Temat: Dyscyplinowanie pracowników (produkcji).
Ja na bazie własnego doświadczenia uważam, że dobry szef, który chce zmotywować pracowników:
1. Dostosowuje swoje zachowania do sytuacji (kiedy trzeba przyklnie, innym razem pocieszy), ale nigdy żadną inwektywą personalną.
2. Decyzji w sprawach oceny pracy lub zachowania pracownika nie dokonuje pochopnie, bez wysłuchania i zanalizowania sytuacji.
3. Jest nastawiony na wyeliminowanie trudności i profilaktykę, co musi cały czas pracownikom podkreślać.
4. Daje pracownikom możliwość podejmowania samodzielnych decyzji stosownie do sytuacji i kompetencji, jezeli się na czymś nie zna to nie udaje ze jest inaczej bo się ośmieszy.
5. Zapowiada wyraźnie czego oczekuje, stawia zadania, sprawdza ich wykonanie.
6. Jezeli trzeba to chętnie pomaga rozwiązać wszelkie problemy.
7. Jest konsekwentny w przewinieniach oczywistych.
8. Zawsze dotrzymuje swoich obietnic i daje pracownikom nadzieję na rozwój firmy.
9. Czasami jest z nimi na integracji, gdzie zachowuje się swobodnie i nie załatwia wówczas ich spraw tylko słucha i wyciąga wnioski.
Przestrzegając tych zasad, być może się uda ich zmotywować, choć jak pisała Dagmara nigdy wszystkim się nie dogodzi.
Ja pracuję według własnej zasady i taką przekazuję pracownikom: "do pracy przychodzimy by pracować, a nie zeby się lubic. Jezeli przy tym się lubimy to jest to korzystne dla pracy, ale nie jest warunkiem bezwzględnym jej wykonania".
Pozdrawiam