konto usunięte

Temat: Firma to ludzie?

Oczywiście bez wszystkiego na raz nie ma co mówić o działalności przedsiębiorczej. Ale utożsamianie tych pojęć wydaje mi się dosyć ekstremalne.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Firma to ludzie?

Aleksandra Kalinowska:
Dagmara D.:
Prawdą jest, że nie ma ludzi niezastąpionych...
...i firm też, dlatego warto jest zaiwestować w innowacje, które są drogą do celu.
I jak tu nie cenić naszych pań. ;-D
Joanna Mazurczak:
Firma to firma.
Ludzie to ludzie.
Kapitał to kapitał.
Podpisuję się rękami i nogami...
Nie dosyć, że ładnie prawią, to jeszcze na skasie po mistrzowsku dają! Ekstra! ;-D
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Firma to ludzie?

Zbigniew JEREMIN:
Łukasz K. Przekaza w.:
Firma to ludzie. Ludzie to kapitał.

Czy tak jest naprawdę?
Witam.
Tak, największym kapitałem są ludzie. "Nathan Myhrword z Microsoftu twierdzi, że musimy zdać sobie sprawę z tego, iż w społeczeństwie opartym na wiedzy stosunek pomiędzy przeciętnym a naprawdę dobrym nie wynosi 1:2, ale 1:100 lub 1:1000. Jego szef Bill powtarza, że jeżeli z Microsoftu odeszłoby dwadzieścia osób, firma stanęłaby na krawędzi bankructwa". Nie komputery, a ludzie, ja tak uważam. A może jest inaczej?
Pozdrawiam.
Chce zwrócić uwagę na ważny element - otóż wspominasz o permanentnym odejściu - oytanie czy tych ludzi nie można zastąpić w takim tępie, że firma podniesię się dostatecznie szybko z tej zapaści. Wówczas wcale nie musi stać na krawędzi bankructwa.
To potwierdza moje słowa - firma to ludzie ale też system/sposób/działania, które nią kierują. Sprawny dział HR musi widzieć że 20 czy nawet 10 osób zamierza odchodzić, sprawny dział HR winien mieć listę potencjalnych zastępców. Wówczas odejścia pracowników nie są taką tragedią.

Zalecam ostrożniść w przecenianiu znaczenia jednostki ludzkiej w firmie.

Miłej soboty.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Firma to ludzie?

Artur Kucharski:
Zbigniew JEREMIN:
Łukasz K. Przekaza w.:
Firma to ludzie. Ludzie to kapitał.
Czy tak jest naprawdę?
w społeczeństwie opartym na wiedzy stosunek pomiędzy przeciętnym a naprawdę dobrym nie wynosi 1:2, ale 1:100 lub 1:1000. Jego szef Bill powtarza, że jeżeli z Microsoftu odeszłoby dwadzieścia osób, firma stanęłaby na krawędzi bankructwa".
To potwierdza moje słowa - firma to ludzie ale też system/sposób/działania, które nią kierują. Sprawny dział HR musi widzieć że 20 czy nawet 10 osób zamierza odchodzić, sprawny dział HR winien mieć listę potencjalnych zastępców. Wówczas odejścia pracowników nie są taką tragedią.
Zgadzam się. Tym bardziej, że zaskoczenie jest nawet wtedy, kiedy wszystko jest robione aby X, Y, Z odeszli, a oni w końcu się decydują.
Zalecam ostrożniść w przecenianiu znaczenia jednostki ludzkiej w firmie.
A ja pomachiwanie szabelką przez różnej maści kierowników wobec pracowników. Często odejścia ważnych dla firm ludzi są wręcz na ich żądanie, a zaskoczeniem może być to, że firmy nie są na spełnienie swoich oczekiwań przygotowane. Często też myślą, że nic im się nie stanie, a życie to mniemanie weryfikuje. ;-(
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Firma to ludzie?

Cóż przyglądam się naszej dyskusji i zauważam, że zmierza w ciekawym kierunku...

W takim razie nieco rozwinę moje pytanie.

Czy duża fluktuacja kadrowa wpływa na lojalność pracowników?

Czy Twoi pracownicy są lojalni wobec firmy?

konto usunięte

Temat: Firma to ludzie?

ad pytanie nr 1)-według mnie nie
ad pytanie 2)czy mógłbyś określić termin "lojalność wobec firmy"?-co to dla Ciebie znaczy?
Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Firma to ludzie?

