczy
Do - przeprowadź pilotażowe wdrożenie ( w małej skali ) w kontrolowanych warunkach ( przeprowadź eksperyment albo zbuduj prototyp )
Check – gruntownie przeanalizuj rezultaty eksperymentu i wyprowadź wnioski na temat skuteczności próbnego wdrożenia
Act - podejmij właściwe działania aby wypracowana nowa metoda działania ( skoro jest bardziej efektywna ) stała się normą, standardem
Ciekaw jestem Pani komentarza.
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

W. Edwards Deming postulował już jakiś czas temu, by ZPC (Zarządzanie Przez Cele) zastąpić o wiele skuteczniejszym ZPP (Zarządzaniem Przez Planowanie). To są hasła, ale stosując (w praktyce) zarządzanie procesem (skupienie uwagi na procesie, nie na celach, które oczywiście trzeba mieć), udaje mi się osiągać oczekiwane rezultaty.
Narzędzia, jak MS Project, czy inne platformy, niczego nie załatwiają, nie warto się na nich skupiać. To sprawa drugorzędna.
Skupiając uwagę na procesie, jego właściwym zaplanowaniu, realizowaniu i doskonaleniu, eliminuje się w znacznym stopniu niepewność.
Nie rozwlekając wypowiedzi - po pewnym czasie, postępując w ten sposób, można uzyskać pewność, co zostanie osiągnięte za miesiąc, dwa, trzy... To bardzo wzmacnia, tak organizację (firmę), jak i zespoły, a także poszczególnych ludzi.
Procesy planują i realizują ludzie, dlatego podtytuł pewnej książki opisującej efektywne metody rozwijania nowych produktów bardzo dobrze to określa: "...Integrating People, Process, and Technology" - w tej kolejności, nie odwrotnie :o)

PozdrawiamHenryk M. edytował(a) ten post dnia 11.11.11 o godzinie 11:10
Roman Z.

Roman Z. import/export Profil
niealtywny kontakt
dla zinteresowany...

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Henryk M.:
W. Edwards Deming postulował już jakiś czas temu, by ZPC (Zarządzanie Przez Cele) zastąpić o wiele skuteczniejszym ZPP (Zarządzaniem Przez Planowanie).
W 100% się zgadzam.Uwagę bym skupił na Czasie.Często pracownicy mają poczucie że coś robią ale jest to tylko poczucie.Wtedy warto żeby zrobili sobie rozkład dnia np 8 godzin pracy podzielili na 15 minutowe odcinki i zapisywali co w nich robili. To może być dla nich wielkie odkrycie
Efekt jest zaskakujący :)I daje spore przyśpieszenie
To są hasła, ale stosując (w
praktyce) zarządzanie procesem (skupienie uwagi na procesie, nie na celach, które oczywiście trzeba mieć), udaje mi się osiągać oczekiwane rezultaty.
Narzędzia, jak MS Project, czy inne platformy, niczego nie załatwiają, nie warto się na nich skupiać. To sprawa drugorzędna.
Skupiając uwagę na procesie, jego właściwym zaplanowaniu, realizowaniu i doskonaleniu, eliminuje się w znacznym stopniu niepewność.
Nie rozwlekając wypowiedzi - po pewnym czasie, postępując w ten sposób, można uzyskać pewność, co zostanie osiągnięte za miesiąc, dwa, trzy... To bardzo wzmacnia, tak organizację (firmę), jak i zespoły, a także poszczególnych ludzi.
Procesy planują i realizują ludzie, dlatego podtytuł pewnej książki opisującej efektywne metody rozwijania nowych produktów bardzo dobrze to określa: "...Integrating People, Process, and Technology" - wt je kolejności, nie odwrotnie :o)
Pozdrawiam
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Romanie, zgadzam się z tym jak najbardziej :o)
Z czasem jest jeszcze inny problem (ja to nazywam "kompresją czasu"): większości ludzi wydaje się, że zmiany można wprowadzić z dnia na dzień, szybko.
Przekonałem się, że wprowadzenie nawet prostej zmiany w procesie zajmuje dużo czasu. Ponadto, jeżeli wprowadzane zmiany nie są "dziełem" ludzi, których bezpośrednio dotyczą (procesy realizują ludzie, nie programy), to takie zmiany zwykle nie wychodzą (na dobre).

