Łukasz Krzysztof P.

Łukasz Krzysztof P. Aude aliquid
dignum...

Temat: Dobra reputacja – ile naprawdę kosztuje?

Jak cenna jest dobra reputacja dla firmy okazuje się niestety często zbyt późno, by zapobiec jej utracie i lawinie zdarzeń, które wywoła. Przekonała się o tym boleśnie firma z branży motoryzacyjnej, która kiedyś była największym producentem opon na świecie.


CZYTAJ CAŁOŚĆ

konto usunięte

Temat: Dobra reputacja – ile naprawdę kosztuje?

Dużo kosztuje. I nie musi to być taki drastyczny przypadek.

Tak samo jak się wykorzystuje plotkę i pogłoskę do budowania opinii, tak samo można dostać po uszach z tego samego źródła. Ile kosztuje?

Czasem półkę w jednym hipermarkecie, czasem dostawy do sieci, czasem kontakt życia. Skopanie istniejącej i pozytywnie postrzeganej marki jest dość ciężkie, ale nie jest niemożliwe. "Pomoc" dla kopiących wewnątrz kopanych - bezcenna. Za wszystko inne zapłacisz kartą ....
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Dobra reputacja – ile naprawdę kosztuje?

Łukasz Krzysztof P.:
Dobra reputacja – ile naprawdę kosztuje?
Jak wszystko co jest bezcenne nie kosztuje nic, bo nie jest to rzecz nabywana za pieniądze. Jak by tak było to pewnie nie jedno PPHU miałoby w ofercie sprzedaży: reputacja - 1 szt? 1 kg? 1 mg? 1 um? / cena netto + VAT 22% + kod kreskowy aby pani na kasie mogła nabić.

Wartością przeliczalną na pieniądze i dążącą do wartości brutto firmy jest natomiast strata. W podanym przykładzie zaoszczędzono na jakości sprzedawanych wyrobów i koszt kłopotów firmy to wartość "zaoszczędzonego" surowca plus "zysk" z niewdrożenia odpowiedniego systemu kontroli jakości plus % kosztów ogólnych.

A właściwie to o czym mowa, co to jest reputacja firmy? Czym się różni od marki, wizerunku? Wizerunek? Wyobrażenie?Tożsamość? Ukryty kapitał? Interes firmy? Reputacja firmy ma uczucia - może cierpieć? Skoro ktoś wycenia to jaką jednostką miary się ją mierzy? Można tym zarządzać?

Temat: Dobra reputacja – ile naprawdę kosztuje?

A właściwie to o czym mowa, co to jest reputacja firmy? Czym się różni od marki, wizerunku? Wizerunek? Wyobrażenie?Tożsamość? Ukryty kapitał? Interes firmy? Reputacja firmy ma uczucia - może cierpieć? Skoro ktoś wycenia to jaką jednostką miary się ją mierzy? Można tym zarządzać?

No i mamy powód dlaczego formy upadają, tracą rynek, konsumentów...
jak można reputacje firmy porównać do marki??? Marku naprawde nie znasz firm, które są włąścicielem bardzo dobrej marki, mającej uznanie na rynku, będącej liderem w swoim wolumenie sprzedaży, jednakże będącej zarówno przedsiębiorstwem w którym nie chce pracować kadra z odpowiednim diświadczeniem bo zarząd, właściel to osoba/osoby które zbierają tylko kokosy z poprzednich lat, kiedy w firmie pracowali fachowcy...???

a jeśli chodzi o wizerunek... niestety często pamięta się tylko o wizerunku zewnętrznym, pomijając PR kierowany do pracowników...

ukryty kapitał... biorąc pod uwagę zarządzanie długofalowe reputacja firmy jest bardzo ważna, po to żebyś nie musiał jak ja to ładnie określiłam w stosunku do kogoś tam: już nigdy nie będę pracowała z osobami od których jestem mąrzejsza, bo wtedy całą energię musze poświęcać na ukrycie tego faktu... kapitał formy mierzony w zysku przedsiębiorstwa tworzą ludzie, którzy potarfią zarządzać

