Temat: Dlaczego pracujesz?
Michał K.:
Tadeusz F.:
A z drugiej strony, kochni pracownicy wszystkich szefow i wlascicieli firm, oraz akcjonariuszy - dzieki Wam za to, ze tak sie angazujecie dla naszego dobra. Dla tego, zeby nam sie lepiej zylo, zebysmy mieli to, co Wy tak bardzo cheilibyscie miec i o czym mozecie tylko pomarzyc pracujac dla nas. To Wam sie naprawde chwali.
Prowadzenie firmy wymaga dość szerokiej wiedzy (oprócz wiedzy z naszej branży dochodzi: prawo, podatki, jak sobie radzić z urzędnikami, nawiązywanie kontaktów, radzenie sobie jak dochody spadają i wiele wiele innych), dodatkowo niesie to za sobą masę odpowiedzialności i trochę ryzyka. Nie każdemu takie życie odpowiada. Więc po co na siłę kogoś pchać w tę przedsiębiorczość - właśnie takie firmy najczęściej padają - założone z przymusu, nie z pasji.
Sporo ludzi woli przyjść na swoje 8h, zrobić co ma zrobić i pójść cieszyć się życiem z przyjaciółmi i rodziną. Co więcej ich pensja im spokojnie wystarcza, aby się tym życiem cieszyć.
Oooooooo Boże!!!! Naprawdę muszę być taki wszechstronny? To wszystko muszę widzieć?
A od czego są doradcy podatkowi, księgowi, doradcy biznesowi itp.?
Gdy Henrego Forda, założyciela firmy Ford Motors, odwiedził pewien dziennikarz, żeby przeprowadzić z nim wywiad i zaraz na początku rozmowy zagadnął go: "Panie Ford, Pan napewno musi mieć bardzo dużą wiedzę na temat produkcji samochodów. Musi się Pan napewno doskonale znać na elektronice samochodowej, mechanice, procesach produkcyjnych i tym wszystkim, co jest niezbędne przy produkcji samochodów." - Ford przytaknął na to i zapytał się dziennikarza: "Co chciałby Pan wiedzieć i z jakiego zakresu?"
- "No, na przykład coś z dziedziny elektroniki samochodowej" - odpowiedział dziennikarz.
Henry Ford spojrzał na rząd telefonów stojących na swoim biurku, podniósł słuchawkę żółtego telefonu i powiedział: "John, czy możesz przyjść tu do mnie na chwilę? Jest u mnie ktoś, kto chce coś wiedzieć na temat elektroniki samochodowej."
Za pięć minut w gabinecie Forda pojawił się John, inżynier elektornik, szef działu elektronicznego fabryki Forda.
Oczywiście Michał, że nie można robić czegoś z przymusu, że dobrze, jeżeli kogoś pasjonuje to, czym się zajmuje. Ale czy trzeba wszystko wiedzieć?