Temat: CRM - opinie

Tadeusz M.:
Systemy, które bierzemy pod uwagę są podobne jeżeli chodzi o zakres oferowanych funkcji, firmy oferujące te sytemy są elastyczne i gwarantują efektywne wdrożenie tzn. wykorzystanie posiadanych baz informacji. Opłaty licencyjne we wszystkich przypadkach uzależnione są od ilości modułów przypadających na stanowisko. Z poznanych systemów najbardziej przypadły nam do gustu systemy firmy Profit z Paczkowa i BMS z Krakowa. Może ktoś z kolegów korzysta z tych systemów?
Systemy sprzedają handlowcy i wszystko obiecują że się da zrobić, ale później informatycy nie daja rady tego zrobic no i mamy problem. Pzregladąłem kilkanaście programów, ale i tak wybrał kto inny. Dzisiaj pewnie wybrałbym inny program, ale czy miałbym znów takie same problemy?
Mam nadzieję, że w moim przypadku mój głos będzie się liczył przy wyborze.

Temat: CRM - opinie

Piotr Wasiński:
ZOHO CRM , nowa oferta Googla
http://crm.zoho.com
My właśnie zaczęliśmy na nim pracę i wszystko śmiga ok.
Dzięki za info, sprawdzę.
Roman Z.

Roman Z. import/export Profil
niealtywny kontakt
dla zinteresowany...

Temat: CRM - opinie

Edward D.:
Witam, w najbliższym czasie będę wdrażać system CRM. Zapoznałem się z ofertą kilku firm specjalizujących się w dostarcczaniu tego typu rozwiązań. Bardzo proszę Koleżanki i Kolegów, którzy są użytkownikami takich systemów o wskazówki i rady na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu.

Trzeba patrzeć czy firma od której to kupisz "Tworzy Recepty" czy ma "Gotowe Recepty" jak ma gotowe to trzeba odpuścić zakup.

To tylko "lekarze" mają gotowe recepty:Wapno,Rutinoskorbin i antyboityk( na wszystkie choroby zawsze to samo)

konto usunięte

Temat: CRM - opinie

A Ja polecam SugarCRM.