Więc odpowiadając pozwolę sobie zacytować:

40 proc. pracowników z dziewięciu krajów, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez Synovate uważa, że nie można już być obecnie tak lojalnym wobec pracodawcy jak w przeszłości. Sondaż, który przeprowadzono wśród 2 675 osób z Bułgarii, Czech, Francji, Hong Kongu, Węgier, Rumunii, Rosji, Singapuru i Ukrainy w lutym 2006 roku, badał nastawienie do pracy i czynniki skłaniające do zmiany pracy.

stwierdzeniem "nie można być obecnie równie lojalnym wobec pracodawcy jak kiedyś" zgodziło się aż 56 proc. badanych Francuzów, 41 proc. mieszkańców Hong Kongu, Węgrów, oraz Rumunów, 38 proc. mieszkańców Singapuru, 36 proc. Bułgarów, Czechów, Rosjan i 29 proc. Ukraińców. Z cytowaną opinią nie zgodziło się 41 proc badanych w Rumunii, 31 proc. ankietowanych w Bułgarii i w Singapurze oraz 29 proc. badanych w Czechach.

PSYCHOTEST: Sprawdź jakim jesteś pracownikiem?

Najczęściej zmieniają pracę w Rosji i na Ukrainie

Pracę w ciągu ostatniego roku zmieniał, co czwarty Rosjanin i Ukrainiec - to częstotliwość niemal dwa razy większa niż w przypadku innych krajów. Panicos Ioannides, zarządzający Synovate w Rosji i na Ukrainie tłumaczy to szybkim wzrostem gospodarek obu krajów. Wykwalifikowani pracownicy są bardzo poszukiwani w Rosji i na Ukrainie, dlatego wabikiem stosowanym przez firmy są wysokie pensje.

Płaca nie gwarantuje lojalności

Płace były głównym motywem skłaniającym do zmiany pracy: kierowała się tym jedna trzecia respondentów, którzy zmienili pracę w ciągu ostatniego roku; to także główny powód dla połowy zastanawiających się nad zmianą pracy. Warto jednak zauważyć, że lepsza płaca nie jest wcale gwarancją lojalności pracownika. Połowa badanych stwierdza, że satysfakcjonująca praca w dobrym otoczeniu jest dla nich ważniejsza niż płaca. Najwięcej przekonanych do tego jest w Singapurze (66 proc.).

Jak zauważa Larry Crosby, dyrektor zarządzający oddziałem Synovate Loyalty - przywództwo i odpowiedni styl zarządzania, stymulujące środowisko pracy, ciekawe możliwości rozwoju oraz zachęcanie do otwartej komunikacji - to czynniki, które mogą być tak samo efektywne w zwiększaniu lojalności pracowników co wysokie wynagrodzenie.

Zatrzymać najlepszych

Larry Crosby, zwrócił również uwagę na to, że o ile pewien stopień rotacji pracowników nie jest niewskazany, to nadmierna rotacja może bardzo mocno uderzyć w finanse firmy. Całkowity koszt zastąpienia pracownika może pięciokrotnie przekroczyć jego roczne wynagrodzenie. Duża rotacja przekłada się także na lojalność klientów. Dlatego firmy na całym świecie starają się za wszelką cenę zatrzymać najlepszych pracowników i przyciągać nowych zdolnych.

źrodło: http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,74785,3826597.html

Oraz:

Lojalny pracownik na czasy trudne i na czasy trochę lepsze
Szymon Augustyniak

O tym, że czasy kiedy pracownicy od początku kariery aż do emerytury pracowali dla jednego pracodawcy minęły bezpowrotnie - lubią powtarzać medialni komentatorzy rynku pracy. Część pracodawców uświadamia sobie jednak, że wbrew pozorom nie jest to dobre także dla nich, podobnie jak to, że lojalności nie da się kupić wyłącznie pieniędzmi.

Fuzje, przejęcia, zamknięcia i skalowanie w dół, nieregularne wypłaty, niepewne ekonomicznie czasy, presja na portfolio i płace w przedsiębiorstwie powodują, że także pracownicy są znacznie bardziej skłonni opuścić firmę, nie czekając nawet na emeryturę.