Czyli: zaangażowanie ludzi w zmiany, w długim czasie = ciągłe doskonalenie :o) Ciągłe doskonalenie to nie "gaszenie pożarów", tylko wytrwała, konsekwentna droga prowadząca do poprawy. Gaszenie pożarów niczego nie poprawia, co najwyżej przywraca stan sprzed pożaru.

Pozdrawiam

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Teraz z panem Henrykiem bym się zgodził. Właśnie o czynnik ludzki mi chodziło w mojej wypowiedzi. Dla skuteczności działania można zastosować różne techniki i teorie zarządzania. Ale zawsze kluczowy pozostaje człowiek. A dobry, przemyślany plan to zawsze połowa sukcesu. Najlepsze narzędzia tego nie zastąpią. Tak uczy praktyka. Miłej niedzieli wszystkim życzę. Udaję się do innych zaplanowanych działań.

konto usunięte

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Anna I.:
Witam,

w firmie mamy problem z realizacją zaplanowanych celów, powstają świetne pomysły i strategie które pozostają niezrealizowane,

"Jeśli firma nie osiąga swoich celów w 70 proc. przypadków przyczyną nie jest błędna strategia, ale nieskuteczność wdrożenia. Prezesi firm przyznają w badaniach, że skuteczność realizacji celów, jest ich największym zmartwieniem. Ponad 90 proc. z nich doświadczyło porażki starając się wdrożyć strategię."

Jak zmienić tą sytuację? Co jest podstawą skuteczności w realizacji celów?

Motywacja ... Umiejętności ... Kompetencje ... Odpowiednie środki / zasoby ...
Anna I.

Anna I. Dyrektor
zarządzający

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Sytuacja wygląda tak, ze w firmie mamy sporo projektów i sporo osób odpowiedzialnych za te projekty. Te osoby mają realizować projekty równolegle do swoich normalnych obowiązków. Problem polega na tym, że jak zarząd nie zmonitoruje projektu to okazuje się po jakimś czasie - np.Q, że osoba odpowiedzialna za projekt tego nie realizuje.

Jednak w dużej organizacji zarząd nie jest w stanie osobiście wszystkiego na bieżąco samemu monitorować - chyba że się mylę?
Roma Kukurba

Roma Kukurba kierownik projektu,
trener-freelancer

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Krzysztof Jarzyna:
Witam,

Czy ktoś może polecić jakieś ciekawe narzędzie do zarządzania (kontroli delegowanych poleceń).

Chodzi mi o proste narzędzie w które wpisał bym nazwę zadania, mógł monitorować jego progres, ustawić ramy czasowe,edytować status i jego kolejne kroki ...

Dokładnie tak jak napisał to Wojciech Korsak:
"kto, co, kiedy, jak, zależności, zrobione-nie zrobione, ect."

Dzięki z góry za pomoc.
moi klienci stosują zwykły kalendarz- terminarz. I działa cuda! ale jest to jedyne miejsce gdzie zapisują zadania i jest to miejsce, które sprawdzają 2x dziennie- start i koniec pracy
Roma Kukurba

Roma Kukurba kierownik projektu,
trener-freelancer

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Roman Z.:
W 100% się zgadzam.Uwagę bym skupił na Czasie.Często pracownicy mają poczucie że coś robią ale jest to tylko poczucie.Wtedy warto żeby zrobili sobie rozkład dnia np 8 godzin pracy podzielili na 15 minutowe odcinki i zapisywali co w nich robili. To może być dla nich wielkie odkrycie
jest takie "zarzadzanie czasem"L.Steiwart, zrobiłam sobie przez 10dni taką analizę co robię, potem nadanie priorytetów. Pomogło!:-)
Roma Kukurba

Roma Kukurba kierownik projektu,
trener-freelancer

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Anna I.:
Sytuacja wygląda tak, ze w firmie mamy sporo projektów i sporo osób odpowiedzialnych za te projekty. Te osoby mają realizować projekty równolegle do swoich normalnych obowiązków. Problem polega na tym, że jak zarząd nie zmonitoruje projektu to okazuje się po jakimś czasie - np.Q, że osoba odpowiedzialna za projekt tego nie realizuje.