Przejrzysty webowy interfejs.
Wintegrowany system szablonów dla maili - możliwośc tworzenia sprsonalizowanych mailingów.
Wtyczka umozliwiająca integrację z Outlookiem.
Dodatkowe moduły pozwalające rozbudować SugarCRM w doslownie system klasy ERP (jak by się firma rozrosła to nie trzeba się przesiadać na nowy soft :) )
Ma wielką zaletę: jest Open Source - w czym to przekłada się na korzyści dla użytkownika?
- Jest darmowy,
- Posiada duże wsparcie ze strony użytkowników,
- Posiada przeolbrzymią mnogość modułów,
- Jest dużo firm, które za stosunkowo nieduże pieniądze są gotowe wdrożyć bądż przerobić system (kupując program z zamknietym kodem firma uzależnia się od dostawcy - bo nikt poza producentem nie wie co jest w tym systemie grane - oczywiście są wyjątki, ale bardzo kosztowne)
- Jest elastyczny (łatwy w przebudowie - mnogośc dokumentacji i programistów znających system)
- Jest rozwijany przez dziesiątki jak nie setki czy tysiące programistów, które firmy poza najwiekszymi moga sobie na to pozwolić,
- Posiadają znaną wszystkim strukturę danych w bazie danych co ułatwia późniejszą integrację systemu z innymi systemami firmy - ostatnio integrowałem nawet SugarCRM z Subiektem GT (problemem było to, że producent Subiekta za żadne Chiny nie chciał zdradzić opisu struktury danych w bazie, nie podał żadnych informacji, wszystko robiliśmy po omacku... ale daliśmy radę, no oczywiście Insert gdy dowiedział się, że firma chce wdrożyć CRM to od razu zaproponował swój nowatorski i intuicyjny a zarazem potężny CRM... :) na szczęście klient się nie dał przekonać)
- Dostęp do API jak nie oficjalnie wspierany to w postaci dodatkowych rozszerzeń,
- Możliwośc rozbudowy systemu o kolejnych użytkowników bez konieczności dokupowania licencji,
- Mozna go wdrozyć na własną rękę bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów,
- Można dokupić wsparcie ze strony specjalizującej się w tym firmy, w myśl zasady nie płać za program płać z usługi płacisz tylko za usługi związane z przerobieniem systemu, szkoleniami, administracją itp. W przypadku Dynamics, poza ceną licencji trzeba zapłacić za szkolenia, modyfikacje, procedury, administrację, integrację itp. itd. Stawki firm wdrażających Dynamicsa są znacznie wyższe niż firm specjalizujących się w Open Source - dlaczego?... ponieważ jest bardzo duża konkurencja, poniewaz firmy działające w obrebie ideologii Open Source to przedsiębiorstwa, które burzą mity, że programy dla firmy muszą być drogie żeby były dobre...
- TCO (Total Cost of Ownership) dla właściciela jest dużo korzuystniejsze niż w przypadku zamkniętych systemów, w wielu przypadkach może wynieść nawet 0zł,
- ROI z inwestycji przy niskim bądź zerowym TCO ma zawsze świtne parametry,
- Wpływ na firmę i jej wyniki w przypadku wdrożenia Open Sourcowego CRM'a - taki sam jak w przypadku softu z zamkniętym kodem,
- Bezpieczeństwo - Tutaj nie będę wypowiadał się na temat zamkniętego softu, ponieważ w tym zakresie jest różnie (od liderów po czarne owce), ale oprogramowanie Open Source charakteryzuje się wysokim bezpieczeństwem, a w przypadku poprwanego zabezpieczenia to właśnie narzędzia open source są najbezpieczniejszymi ze wszystkich - Sugara zazwyczaj stawia się na Apachu, który stoi na Unix, Linux - a te nazwy systemów zdobyły swoją markę nie bez powodu.
- "Czy stosują systemy Open Source inne firmy, Microsoft mówi, ze wdrożył w wielu przedsiębiorstwach Swój system, nagrał piękne filmy po wdrożeniu i obejrzałem je na stronie. Poza tym Sage mowi, że ma najpopularniejszy CRM, znaczy, że musi być dobry". Odpowiedź jest krótka - System Windows jest najpopularniejszym i najlepiej prowadzonym marketingowo OS'em na świecie czy oznacza to, że jednoznacznie jest najlepszy, najbezpieczniejszy, najbardziej wydajny, najlepiej skalowalny, najtańszy? Czy odpowiedzieliście na którekolwiek pytanie TAK??? A system SugarCRM stosują nastepujące firmy:

http://sugarcrm.com/crm/customer-snapshot.html

PLUS WĄTKI, KTÓRE WARTO PRZECZYTAĆ:

http://www.goldenline.pl/forum/crm/123172

http://www.goldenline.pl/forum/crm/93416

Osobiście zajmuję się wdrażaniem CRM więc mam trochę doświadczenia i wiedzy w tym zakresie.

Zanim zaprosisz jakąś firmę albo freelancera do wdrożenia zastanów się nad celami wdrożenia.

Pierwsze pytanie: co chcę osiągnąć dzięki wdrożeniu CRM. - miło by było gdybyś założenia, które postawisz przed wdrożeniem były S.M.A.R.T. ale nie jest to konieczne bądź może być chociaż częściowy smart.

Procesy operacyjne powinny zostać zoptymalizowane przed wdrożeniem CRM. Czyli firma powinna funkcjonować w środowisku CRM przed wdrożeniem oprogramowania. System raportowania i rejestrowania rozmów spotkań, danych klientów można "postawić" na rejestrach papierowych, plikach Worda w odpowiednich katalogach klientów na serwerze itp. np. tak na 2 może 4 tygodnie - w tym okresie zapewne zechcesz wszystko fajnie poustawiać i przygotować pracowników do właściwego wdrożenia. Jeżeli CRM się nie spodoba, cała idea okaże się nietrafiona to inwestycje w czas pracowników, oprogramowanie, sprzęt, wdrożeniowców są na niezaawansowanym poziomie i wycofanie się z projektu nie jest jeszcze bolesne.

A reszta wdrożenia... standard.

Pozdrawiam
D&G

Temat: CRM - opinie

Dawid G.:
A Ja polecam SugarCRM.