Działa przy tym zasada: im większa firma, tym niższa lojalność pracowników. Według badania NFI Research, w dużych firmach (zatrudniających powyżej 10 tys. pracowników), lojalność pracowników spada w sposób znaczący, podczas gdy w firmach małych - wzrasta. 60% respondentów z największych firm oceniło, że pracownicy są mniej lojalni niż dwa lata temu. W małych firmach - poniżej 100 zatrudnionych - niemal połowa twierdzi, że lojalność wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat, a niemal wszyscy pozostali uznali, iż nie uległa zmianie. NFI zaproponowało w związku z tym 10 kroków, które mogą organizacji pomóc utrzymać lub podnieść zaufanie i lojalność pracowników. Część z nich wsparta została bezpośrednio cytatami z wypowiedzi respondentów wspomnianego badania.

1. Umacniaj zaufanie do przywódców. Pracownicy chcą mieć poczucie, że przywódcy wiedzą dokąd zmierzają, tak by mogli podążyć tą ścieżką. "Zaufanie do przywództwa nie jest kwestią poruszaną często przy okazji omawiania zagadnień lojalności. Jednak jeśli ludzie mają zaufanie do swoich przywódców - ufnie patrzą także w przyszłość".

2. Popraw kulturę organizacyjną. To w jakich warunkach się pracuje, jest dla lojalności pracownika istotniejsze niż nawet wysokość pensji. Ludzie po prostu chcą być traktowani fair. "Zwykle jestem stuprocentowo lojalnym pracownikiem, ale teraz każdy pracuje dla siebie. Taka kultura pracy nie przyczynia się do lojalności, co z kolei przekłada się także na produktywność."

3. Podnieś wzajemne zaufanie. "Zaufanie to podstawa! Rosnąca luka pomiędzy wynagrodzeniem zarządzających, a tym co otrzymują "prole" zbytnio w tym jednak nie pomaga. Firma, która ma ambicje stale i świadomie podnosić rynkową wartość swojej załogi poprzez szkolenia itp. zyskuje podwójnie gdy nadchodzą czasy zwolnień i redukcji zatrudnienia". Innymi słowy: "To nie pieniądze budują lojalność - ale poczucie tworzenia wartości dodanej, bycia potrzebnym, zaufanym".

4. Stwarzaj możliwości awansu. Zatrudnieni chcą się rozwijać. Także dzięki rozwojowi swoich firm. A utrzymanie się na ścieżce wzrostu i rozwoju, jest dla nich w obecnej sytuacji gospodarczej coraz trudniejsze.

5. Wspieraj stabilizację w firmie. "W obecnych warunkach pracownicy przeważnie specjalnie nie oczekują wzrostu wynagrodzenia. Wartościami, które doceniają są zatrudnienie i stabilność ich firmy."

6. Zapewniaj stabilność pracy. Ciężko w tych czasach jest czynić gwarancje i obietnice, ale stabilność zatrudnienia ma szczególnie wielką wartość, kiedy w otoczeniu pracownika praktycznie wszystko się zmienia.

7. Wprowadź autonomię i wyzwania. Stawiaj trudne zadania i usuwaj się z drogi. Wielu skrupulatnych i pracowitych pracowników, którzy otrzymają szansę, podniesie rękawicę, ponieważ ma potrzebę poczucia współtworzenia firmy.

8. Wynagradzaj uczciwie. W erze post-dotcomowej wszyscy spodziewają się uczciwego wynagradzania. Ponadto menedżerowie wolą wynagrodzenie za wykonanie konkretnego zadania, za efekt. Tymczasem, "firmy korzystają z dużego bezrobocia i obniżają płace oraz zmuszają pracowników do podpisywania niekorzystnych klauzul w umowach o pracę. Lojalność się nie liczy".

9. Bądź elastyczny. Wiele osób pragnie bardziej zrównoważonego i spokojnego życia, szczególnie w obecnych czasach.

10. Monitoruj korzyści/. Nie tylko wynagrodzenie ma wpływ na lojalność, ale i inne programy pracownicze realizowane w firmie - jak opieka zdrowotna, programy opcji akcji pracowniczych.

Wszyscy są świadomi ciężkich warunków na rynku, ale kiedy gospodarka się odbije, to właśnie lojalni pracownicy pomogą wysforować się naprzód, korzystające z poprawy koniunktury firmy.

źródło: http://ceo.cxo.pl/news/54131.html

ZAPRASZAM DO PRZEMYśLENIA PORUSZONEJ KWESTII :-)

konto usunięte

Temat: Firma to ludzie?

Łukasz K. Przekaza w.:
Cóż przyglądam się naszej dyskusji i zauważam, że zmierza w ciekawym kierunku...

