konto usunięte
Temat: Dostosować się do potrzeb rynku, czy kreować jego potrzeby?
Jedni mówią: "Żeby być bardziej konkurencyjni, musimy obniżyć koszty. Nie róbmy więcej, niż robi konkurencja, ponieważ z nimi przegramy w walce o klienta. Słuchajmy klienta i dostarczmy mu tego, czego on oczekuje. Ni mniej ni więcej.".Zaś inni odpowiadają: "Podwyższajmy standardy i kreujmy nowe potrzeby. Klient nie jest świadomy swoich wszystkich aktualnych lub ewentualnych potrzeb. Zaryzykujmy."
Ten strategiczny dylemant pojawił się ostatnio podczas mojej rozmowy z przedstawicielami renomowanej firmy inżynieryjnej. Firma ma wspaniałe portfolio, bogatych klientów i siedzibę w Londynie. W branży ma opinię światowego lidera. Na polskim rynku jest od niedawna i musi stawić czoła polskiej konkurencji. Przychodzi jej to z dużym trudem, ponieważ jej standardy przewyższają średnią krajową.
Jestem ciekawy Waszych opinii i przykładów.