Anna Sawicka

Anna Sawicka owner, Prażmowscy
s.c.

Temat: handlowiec - gdzie się kończy jego rola?

Witam,

Prowadzę małą a właściwie mikro firmę handlową (branża reklamowa). Mamy 2 osoby do obsługi zamówień. Ostatnio zatrudniliśmy handlowca, którego zadaniem jest pozyskiwanie nowych klientów.
Problemem stała się dla mnie zmiana zakresów obowiązków pozostałych pracowników. Czyli innymi słowy mam problem z tym, gdzie kończy się praca handlowca a zaczyna działu obsługi klienta. Czy handlowiec ma tylko poznawać nowych klientów, przedstawiać katalogi, cenniki a w przypadku konkretnych zapytań przekazywać do obsługi klienta do dalszych rozmów czy sam wyceniać poszczególne, czasem liczne zapytania i do działu obsługi przekazywać dopiero "gotowe" zamówienie. Będę wdzięczna za podzielenie się waszym doświadczeniem jak to wygląda u was w firmach.
Dominik K.

Dominik K. designer & developer

Temat: handlowiec - gdzie się kończy jego rola?

Odpowiem może jako klient zarówno indywidualny jak i pracownik firmy-klient i podzielę się doświadczeniem korzystania z usług różnych firm z branży reklamowej, głownie drukarnia, poligrafia, gadżety reklamowe.

Moim zdaniem sytuacja w której jest handlowiec, on mnie "kupi" a potem jest to zepchnięte do zamiennie różnych ludzi osobo obsługujących klientów to mamy zbliżanie się do stylówki jak z GSMu czy Banku. Ja się nie czuję tam klientem przez telefon tylko planktonem, żerem na prowizję, a obsługa ma mnie w tyłku do póki nie wysłucham fenomenalnych ofert tylko skrojonych dla mnie rzekomo.

Zdecydowanie bardziej lubię sytuację kiedy, osoba która pozyskała mnie jako klienta, mogę się kontaktować w kwestii obsługi moich zleceń/zamówień. Budujemy już już jakieś relacje, obie strony już wiedzą czego możemy od siebie oczekiwać i wymagać. Podobnie jest jak sam trafie do firmy i firma nie prowadzi jakiejś specyficznej techniki obsługi projektów/klientów, to i tak lubię rozmawiać z tym człowiekiem, który poprzednio mnie obsługiwał.

Tutaj absolutnie nie nazwał człowieka handlowcem ani z obsługi klienta, nie używał tego zamiennie. Po prostu specjalista ds. klientów, których zadaniem jest obsługiwanie wybranych klientów, najlepiej tych których udało mu się pozyskać. Dobrze jest kiedy firmie jest jedna osoba na max. pięciu dużych klientów. Z klientami indywidualnymi może być trochę inaczej. To wszystko zależy od działalności i profilu firmy, branża reklamowa to szerokie pojęcie.Ten post został edytowany przez Autora dnia 23.01.18 o godzinie 11:51



Wyślij zaproszenie do