W takim razie nieco rozwinę moje pytanie.

Czy duża fluktuacja kadrowa wpływa na lojalność pracowników?

TAK

Czy Twoi pracownicy są lojalni wobec firmy?

Ciezko odpowiedziec na to pytanie. Mysle ze Tak ale sie troche wacham z tym twierdzeniem.

konto usunięte

Temat: Firma to ludzie?

Łukasz K. Przekaza w.:
Czy Twoi pracownicy są lojalni wobec firmy?

Główna teza - firma to ludzie.

Więc podstawiając zamiast firma - ludzie, pytanie powinno brzmieć, czy pracownicy są lojalni wobec innych ludzi?
Tomasz Mendyk

Tomasz Mendyk marketing i
zarządzanie, import
surowców
energetycznych R...

Temat: Firma to ludzie?

dobrze zorganizowany "twór" zwany firmą przetrwa rzeczywiście odejście i strategicznych pracowników firmy - z mniejszym lub wiekszym bólem. wszelkiego rodzaju procedury tworzone przez wielkie korporacje, szatkowanie kompetencji, raporty i monitoring w dużym stopniu uniezależniają firmę od nagłego odejścia pracownika.
innym zaś problemem jest "lojalność" wobec firmy - a jakiej ?. a może trzeba być lojalnym tylko wobec firmy "Kowalski" bo ona jest moja własna od początku do końca, w nią inwestowałem i to ja decyduję o jej dalszym rozwoju, i to ja decyduję o cenie jaką chcę otrzymać za wykonywanie przez nią pracy, i to ja podejmuję decyzję o dalszych inwestycjach - może gdy spojrzymy na sferę lojalnosci przez pryzmat egoizmu uda nam sie znaleźć jakis złoty środek. każdy podany przyklad wzbudzenia "lojalności" będzie jej kupieniem - czy to wyższa pensja, czy mozliwośc kształcenia, czy miłe towarzystawo w pracy i zależy to co na danym etapie druga strona przyjmie jako zapłate.

konto usunięte

Temat: Firma to ludzie?

być może działam w specyficznej branży:))
w moim doświadczeniu duża rotacja pracowników nie wpływa dobrze na ich lojalność; pracownicy mają wrażenie destabilizacji i chaosu, niepewności i (paradoksalnie) braku perspektyw.
Dominuje czesto przekonanie "po co mają mnie zwolnić, sam odejdę" albo "nie ma sie co starać, wszyscy rezygnują". Nikt nie aspiruje wtedy na wyższe stanowiska, bo "raczej zwalniają tych z górnych półek".
Pewna rotacja jest konieczna ; jako transfuzja "nowej krwi"; natomiast "rotacja dla rotacji" nie jest, w mojej opinii, najlepszym pomysłem.

konto usunięte

Temat: Firma to ludzie?

współczynik rotacji kady [ staff turnover ] to jeden z podstawowych parametrów oceny firmy

jeśli jest zbyt duży to jest to bardzo negatywny sygnał i bardzo źle świadczy o poziomie kultury organizacyjnej firmy
Paweł P.

Paweł P. Human Resources

Temat: Firma to ludzie?

Mirek MIRPO Połyniak:
współczynik rotacji kady [ staff turnover ] to jeden z podstawowych parametrów oceny firmy

jeśli jest zbyt duży to jest to bardzo negatywny sygnał i bardzo źle świadczy o poziomie kultury organizacyjnej firmy

Jeden współczynnik o niczym nie świadczy - wolałbym oglądać firmę przez kilka współczynników.

A co do zbyt dużego współczynnika rotacji kadry to czy jest on duży czy mały zależy głównie od branży i czasami sytuacji na rynku.
Inaczej to wygląda w firmach produkcyjnych inaczej w finansowych.
Dla jednych rotacja na poziomie 20% to dużo a dla innych normalne.Paweł Pieniążek edytował(a) ten post dnia 18.03.08 o godzinie 15:25
Mariusz W.

Mariusz W. Dyrektor Handlowy
(AHU / HVAC )

Temat: Firma to ludzie?

Istotnym elementem polityki przedsiębiorstwa jest zapewnienie zatrudnionym bardzo dobrych warunków pracy.

- odpowiedzialność,
- współpraca,
- szacunek.

Następna dyskusja:

Firma dla PALACZA




Wyślij zaproszenie do