Temat: CRM

Używacie oprogramowania typu CRM? Szukam właśnie dobrego, darmowego CRMa. Interesuje mnie przede wszystkim niezawodność, bezpieczeństwo i funkcjonalność. Może być prosty, może być trochę skomplikowany, ważne żeby spełniał swoją funkcję :)

konto usunięte

Temat: CRM

Hmm... jeśli chodzi o CRMy, to zdaje się, że za dużo wymagasz ;)
Widziałem w życiu parę takich systemów, z paroma pracowałem i nie przypominam sobie aby któryś łączył w sobie wszystkie cechy, na ktrych Ci zależy. Rzecz w tym, że system to tak na prawdę jakieś 30% koncepcji zarządzania relacjami z klientami. Reszta to właśnie owa koncepcja strategia, taktyka a na początku specyfika biznesu. Nie wszędzie jest potrzebne oprogramowanie tego typu. W małych firmach na początku wystarczy... zwykły outlook, tyle że nie jest darmowy. Jednak, z reguły większość firm, nawet małych raczej go posiada. Funkcjonalnie też można sporo z niego wycisnąć. Gorzej gdy chcesz jeszcze kontrolować koszty kampanii, koszty handlowe, rentowność sprzedawców, klientów, wspierać obsługę posprzedażową, itp. Wtedy wkraczamy już w rejony wielkiego biznesu CRM, tego operacyjnego jak i analitycznego. Tam wykorzystuje się m.in. hurtownie danych, narzędzia business intelligence wykorzystujące tzw kostki OLAPowe, duże systemy CRM zintegrowane z ERPami. Tam też siedzą tacy giganci jak Siebel, SAS Instiute, ORACLE,SAP, Cognos, Microsoft a z polskich firm: Teta, może Comarch czy np. Controlling Systems. Ich systemy są dobre, w mniejszym lub większym zakresie wspierają filozofię CRM ale mają podstawową "wadę": kosztują ;(

Co do CRMów generalnie, ważna jest też pewna "miękka" strona biznesu: W przeciwieństwie do ERPów czy nawet prostych systemów
F-K, nie ma reżimu prawnego, który zmusza ludzi do ich używania, w związku z tym, użytkownicy CRMów, wklepują w nie tylko to na co z reguły mają ochotę i wierz spotkałem już wiele wielkich firm, gdzie wymuszenie rzeteleności w tym obszarze jest niezłą
orką. Dlatego np. tak często dostawcy CRMów, starają się namówić na integrację z ERPami, systemami call center itp. Chodzi o to, aby wiele danych ciągnąć automatycznie (o ile jest co ciągnąć: jeśli bowiem controlling kosztów nie jest zbyt drobiazgowy i spójny metodologicznie z kosztami marketingu i sprzedaży, to ręcznego klepania będzie nadal sporo).

...no... to się chyba rozgadałem ;)

pozdr.

BartekBartosz S. edytował(a) ten post dnia 25.04.08 o godzinie 06:57
Mariusz Ł.

Mariusz Ł. Head of Business,
eLeader(technologie
mobilne)

Temat: CRM

Michale,
Jesteś pewny, że chodzi o CRM...

Ponieważ ja wdrażam systemy typu sfa i ffa a ludzie myślą że to crm.

Więc jeśli wiesz czego chcesz to ja wypowiem się wieczorem.

konto usunięte

Temat: CRM

włąsnie też jestem na etapie poszukiwania jakiejś podstawowego, darmowego programy typu crm....i ssczerze mówiąc nie wygląda to dobrze. W tej chwili pracuję na darmowym - vtiger CRM, ale jest bardzo mało czytelny i polska wersja jest niedopracowana. Zalezy mi głównie na prostej,czytelnej ewidencji relacji z klientami przez handlowców oraz mozliwości raportowania wykonanych działań.
Jest jeszcze kilka darmowych programów min. FreeCRM wypuszczomy przez firmę More7 ale wersja jest z 2006 roku i np.dla mnie nie nadaje się....a pozatym z tego co juz się interesowałem,przy wszelkich darmowych wersjach ani jeden producent tych programów nie zapewnia jakielkolwiek ewentualnej pomocy technicznej czy konsultacji....ciężki temat, teraz zastanawiam się nad gotowym pudełkowym rozwiązaniem.....coż będę wdzięczny za wszelkie sugestie
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: CRM

My w firmie używamy opartego o www Highrise'a (http://highrisehq.com) produkcji 37signals. Do 3 użytkowników jest darmowy, potem przechodzi się na opłaty subskrypcyjne. Jest generalnie prosty, więc to rozwiązanie dobre na początek, potrafi się integrować z programem pocztowym... Dla początkujących i mało wymagających jak znalazł.
Tu masz recenzję:
http://paweltkaczyk.midea.pl/2007/03/31/highrise-crm-d...
Adam Karol Chodkowski

Adam Karol Chodkowski Robię co trzeba

Temat: CRM

Wsparcie oferują, ale płatne - co jest chyba logiczne
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: CRM

Podstawowe pytanie - do czego ma sluzyc taki CRM? Co planujesz dzieki niemu osiagnac?

Widzialem dziesiatki nieudanych wdrozen, nieudanych wlasnie dlatego, ze kadra zarzadzajaca nie potrafila udzielic jednej jasnej i precyzyjnej odpowiedzi na takie proste pytania.