Jednak w dużej organizacji zarząd nie jest w stanie osobiście wszystkiego na bieżąco samemu monitorować - chyba że się mylę?
to prosze stworzyć biuro zarzadzania projektami z funkcją kontrolna i tam niech odbywa się monitorowanie i raportowanie do zarzadu. Probowałam takie monitorowanie scedować do komórki ISO ale nie byli zainteresowani dodatkowym zajęciem , nie wiem czemu ;-)roma kukurba edytował(a) ten post dnia 06.11.11 o godzinie 22:04
Irek L.

Irek L. Jeszcze mam ochotę
"by kopać się z
koniem"

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Anna I.:
Witam,

w firmie mamy problem z realizacją zaplanowanych celów, powstają świetne pomysły i strategie które pozostają niezrealizowane,

Moim zdaniem wszyscy koncentrujecie się na rozwiązaniu problemu zakładając jak powyżej - świetne pomysły, jeszcze lepsze strategie. A może trzeba zrewidować te świetne cele i wybrać te realne do wdrożenia na obecnym poziomie organizacji i zasobów ludzkich firmy, i dla tych opracować strategie, które nie będą aż tak trudne w realizacji. Dziwne jest też zlecanie zadań równoległych. Jasne i jednoznaczne priorytety dają pewność realizacji powierzonych zadań. No chyba, że zarządzający koncentrują się na kolejnych wspaniałych pomysłach a o poprzednich zapominają.

konto usunięte

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Anna I.:
Sytuacja wygląda tak, ze w firmie mamy sporo projektów i sporo osób odpowiedzialnych za te projekty. Te osoby mają realizować projekty równolegle do swoich normalnych obowiązków. Problem polega na tym, że jak zarząd nie zmonitoruje projektu to okazuje się po jakimś czasie - np.Q, że osoba odpowiedzialna za projekt tego nie realizuje.

Jednak w dużej organizacji zarząd nie jest w stanie osobiście wszystkiego na bieżąco samemu monitorować - chyba że się mylę?

Zarząd to ludzie: prezesi, wiceprezesi itp...
Jeśli projekty są ważne dla organizacji, to "zarząd", a konkretnie wybrana osoba powinna je monitorować. Wydaje mi się (choć mogę się mylić), że "zarządowi" brakuje odpowiednich umiejętności managerskich.
Jan D.

Jan D. nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany

Temat: Jak skutecznie realizować cele?

Anna I.:
Sytuacja wygląda tak, ze w firmie mamy sporo projektów i sporo osób odpowiedzialnych za te projekty. Te osoby mają realizować projekty równolegle do swoich normalnych obowiązków. Problem polega na tym, że jak zarząd nie zmonitoruje projektu to okazuje się po jakimś czasie - np.Q, że osoba odpowiedzialna za projekt tego nie realizuje.

Jednak w dużej organizacji zarząd nie jest w stanie osobiście wszystkiego na bieżąco samemu monitorować - chyba że się mylę?

Trudno doradzać bez analizy i diagnozy, ale przyczna może być w doborze ludzi oraz w braku wskazanego monitoringu.
Nie wiem jak duża jest organizacja ale takiej cirka 600 pracowników, i projektów dużych ok. 20-30 (z terminami 6 -miesięcznymi i więcej) przy strukturze macierzowej można:
1. robić np. miesięczne spotkania, gdzie każdy z kierowników robi sobie SWOT i przedstawia na tym spotkaniu, dwie ma tutaj szanse - wspomaganie zarządu oraz doradztwo innych gdy potrzeba
2. dedykować komórkę monitoringu, ale moim zdaniem to do bardzo dużych projektów zasilanych przez wiele źródeł finasowania i przy spawozdawczości np. do KE
3. dobierać ludzi na kierowników projektów według umiejętności kierowania, a nie specjalistów w wąskiej dziedzinie. Specjalista zamie się tym na czym się doskonale zna i nie będzie tracił na sprawy organizacyjne czasu
Coś podobnego przerabiałem :-))Jan D. edytował(a) ten post dnia 07.11.11 o godzinie 14:59



Wyślij zaproszenie do