Przejrzysty webowy interfejs.
Wintegrowany system szablonów dla maili - możliwośc tworzenia sprsonalizowanych mailingów.
Wtyczka umozliwiająca integrację z Outlookiem.
Dodatkowe moduły pozwalające rozbudować SugarCRM w doslownie system klasy ERP (jak by się firma rozrosła to nie trzeba się przesiadać na nowy soft :) )
Ma wielką zaletę: jest Open Source - w czym to przekłada się na korzyści dla użytkownika?
- Jest darmowy,
- Posiada duże wsparcie ze strony użytkowników,
- Posiada przeolbrzymią mnogość modułów,
- Jest dużo firm, które za stosunkowo nieduże pieniądze są gotowe wdrożyć bądż przerobić system (kupując program z zamknietym kodem firma uzależnia się od dostawcy - bo nikt poza producentem nie wie co jest w tym systemie grane - oczywiście są wyjątki, ale bardzo kosztowne)
- Jest elastyczny (łatwy w przebudowie - mnogośc dokumentacji i programistów znających system)
- Jest rozwijany przez dziesiątki jak nie setki czy tysiące programistów, które firmy poza najwiekszymi moga sobie na to pozwolić,
- Posiadają znaną wszystkim strukturę danych w bazie danych co ułatwia późniejszą integrację systemu z innymi systemami firmy - ostatnio integrowałem nawet SugarCRM z Subiektem GT (problemem było to, że producent Subiekta za żadne Chiny nie chciał zdradzić opisu struktury danych w bazie, nie podał żadnych informacji, wszystko robiliśmy po omacku... ale daliśmy radę, no oczywiście Insert gdy dowiedział się, że firma chce wdrożyć CRM to od razu zaproponował swój nowatorski i intuicyjny a zarazem potężny CRM... :) na szczęście klient się nie dał przekonać)
- Dostęp do API jak nie oficjalnie wspierany to w postaci dodatkowych rozszerzeń,
- Możliwośc rozbudowy systemu o kolejnych użytkowników bez konieczności dokupowania licencji,
- Mozna go wdrozyć na własną rękę bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów,
- Można dokupić wsparcie ze strony specjalizującej się w tym firmy, w myśl zasady nie płać za program płać z usługi płacisz tylko za usługi związane z przerobieniem systemu, szkoleniami, administracją itp. W przypadku Dynamics, poza ceną licencji trzeba zapłacić za szkolenia, modyfikacje, procedury, administrację, integrację itp. itd. Stawki firm wdrażających Dynamicsa są znacznie wyższe niż firm specjalizujących się w Open Source - dlaczego?... ponieważ jest bardzo duża konkurencja, poniewaz firmy działające w obrebie ideologii Open Source to przedsiębiorstwa, które burzą mity, że programy dla firmy muszą być drogie żeby były dobre...
- TCO (Total Cost of Ownership) dla właściciela jest dużo korzuystniejsze niż w przypadku zamkniętych systemów, w wielu przypadkach może wynieść nawet 0zł,
- ROI z inwestycji przy niskim bądź zerowym TCO ma zawsze świtne parametry,
- Wpływ na firmę i jej wyniki w przypadku wdrożenia Open Sourcowego CRM'a - taki sam jak w przypadku softu z zamkniętym kodem,
- Bezpieczeństwo - Tutaj nie będę wypowiadał się na temat zamkniętego softu, ponieważ w tym zakresie jest różnie (od liderów po czarne owce), ale oprogramowanie Open Source charakteryzuje się wysokim bezpieczeństwem, a w przypadku poprwanego zabezpieczenia to właśnie narzędzia open source są najbezpieczniejszymi ze wszystkich - Sugara zazwyczaj stawia się na Apachu, który stoi na Unix, Linux - a te nazwy systemów zdobyły swoją markę nie bez powodu.
- "Czy stosują systemy Open Source inne firmy, Microsoft mówi, ze wdrożył w wielu przedsiębiorstwach Swój system, nagrał piękne filmy po wdrożeniu i obejrzałem je na stronie. Poza tym Sage mowi, że ma najpopularniejszy CRM, znaczy, że musi być dobry". Odpowiedź jest krótka - System Windows jest najpopularniejszym i najlepiej prowadzonym marketingowo OS'em na świecie czy oznacza to, że jednoznacznie jest najlepszy, najbezpieczniejszy, najbardziej wydajny, najlepiej skalowalny, najtańszy? Czy odpowiedzieliście na którekolwiek pytanie TAK??? A system SugarCRM stosują nastepujące firmy:

http://sugarcrm.com/crm/customer-snapshot.html

PLUS WĄTKI, KTÓRE WARTO PRZECZYTAĆ:

http://www.goldenline.pl/forum/crm/123172

http://www.goldenline.pl/forum/crm/93416

Osobiście zajmuję się wdrażaniem CRM więc mam trochę doświadczenia i wiedzy w tym zakresie.

Zanim zaprosisz jakąś firmę albo freelancera do wdrożenia zastanów się nad celami wdrożenia.

Pierwsze pytanie: co chcę osiągnąć dzięki wdrożeniu CRM. - miło by było gdybyś założenia, które postawisz przed wdrożeniem były S.M.A.R.T. ale nie jest to konieczne bądź może być chociaż częściowy smart.

Procesy operacyjne powinny zostać zoptymalizowane przed wdrożeniem CRM. Czyli firma powinna funkcjonować w środowisku CRM przed wdrożeniem oprogramowania. System raportowania i rejestrowania rozmów spotkań, danych klientów można "postawić" na rejestrach papierowych, plikach Worda w odpowiednich katalogach klientów na serwerze itp. np. tak na 2 może 4 tygodnie - w tym okresie zapewne zechcesz wszystko fajnie poustawiać i przygotować pracowników do właściwego wdrożenia. Jeżeli CRM się nie spodoba, cała idea okaże się nietrafiona to inwestycje w czas pracowników, oprogramowanie, sprzęt, wdrożeniowców są na niezaawansowanym poziomie i wycofanie się z projektu nie jest jeszcze bolesne.

A reszta wdrożenia... standard.

Pozdrawiam
D&G
Bardzo cenne uwagi. Dzięki :)
Grzegorz Krzemiński

Grzegorz Krzemiński 600+ projektów w
bezpieczeństwie |
Trener | RODO | HSSE
|...

Temat: CRM - opinie

Hmmm.

Na pewno wszystkie wersje są open?

Bo ja z tego tytułu przeszedłem na eGroupware. Co prawda bardziej praca grupowa, ale też sporo się da wycisnąć, a synchronizacja nie tylko z outlookiem, ale tez linuksowe klienty plus syncML - czyli wiele nokii jako takich.Grzegorz Krzemiński edytował(a) ten post dnia 01.05.10 o godzinie 20:55
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: CRM - opinie

1. Do 50-100 PH w zupełności wystarczy excel, szczypta vb i dowolna baza danych potem można myśleć o CRM'ie. (kluczowa jest ilość klientów i operacji)

2. Większość dostawców na rynku proponuje podobne rozwiązania głownie różnią się ceną jedne po 30-100k a inne niewiadomo dlaczego ponad 1M (a to już w większości przypadków zwykłe "naciąganie" budżetu firmy)

1. Zrób w firmie dokładną analizę potrzeb.
2. Roześlij ją do jak największej ilości dostawców z prostym pytaniem o termin i cenę. (napisz że bierzecie pod uwagę to ze któraś z firm może nie posiadać danej funkcjonalności w swojej ofercie w takim przypadku w cenie niech dopiszą wartość jej wytworzenia). Pytania o serwis itp. to już dalszy etap po pierwszym odsiewie.
3. Poproś aby w ofercie osobno podali Ci wymagania sprzętowe oraz ich wartość.
4. I pamiętaj o tym aby zmiany w tego typu aplikacji były możliwe do wykonania przez waszego pracownika (administrator) inaczej przepłacicie za usługi.Grzegorz O. edytował(a) ten post dnia 07.05.10 o godzinie 19:28