Temat: CRM

Bartosz Ślepowroński:
Podstawowe pytanie - do czego ma sluzyc taki CRM? Co planujesz dzieki niemu osiagnac?

Widzialem dziesiatki nieudanych wdrozen, nieudanych wlasnie dlatego, ze kadra zarzadzajaca nie potrafila udzielic jednej jasnej i precyzyjnej odpowiedzi na takie proste pytania.

Usystematyzowanie informacji o dostawcach i klientach - dla mnie to oczywiste. A jak będą jakieś bajery to może okażą się przydatne, a może nie - ważne żeby podstawowe kryterium było spełnione.
Marcin Kowalski

Marcin Kowalski Sales Manager

Temat: CRM

Witam,

Ze swojej strony mogę polecić najnowszy produkt w ofercie Sage Symfonia: ACT! by Sage.
CRM, który jako trzon sojej operacyjności przyjmuje tzw. Contact Management czyli spełnia podstwawowe wymienione powyżej kryterium:)
dodatkowe bajery też ma i jest bardzo elastyczny.
Data debiutu programu na polskim rynku to 14 maja b.r.
Więcej szczegółów na http://act.com lub na priv.

Nie jest niestety darmowy.

Pozdrawiam
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: CRM

Michał Ksiądzyna:
Bartosz Ślepowroński:
Podstawowe pytanie - do czego ma sluzyc taki CRM? Co planujesz dzieki niemu osiagnac?

Usystematyzowanie informacji o dostawcach i klientach - dla mnie to oczywiste.

Do tego nie potrzeba CRM, wystarczy ksiazka adresowa w outlooku, jak ktos juz zauwazyl ;)

CRM bedzie jak do aplikacji przeniesiesz zwiazane z tymi klientami procesy biznesowe, no ale jesli chcesz tylko uporzadkowac dane to istnieja duzo prostsze rozwiazania, niz CRM (polecilbym gdybym jakies znal, mnie na razie wystarcza ksiazka adresowa w komorce :)).Bartosz Ślepowroński edytował(a) ten post dnia 25.04.08 o godzinie 15:47

Temat: CRM

Bartosz Ślepowroński:

Do tego nie potrzeba CRM, wystarczy ksiazka adresowa w outlooku, jak ktos juz zauwazyl ;)

CRM bedzie jak do aplikacji przeniesiesz zwiazane z tymi klientami procesy biznesowe, no ale jesli chcesz tylko uporzadkowac dane to istnieja duzo prostsze rozwiazania, niz CRM (polecilbym gdybym jakies znal, mnie na razie wystarcza ksiazka adresowa w komorce :)).Bartosz Ślepowroński edytował(a) ten post dnia 25.04.08 o godzinie 15:47

Niestety outlook za słaby jest na takie sprawy - a ja nie pisałem o adresach, tylko o informacjach - a to obejmuje procesy, komentarze, relacje. Proszę sobie spróbować zarządzać organizacją wirtualną przez outlooka, jeśli Pan potrafi to super, ja taki szpenio nie jestem i potrzebują bardziej zaawansowanego softu.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: CRM

Michał Ksiądzyna:
Niestety outlook za słaby jest na takie sprawy - a ja nie pisałem o adresach, tylko o informacjach - a to obejmuje procesy, komentarze, relacje. Proszę sobie spróbować zarządzać organizacją wirtualną przez outlooka, jeśli Pan potrafi to super, ja taki szpenio nie jestem i potrzebują bardziej zaawansowanego softu.

Kwestia semantyki, ja przez 'informacje' rozumiem tresc, dane. Porzadkowanie informacji to pociecie jej na czesci i umieszczenie kazdej czesci w odpowiednim dla niej miejscu. I tak zrozumialem odpowiedz na moje pytanie.

Dodanie relacji, zmapowanie procesow to juz sa elementy zarzadzania informacja. Outlook faktycznie moze nie wystarczyc.

Wlasnie takie nieporozumienia sa glowna przyczyna nieudanych wdrozen. Strona biznesowa powie czego chce, strona IT powie ze doskonale, a przy oddaniu projektu okazuje sie, ze obie strony zapomnialy sprawdzic czy na pewno mowia o tym samym :)
Jarosław Z.

Jarosław Z. szukam nowych wyzwań
- handel ,
zarzadzanie
sprzedażą

Temat: CRM

Jak moi poprzednicy zauważyli outlook jest za słaby
ja za radą znajomych korzystam z darmowego CeReM
proponuje spró bować i ocenić czy wystarczająco
dobry , współpracuje z outlook-iem.

JAREK

konto usunięte

Temat: CRM

Nie tylko. Działa też z klientami linuksowymi i to całkiem fajnie.

Polecam.

Temat: CRM

My korzystamy z Firmao, polecam porozmawiać z konsultantem i wypróbować darmową wersję testową. U nas w firmie sprawdza się świetnie. https://firmao.pl

Temat: CRM

Na pewno warto uderzyć w kierunku Berberis. Kawał systemu z wieloma funkcjami. Różne wersje, dla różnych działalności. Pewnie, że każdemu może pasować inna, to już kwestia dopasowania, natomiast to zdecydowanie słuszny kierunek w optymalizacji biznesu.

Podobne tematy


Następna dyskusja:

CRM - opinie




Wyślij zaproszenie do