Michał Dyrda CEO, Lingapp
Janusz
Kurowski
szukam ambitnych
ludzi
Temat: Czemu firma się nie rozwija?
Na rozwój firmy działają główniedwa cznniki:Oczywiście konkurencja - kto nie maszeruje ten ginie. Konieczność szukania nowych rozwiązań, działania aby produkt był coraz tańszy, coraz nowocześniejszy, lepiej opakowany, ciekawiej sprzedawany
Postawa interesariuszy - właścicieli/udziałowców/akcjonariuszy.
Rozwój firmy kosztuje. Jeśli zatem interesariusze nie dostrzegają potrzeby, zadowala ich to, co jest i możliwość maksymalizowania własnych dochodów/dywidend czyli wyprowadzenia kasy z firmy to brak będzie zrozumienia dla potrzebnych wydatków. Zazwyczaj kończy się to smutno. NIestety spora część biznesmenów jest wybitnymi specjalistami w swojej dziedzinie i brak im wiedzy o naturze zjawisk eonomicznych: inflacji, cykli koniunktury i dekoniunktury... Dotyczy to zresztą nie tylko zarządzania firmą ale nawet zarządzania własnym, domowym budżetem. Owszem, ogronym wysiłkiem budują firmę, ale potrafią zachłysnąć się "pierwszym milionem" i chcą pożyć tu i teraz. W efekcie "idą w konsumpcję". I firma z pozycji przebojowej i nowatorskiej schodzi do pozycji przeciętnej- wszak konkurencja nie śpi. Spada rentowność firmy a nie maleją obciążenia związane z utrzymaniem standardu życia interesariuszy....
Oczywiście mowa tu o mniejszych firmach, ale to zarys schematu. Firma, organizacja potrzebuje wizji, ciągłego przypominania wszystkim zaineresowanym gdzie jesteśmy dziś i gdzie chcemy być za 10 lat, oraz dyskusji jak to osiągnąć. Świat zmienia się coraz szybciej, błyskawicznie powstają nowe dziedziny biznesu, inne stają się anachronizmem... NIe wystarczy stworzyć firmę, ją trzeba tworzyć, "stwarzać" na bieżąco...
Adam K. właściciel, FLORYDA
Temat: Czemu firma się nie rozwija?
Na taką sytuację ma wpływ wiele czynników. Bardzo często zdarza się zaniedbywanie kapitału i potencjału tkwiącego w pracownikach. Szuka się firm doradczych prowadzących audyty a informacje o problemach i rozwiązaniach są znane pracownikom, ale nikt ich o zdanie nie pyta. W przypadku nowych polskich firm zbyt małe i niedoceniane są nakłady na badania i rozwój produktów oraz ich poziom technologiczny. Materiałochłonne, pracochłonne produkty i tak zostaną przejęte przez kraje o niższych kosztach. Jeżeli wartość dodana (know how) jest na niskim poziomie to przejecie takich produktów i przeniesienie ich produkcji jest bardzo proste. W Polsce koszty pracy rosną więc bez inwestycji w nowoczesne technologie i ich rozwój w kraju, montownie produktów mają krótki żywot. Jeżeli firmy są własnością funduszy to najważniejszy jest zysk krótkoterminowy i dywidenda a to często polityka spalonej ziemi.
Marcin
W.
KONSULTANT HANDLOWY,
DORADCA ŻYCIOWY,
MASAŻYSTA, JASNOWIDZ
Temat: Czemu firma się nie rozwija?
Przede wszystkim firma w której nie ma procesu twórczego i kreatywności szybko z rynku schodzi. Aby się dobrze rozwijała przede wszystkim należy podnosić wartość pracowników. Przekazywać informacje zwrotne w sposób zrozumiały, nie karcić, nie osądzać. Ponieważ karcenie i osądzanie robi z człowieka niewolnika, jak wiemy "Z niewolnika nie ma pracownika"Pozdrawiam
konto usunięte
Temat: Czemu firma się nie rozwija?
Michał D.:A może byś nam podał więcej danych, to przy okazji zdiagnozujemy sytuację?
Jak myślicie, jakie są powody tego że firmy działają bez wyraźnego pędu rozwojowego. Jak wy wzmacniacie rozwój firmy?
Może coś doradzimy, bez teoretycznych dywagacji.
Darek
S.
Raz się żyje potem
się tylko straszy!
Temat: Czemu firma się nie rozwija?
Michał D.:
Jak myślicie, jakie są powody tego że firmy działają bez wyraźnego pędu rozwojowego. Jak wy wzmacniacie rozwój firmy?
Szukam poważnego problemu w firmie i znajduję (pomagam zazwyczaj, czasem sam działam jako firma zewn. diagnozująca sytuację)wszelkie negatywne konsekwencje wynikające z aktualnej sytuacji po to by nadać firmie impet w dobrym kierunku za pomocą kilku działań.
To praktyka wymuszonej zmiany, często wystarczy uświadomić inteligentnym ludziom co im grozi - ale trzeba dotrzec nie tylko do intelektualnego zrozumienia powagi sytuacji ale również do emocji.
Wszystko szyte na miarę, więc nie znając dokładniej o co chodzi mogę tylko teoretyzować. Jeśli podasz lekko więcej szczegółów - może wspólnie znajdziemy sposób przekonania zainteresowanych do działania. Jest to tak naprawdę dość proste i (prawie) zawsze się udaje. Nie udaje się tylko z menedżerami kompletnie olewającymi swoje zadania. Ale wtedy z kolei jest inny wniosek - o zwolnienie x-a.Dariusz Świerk edytował(a) ten post dnia 24.10.07 o godzinie 17:41
Temat: Czemu firma się nie rozwija?
Wdrożcie Berberis i na tym pracujcie. Wprowadzajcie systematycznie dane. Monitorujcie wyniki i dopiero na tej podstawie podejmujcie decyzje. Jeśli tak do tego podejdziecie, to korzyści powinny być zauważalne. Od razu nic się nie wydarzy, ale krok po kroku...Podobne tematy
-
Zarządzanie » Czy wysyłać CV jeśli firma obecnie nie rekrutuje? -
-
Zarządzanie » Nie uda Ci się -
-
Zarządzanie » Nie można się tego nauczyć -
-
Zarządzanie » nie wiem jak się za to zabrać ???? pomóżcie ;) -
-
Zarządzanie » Nie samą kasą firma żyje -
-
Zarządzanie » Dlaczego firmy nie decydują się na marketing w internecie -
-
Zarządzanie » Siedź cicho i się nie wychylaj. -
-
Zarządzanie » Wolfgang Goethe, czy zgadzacie się z nim ? -
-
Zarządzanie » To nie moja wina -
-
Zarządzanie » Czy jest się czego obawiać? -
Następna dyskusja: