Temat: Błędy w strategii czyli "jaka piękna katastrofa nc+"
Miałem sprytny plan, że też otworzę ten temat na forum - ale skoro już jest.
Od samego początku akcji nc+ "musisz z nami być albo spadaj" dziwiłem się jak wielką ignorancją wykazują się szefowie firmy i dlaczego nikt wcześniej nie zastanowił się nad strategią zmiany.
Uważam, że będzie to książkowy przykład głupoty i braku wyobraźni we wprowadzaniu zmiany w organizacji a co gorsza we wprowadzaniu zmiany usług dla klientów. Ale od początku:
1) brak informowania o zbliżającej się zmianie
Wyjaśnienie: Polacy genetycznie nie tolerują zaskakiwania i to w dodatku z jedną opcją, wówczas wpadamy w tryb partyzantów, którzy zginą a udowodnią, że narzucający przegra. Dowody: kilkadziesiąt tysięcy osób zrzeszonych na facebooku, telefony do szkła kontaktowego i mniejsze aktywności polegające na wędrowaniu od punktu do punktu w celu złożenia rezygnacji (na marginesie: nie można tego zrobić bo podobno system padł)
2) kompletny brak pomysłu na zwiększenie przychodów z połączenia
Wyjaśnienie: dyrektorzy i prezesi nc+ tak bardzo uwierzyli w swój sukces, że zapomnieli o czymś o czym uczy się studentów pierwszego roku: to klient decyduje o sukcesie. "Propozycja" złożona swoim klientom w zasadzie była przymuszeniem do kupna w klimacie straszenia karami i brakiem telewizji. Nie było żadnego planu cenowego ani pomysłu na złączenie klientów c+ i n w całość. No i najgorsze co może spotkać zarządzających na najwyższym szczeblu: PAZERNOŚĆ. Zamiast liczyć na pewny zysk z propozycji krzyżowych (tzn. abonentom n proponować pakiety c+ i na odwrót) to zarząd nie znając polskiego rynku, opierając się zapewne na "wygodnych" badaniach zrobił z propozycji kredyt lichwiarski mający przynieść ogromne przychody w krótkim czasie (może do takiego działania skusiły wysokie premie od sprzedaży?)
3) brak znajomości rynku
Wyjaśnienie: NC+ zapomniała, że nie jest jedyną telewizją kablową
4) brak wiedzy nt. decyzji konsumenckich Polaków
Wyjaśnienie: znajomość kulturowości Polaków teraz powinna być biblią każdego działu sprzedaży. To ona decyduje jak zachowujemy się w sytuacjach zmian, propozycji, podejmowania ostatecznej decyzji i sytuacjach konfliktowych. Zarządzający nc+ założyli, że Polacy są na etapie lat 90, kiedy to kupowaliśmy wszystko i od wszystkich bo wcześniej nie było niczego. Teraz rynek polskich konsumentów biorąc pod uwagę sytuację rynkową to rynek cwanych zakupowców. Każdy z nas ma swój plan i pomysł na to co kupuje i za ile. Musimy wiedzieć i mieć dowody, że kontrolujemy sytuację kiedy kupujemy produkty lub usługi. Mamy już na tyle doświadczenie, że wiemy, że decyduje ten kto płaci a nie ten kto oferuje. Natomiast nc+ stworzyła sytuację dokładnie odwrotną od tej właściwej, czyli arogancja, zastraszanie, brak szacunku i wprowadzanie poczucia niepewności wśród swoich własnych klientów.
Reasumując na miejscu rady nadzorczej zrobiłbym czystkę wśród kadry zarządzającej zarówno za ogromne straty wizerunkowe n i c+ a teraz nc+, straty finansowe, które będą widoczne w bardzo szybkim czasie, zastraszanie wśród pracowników i zniszczenie lojalności pracowników co odbije się w echem w sądach pracy za zwalnianie za polubienie stron krytykujących nc+. A przede wszystkim zwolniłbym ich za głupotę w czystej postaci i działanie na szkodę spółki we wszystkich najważniejszych sferach biznesu: klienci, pracownicy, wizerunek.
Miłego
Artur Kucharski edytował(a) ten post dnia 10.04.13 o godzinie 13:11