Temat: Czy dbasz o CSR w Twojej firmie?
Artur Kucharski:
W mojej firmie to nie działa - bo nie mam pomysłu jakby mogło to wyglądać.
Jednakże u części moich klientów widzę bardzo dobre dbanie o stronę "społeczną". Uważam, że to dobry kierunek. Jednakże mam wrażenie, że firmy jeżeli tworzą takie programy to również pod kątem tego, że owe "społeczeństwo" jest klientami. Zatem każde działanie przekłada się na słupki.
Miłego
zacznijmy może od początku ;)
CSR to nie dodatek, lecz pewna filozofia działania, która znajduje swoje odzwierciedlenie we wszystkich obszarach działalności. Z założenia celem jest zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa i budowa jego wartości - czyli z założenia ma się to na słupki przekładać :)
a u Ciebie Arturze jak by to miało działać? Hmn... chociażby na początek zadając sobie pytania, które zadajesz swoim klientom:
"Jak rozwiązywać i zapobiegać konfliktom?
Jak poprawić zadowolenie pracowników z pracy?
Jak usprawnić zarządzanie pracownikami?
Jak informować o koniecznych zmianach?
Jak ograniczyć fluktuacje pracowników?
Jak stworzyć funkcjonalne procedury i normy?
Jak przeprowadzić mediacje lub negocjacje?"
<copy/paste z twojej strony>
Jako, że nie jesteś firmą produkcyjną, lecz usługową, to twoim głównym zasobem są twoi pracownicy - czyli na nich powinieneś koncentrować swoje działania z zakresu CSR.
Co następnie - od czego zależy twój zysk? - klienci - kolejny obszar do ogarnięcia. Jak tu CSR rozumieć możemy? Chociażby przez jakość i terminowość dostarczanych produktów, otwartą komunikację, zobowiązanie do robienia rzeczy wykonalnych ;)
CSR obejmuje w klasycznym podziale 4 obszary:
- rynek
- miejsce pracy
- środowisko
- społeczność lokalna
w zależności od rodzaju biznesu, akcenty mogą być rozłożone w różnym stopniu. Dla Ciebie relacja ze społecznością lokalną nie będzie kluczowa, dla firm w mojej Grupie Kapitałowej, typu Kopalnia, Elektrownia - już tak :)