Temat: CRM - opinie

Warto zwrócić uwagę na systemy CRM dostępne w modelu SaaS (oprogramowanie jako usługa). W takim przypadku system dostępny jest przez przeglądarkę internetową, nie trzeba instalować dodatkowego oprogramowania. Nie ponosimy też - zazwyczaj wysokich - kosztów początkowych np. instalacyjnych, wdrożeniowych, itd. Ze swojej strony polecam CRM Vision ( http://crmvision.pl ) - bardzo łatwy w obsłudze. Pozdrawiam
Kamil Frąc

Kamil Frąc Sales Manager, Grupa
Eurocash

Temat: CRM - opinie

Najlepiej skontaktować się z firmą, która potrafi stworzyć CRM pod Twoje potrzeby... jak prowadzisz poważną firmę to nie wydaje mi się zeby jakieś pudełkowe rozwiązanie dobrze działało, ważna jest specyfika firmy i to pod nią dobiera się funkcjonalności - fajnie jeśli one później działają, a jak nie to zeby firma zapewniła Ci odpowiedni support... ja bym przynajmniej na to zwracał uwagę
Marta Dewandra

Marta Dewandra Kierownik Salonu,
The Swatch Group
Polska

Temat: CRM - opinie

Osobiście używam Sente CRM i to rozwiązanie pozostawia wiele do życzenia...
Adam Pawlicki

Adam Pawlicki Właściciel,
Samozatrudnienie

Temat: CRM - opinie

Czy dedykowane rozwiązanie? No raczej średnio - bardzo wysokie koszty. Moim zdaniem zdecydowanie lepiej uderzyć po prostu w system uniwersalny. Prawda jest taka, że pod wiele działalności wystarczy nawet darmowa wersja dobrego CRM - kwestia testów. Tak więc raczej nie nastawiajcie się na zasadzie takiej, że musicie od razu wykładać sporą kasę. Zależy od waszej działalności.

konto usunięte

Temat: CRM - opinie

Jakkolwiek rozwiązanie musi uzasadnić swoje koszty i potencjalne zyski jakie przyniesie.

Temat: CRM - opinie

Moja firma korzysta z Firmao (https://firmao.pl/?pk_campaign=dm_info )od kilku lat i byłoby ciężko prowadzić firmę bez takiego wsparcia. Muszę zaznaczyć, że jesteśmy małą firmą i wbrew pozorom CRM sprawdza się w codziennej pracy. System działa w chmurze co też jest w dzisiejszych czasach ułatwieniem. Mamy dopasowany system pod specyfikę naszej firmy, u nas się sprawdza. Zależało nam na integracji z programem Symfonia, Voip oraz sklepem allegro i właśnie tutaj znaleźliśmy to rozwiązanie. Firmao ma super wsparcie techniczne (gdzie zawsze jak coś się dzieje z systemem ktoś pomoże) i możliwość założenia darmowego konta testowego. Serdecznie polecam.
Katarzyna Kaszewska

Katarzyna Kaszewska Własna działalność -
właściciel firmy,
Własna działaność

Temat: CRM - opinie

Ja prowadzę niewielki biznes i korzystam z systemu CRM od ifirma i jest póki co bardzo zadowolona.

Temat: CRM - opinie

Hej :D Współprowadzę niewielką firmę i niedawno prowadzaliśmy system CRM. Miałam obawy, że się nie odnajdę bo nie jestem szczególnie technicznym człowiekiem, ale zupełnie niepotrzebnie. Obecnie korzystamy z Firmao, mili konsultanci, szybko odpowiadają, opowiadają o systemie. A system jest zorganizowany tak, że dosłownie calutką firmę możesz w nim zmieścić. Jest to o tyle wygodne, że wszystko masz w jednym miejscu, a nie ma milionach plików czy o zgrozo kartek. Polecam się odezwać do konsultanta i poprosić o prezentacje :D

Podlinkuję Ci ich stronę: https://firmao.pl

Mam nadzieję, że pomogłam!

Temat: CRM - opinie

Spróbujcie potestować Berberis. Zmiana powinna być diametralna i w krótkim czasie. W zasadzie to wszystko udało się ekspresowo naprawić i wcale nie trwało to długo. Tak więc można, ale trzeba chociaż chcieć i wprowadzać dane. A jak to u was wygląda?

Następna dyskusja:

CRM




Wyślij zaproszenie do