Temat: Dlaczego w niektórych firmach z przyjemnością się pracuje
Łukasz Kwiatkowski:
Jakub Tomalik:
Według mnie, żeby firma dobrze działała, podstawą jest to by zapewnić pracownikowi godne warunki do pracy. Stworzyć w firmie przyjazną atmosferę.Stawiałbym dobrą atmosferę w pracy nawet przed klientem. Z własnego, niewielkiego doświadczenia wiem, że ma to ogromne znaczenie (co prawda nie były to jakieś super ważne i odpowiedzialne stanowiska). Gdy pracownik czuje się doceniany, od razu lepiej pracuje, ma nowe pomysły, jest kompetentny. Także drodzy kierownicy, szefowie, prezesi itd. zapewnijcie swoim pracownikom przyjazną atmosferę.
No właśnie tylko co tak naprawdę składa się na tą przyjazną atmosferę?
I początek wątku:
"Dlaczego w niektórych firmach ludzie uśmiechają się do siebie, gadają podczas przerwy na kawę, szefa witają radosnym Cześć! - a w innych przemykają pod ścianami, milczą, nie ruszają się od biurek, a kiedy wchodzi szef, starają się stać niewidzialnymi i jak najszybciej zejść mu z oczu?
Dlaczego w niektórych firmach pracownik doskonale wie, w czym jest dobry i co mu świetnie wychodzi - a w innych zna tylko listę swoich wad i ogrom niekompetencji?"
Atmosfera, atmosferą - ile ludzi, tyle przeszkód i możliwości by ją stworzyć... Gwarantem i dobrej atmosfery i zadowolenia z pracy (i miejsca pracy) jest efektywna komunikacja, na którą składa się asertywność, szczerość, właściwe planowanie, wyznaczanie celów oraz delegowanie zadań. Pomocna będzie również ocena pracownicza, nieograniczająca się do suchego maila, ale będąca rozmową z przełożonym - pole do wymiany odczuć i czas na refleksję. Hipokryzję i spuszczanie oczu, proszę omijać ;)