konto usunięte
Temat: Dziwne praktyki i zwyczaje w firmach
Piotr Krauze:
Ewelina Rypina:
Piotr Krauze:
Ewelina Rypina:
Tak więc wybór pomiędzy "nowym", a "starym" nie koniecznie jest polityczny i oznacza stratę dla organizacji
I to jest właśnie przedmiotowe podejście do pracownika-człowieka.
Upomnienie się pracownika o podwyżkę inspiruje organizację do zmian ???
Do niedawna Pawle takie numery przechodziły, bo zatrudniało się nowego pracownika "świeżą krew" za mniejszą kasę. Teraz, w związku z sytuacją na rynku pracy, trzeba niestety nowemu zapłacić więcej.
A naukowo uzasadnić możemy sobie to zawsze. Jakoś trochę mi się to kłóci z OB.
To bardzo duża nadinterpretacja z Pana strony moich słów. Co więcej, nie wiem rozumimien jak w ogóle mógł Pan wysunąc taki wniosek z tego co napisałam
Proszę zauważyć co jest istotą wątku, który przedstawił Paweł.
Jest to ewidentnie negatywny przykład relacji pracowniczych panujących w tejże organizacji.
Koleżanka natomiast przyjęła stanowisko broniące takie zachowania w organizacji. Tłumaczące postępowanie menadżera. A nawet uzasadnienie tego typu zachowań dobrem organizacji.
To nie ten przypadek !
Stąd też moja "nadinterpretacja".
Według mnie takie praktyki powinny być poddane ostrej krytyce. Jest tu oczywista zależność skutkowo-przeczynowa. Pracownik prosi o podwyżkę - szef zwalnia go. To nie jest faza realizacji strategii firmy. A nawet jeżeli? - to tak się nie robi. To jest właśnie problem tej organizacji i jej kultury.
Natomiast dla mnie ważniejszym problemem w takich przypadkach jest sytuacja tego zwolnionego pracownika. Jaka to jest dla niego trauma? Jak ma się odnaleźć w dalszym życiu zawodowym? Jak może ustrzec się takich doświadczeń?
Może na tym polu udałoby się nam wyciągnąć jakieś sensowne wnioski i rady?
Wnioskuję co następuje:
jeśli w codziennej pracy pracownik nie otrzymuje informacji zwrotnej dot. wyników swojej pracy - może mieć zdanie na swój temat:
a) spełniam oczekiwania
albo
b) nie spełniam oczekiwań.
Jeśli w swoim mniemaniu efektywnie pracuję i jednocześnie mam wiedzę, że za zbliżony obszar odpowiedzialności w innych firmach na podobnych stanowiskach płacą więcej - udaję się po podwyżkę !:)
W tym momencie pracodawca odmawia - zwalnia - zatrudnia Nowego. Jaki jest przekaz dla zwalnianego pracownika ? Wyobrażenia na swój temat nie pokrywają się z rzeczywistością przedstawioną przez pracodawcę.
Można potraktowac to jako traumę ....ale można też poszukać takiej organizacji gdzie kultura feedbecku jest wpisana w kulturę organizacji i potraktować całą sytuację jako SZANSĘ na znalezienie satysfakcjonującej pracy !:)
Pozdrawiam ciepło
IzaIzabela Nowaczyk edytował(a) ten post dnia 07.12.07 o godzinie 00:01