Temat: Czy menedżer powinien tylko zarządzać?

Czy menedżer (lub inna osoba odpowiedzialna za zarządzanie) powinien zajmować się tylko zarządzaniem i organizacją pracy innych, czy jednak powinien sam angażować się w pracę? Jakie są według Was plusy, a jakie minusy angażowania się (bądź przeciwnie) menedżerów w prace nie związane z zarządzaniem?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czy menedżer powinien tylko zarządzać?

Dawanie przykładu buduje odpowiednie morale zespołu.
To tak jakbyś zapytał czy manager ma tylko zarządzać czy również rozmawiać z podwładnymi.
Wystarczy być normalnym człowiekiem - bo chyba manager to też człowiek...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 06.11.07 o godzinie 18:28
Bartek Kozłowski

Bartek Kozłowski ahojpracy.blox.pl

Temat: Czy menedżer powinien tylko zarządzać?

Ostatnio usłyszałem o koncepcji, wg której menedżer może pełnić 5 ról:
1. Przywódcy - to chyba dziś oczywiste
2. Specjalisty (w konktretnej dziedzinie)
3. Handlowca (np. pomoc przy obsłudze kluczowych klientów)
4. Planisty - planowanie realizacji wyznaczonych celów w przełożeniu na konkretnych ludzi
5. Trenera - rozwój kompuetecji podległych pracowników.

Procentowy rozkład poszczególnych ról jest bardzo zróżnicowany: zależy od branży, szczebla zarządzania itd.

Przykładowo, jeśli zakładam firmę zajmującą się wypiekiem ciastek, muszę mieć w sobie sporo specjalisty. Jeśli firma rozwinie się i zatrudnia 50 pracowników, osoba zarządzająca nią wcale nie musi być specem w zakresie wypieku ciastek. Jego rola może ewoluwać bardziej w stronę planisty, np. w jaki sposób w roku 2008 zwiększyć sprzedaż o 5%: na jakich produkatach, na jakich klientach, jakimi pracownikami...
Sylwia C.

Sylwia C. Negocjator

Temat: Czy menedżer powinien tylko zarządzać?

Bartek Kozłowski:
Ostatnio usłyszałem o koncepcji, wg której menedżer może pełnić 5 ról:
1. Przywódcy - to chyba dziś oczywiste
2. Specjalisty (w konktretnej dziedzinie)
3. Handlowca (np. pomoc przy obsłudze kluczowych klientów)
4. Planisty - planowanie realizacji wyznaczonych celów w przełożeniu na konkretnych ludzi
5. Trenera - rozwój kompuetecji podległych pracowników.

Procentowy rozkład poszczególnych ról jest bardzo zróżnicowany: zależy od branży, szczebla zarządzania itd.

Przykładowo, jeśli zakładam firmę zajmującą się wypiekiem ciastek, muszę mieć w sobie sporo specjalisty. Jeśli firma rozwinie się i zatrudnia 50 pracowników, osoba zarządzająca nią wcale nie musi być specem w zakresie wypieku ciastek. Jego rola może ewoluwać bardziej w stronę planisty, np. w jaki sposób w roku 2008 zwiększyć sprzedaż o 5%: na jakich produkatach, na jakich klientach, jakimi pracownikami...
No Bartek, coś w tych 5 punktach jest. U mnie na pewno to wygląda właśnie w opisany przez Ciebie sposób.
Marcin Kępka

Marcin Kępka Branded
Entertainment,
Product Placement,
TV Production.

Temat: Czy menedżer powinien tylko zarządzać?

Dolaczam sie do wypowiedzi Dagmary: dobrze poprzec teorie praktyka

...zwlaszcza, ze przyklad ponoc idzie z gory :)



Wyślij zaproszenie do