oj długo mogłabym pisać i polemizować z Twoja wypowiedzią, ale już mi się nie chce, dyskutowac z osobami które tak pojmują biznes... na obronę mojej "zołzowatej wypowiedzi" moge powiedzieć tylko, że kiedyś pracowałam z takim delikwentem, zarządem na szczęscie ten okres w życiu mam już za sobą, teraz tylko obserwując ich na rynku widze jak tracą udziały, mają coraz większe koszty, jaka mają opinie na rynku I TO MÓJ WIELKI SUKCES... SPRAWDZAJĄ SIĘ MOJE WSZYSTKIE PRZEPOWIEDNIE

wniosek: najtrudniej jest wycenić w przedsiębiorstwie rzeczy, które sie nie dają zaksięgować
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Dobra reputacja – ile naprawdę kosztuje?

Agnieszka Knychała-Kowal:
Marku naprawde nie znasz firm, które ..
Znam .. ale mogę poprosić o rozwinięcie uzasadnienia?
oj długo mogłabym pisać i polemizować z Twoja wypowiedzią,
Zachęcam. ;-D
ale już mi się nie chce, dyskutowac z osobami które tak pojmują biznes...
.. tzn jak?
na obronę mojej "zołzowatej wypowiedzi" moge powiedzieć tylko, że kiedyś pracowałam z takim delikwentem, zarządem ..
Czy tu jest zrównanie z moją osobą? Czy aby na pewno nie ma pomyłki? ;-D

"Zołzowatości" na razie nie widzę, a chętnie się z nią zapoznam. ;-D
Bartosz Kramek

Bartosz Kramek Fundacja Otwarty
Dialog

Temat: Dobra reputacja – ile naprawdę kosztuje?

Marek Kubiś:

A właściwie to o czym mowa, co to jest reputacja firmy? Czym się różni od marki, wizerunku? Wizerunek? Wyobrażenie?Tożsamość? Ukryty kapitał? Interes firmy?

w/w pojęcia to elemenatrz public relations. Mają one swoje definicje (i określone relacje).
Reputacja firmy ma uczucia - może cierpieć? Skoro ktoś wycenia to jaką jednostką miary się ją mierzy? Można tym zarządzać?

Można. W empiku jest nawet książka "Zarządzanie reputacją". To bardzo ważny i strategiczny obszar zarządzania. Najkrócej mówiąc, zarządzanie reputacją polega na świadomym i konsekwentnym dochowywaniu wierności deklarowanym wartościom np. uczciwości, jakości itp., które w toku działalności biznesowej podlegają empirycznej weryfikacji. Nie przez nas, tylko przez podmioty z naszego wewnętrznego i zewnętrznego otoczenia. Tak tworzy się reputacja.Bartosz Kramek edytował(a) ten post dnia 27.04.08 o godzinie 18:54
Bartosz Kramek

Bartosz Kramek Fundacja Otwarty
Dialog

Temat: Dobra reputacja – ile naprawdę kosztuje?

A propos "sprzedaży " reputacji - tym zajmują się PRowcy oraz agencje PR. Biorąc za to realne pieniądze.
Rafał Rudnicki

Rafał Rudnicki zarządzanie ryzykiem
- blog:
ryzyko.blox.pl

Temat: Dobra reputacja – ile naprawdę kosztuje?

Agnieszka Knychała-Kowal:
A właściwie to o czym mowa, co to jest reputacja firmy? Czym się różni od marki, wizerunku? Wizerunek? Wyobrażenie?Tożsamość? Ukryty kapitał? Interes firmy? Reputacja firmy ma uczucia - może cierpieć? Skoro ktoś wycenia to jaką jednostką miary się ją mierzy? Można tym zarządzać?

Tak, mozna tym zarzadzac (to nawet nie jest specjalnie trudne - przynajmniej w teorii) i jest czym zarzadzac. Istnieje takie pojecie Reputation(al) Risk i jest ono batrdzo rozpoznawalne - sugeruje Google. Wiecej na przyklad tutaj: http://www.abbeyconsulting.co.uk/what.html

Znacznie trudniej oszacowac wartosc reputacji - a to staje sie na swiecie coraz pilniejsze i wazniejsze, szczegolnie w firmach zyjacych z reputacji (czytaj marka, brandy i CSR).

Rafal
http://ryzyko.blox.pl

Następna dyskusja:

Ile kosztuje lojalność ?




Wyślij zaproszenie do