Temat: Co może hamować rozwój firmy..?
Ależ ja nie mówię o braku dokumentacji. Wręcz absolutnie. Musi być, ale musi być na takim poziomie, że nie brzmi:
1. w razie pożaru, pani Joasia z działu HR przejdzie do pomieszczeń szatni, otworzy drzwi ewakuacyjne, a pan Jarek z działu produkcji otworzy magazyn podręcznego sprzętu gaśniczego".
Procedury jak najbardziej tak, zwłaszcza, że to szef firmy będzie mówił o postępowaniu.
W sytuacji kryzysu musi funkcjonować zespół, który nad rozwiązaniem pracuje. Zespół przedstawicieli komórek, na którym kryzys wystapił, plus szef zespołu. Z reguły ktoś od prezesa lub tez sam prezes.
Procedury działania zespołu tak - ale na dużym stopniu ogólności, bo nie ma dwóch tych samych kryzysów. Choćby dlatego, że działanie w etapie piątym (ostatnim), które ma na celu całkowity powrót do "normalności", ale UWAGA nie do stanu sprzed kryzysu. Bo takiego stanu już nie ma i jest inny. I w tym momencie należałoby przejrzeć wszystkie procedury wykonawcze, jeśli są zbyt dokładne, są to z miejsca przeróbki i budowanie nowych.
Osobiście jestem zwolennikiem budowania zespołu i szkolenia go w zakresie rozwiązywania kryzysów.
Grzegorz K. edytował(a) ten post dnia 30.08.07 o godzinie 10:44