konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Ewa A.:
Więc pytam się jak to jest z tą lojalnością i uczciwością?

Nie oszukujmy się... to tylko i wyłącznie kwestia ceny. Jeśli ktoś zarabia dobrze, ma przyzwoite warunki pracy, jakąś stabilność i ewentualną możliwość awansu - będzie lojalny i uczciwy - będzie wiedział, że warto ;)

A jeśli jest tą wspomnianą dojną krową... no to... można go oszukiwać do pewnego momentu, potem można sobie narobić więcej szkody niż pożytku (jeśli nie było wzmianki o zakazie pracy w konkurencji) lub też przez głupotę i skąpstwo pozbyć się dobrego pracownika.

Można być i lojalnym i uczciwym i pracowitym i rzetelnym... i wstaw tu co tam lubisz ;) nie mniej jednak to już nie te czasy kiedy w imię szczytnych celów trzaskało się 200% normy ;) Pracownik kosztuje - dobry też... szkoda, że HR-owcy (często zaraz po studiach) mają do tego wręcz tragiczne podejście i pozwalają niejednokrotnie uciec porządnemu pracownikowi na rzecz cięcia kosztów i zatrudniają zielonego studdenciaka. Osobiście wolę jednego porządnego pracownika niż 3 do niczego albo kiepskich, suma sumarum i tak opłaca się temu jednemu dać więcej niż utrzymywać 3 darmozjadów. Ba... warto nawet mu kogoś do pomocy dać. Cenowo wyjdzie na jedno - efekt będzie lepszy.
Michał Krajewski

Michał Krajewski DSA Michał
Krajewski,
Właściciel

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

_ Zwracam się do Menedżerów każdego szczebla.
Bardzo jestem ciekawa jakimi 2 NAJWAŻNIEJSZYMI cechami powinien odznaczać się idealny pracownik.
To takie moje małe "badanie" ;)-

Ewo, jakich dwóch najważniejszych cech poszukiwałabyś u SWOJEGO IDEALNEGO pracownika, na to lub inne stanowisko?
Czy można tu mówić o ideale, który będzie zawsze odpowiedni do sytuacji? W mnogości siła. Czasem ten, innym razem drugi. Ważne by wiedzieć do czego, który pracownik się nadaje najlepiej. Jeden wytrwa na stanowisku wszelkie wichury i trzęsinia ziemi, drugi po chwili powie, że ma to gdzieś....
Załóżmy, że w Twojej firmie 100% personelu będzie się charakteryzowało tymi dwoma NAJWAŻNIEJSZYMI cechami...
To jak ta firma będzie funkcjonować dłużej niż dwa miesiące?

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Paweł G.:
Ewa A.:
Więc pytam się jak to jest z tą lojalnością i uczciwością?

Nie oszukujmy się... to tylko i wyłącznie kwestia ceny. Jeśli ktoś zarabia dobrze, ma przyzwoite warunki pracy, jakąś stabilność i ewentualną możliwość awansu - będzie lojalny i uczciwy - będzie wiedział, że warto ;)
:D
Czyli jak Paweł...lojalność wprost proporcjonalna do wielkości zarobków?

Druga sprawa, warunki płacowe oraz pracy każdy negocuje sam...

Napisałam o tej nieszczęsnej lojalności bo kiedy czytam wypowiedzi ludzi to czuję ten porażający zapach hipokryzji.
I zastanawiam się z czego to wynika... (że moze przeczyta mnie potencjalny przyszły szef?, że tak wypada? )

A jeśli jest tą wspomnianą dojną krową... no to... można go oszukiwać do pewnego momentu, potem można sobie narobić więcej szkody niż pożytku (jeśli nie było wzmianki o zakazie pracy w konkurencji) lub też przez głupotę i skąpstwo pozbyć się dobrego pracownika.

Można być i lojalnym i uczciwym i pracowitym i rzetelnym... i wstaw tu co tam lubisz ;) nie mniej jednak to już nie te czasy kiedy w imię szczytnych celów trzaskało się 200% normy ;)
ja tego w takich kategoriach w ogóle nie rozważam...
Pracownik kosztuje - dobry też... szkoda, że HR-owcy (często zaraz po studiach) mają do tego wręcz tragiczne podejście i pozwalają niejednokrotnie uciec porządnemu pracownikowi na rzecz cięcia kosztów i zatrudniają zielonego studdenciaka. Osobiście wolę jednego porządnego pracownika niż 3 do niczego albo kiepskich, suma sumarum i tak opłaca się temu jednemu dać więcej niż utrzymywać 3 darmozjadów. Ba... warto nawet mu kogoś do pomocy dać. Cenowo wyjdzie na jedno - efekt będzie lepszy.

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Ewa A.:
Czyli jak Paweł...lojalność wprost proporcjonalna do wielkości zarobków?

W dużej mierze - jeśli ktoś oczekuje ode mnie efektów, te pojawiają się... tworzymy plan - plan zostaje w pełni zrealizowany, nawet powiedzmy w 115%... a pracodawca w tym momencie zaczyna negocjować ze mną wcześniej ustalone już warunki.... to nie jest fair. Niestety tak wielu pracodawców postępuje. Bo... tu wstaw durne tłumaczenie.

Płaci się nie za uśmiech, ale za wiedzę i jej umiejętne wykorzystanie. Jeśli komuś szkoda na to kasy i szkoda kasy na inwestycje, to jak firma ma się normalnie rozwijać ?

Owszem, rozumiem cięcie kosztów itp. ale do cholery jasnej nie za wszelką cenę. Jeśli pracodawca uważa że w interesie firmy jest przykładowo okrojenie działu z 5 osób do 3 i przekazanie obowiązków reszcie za symboliczną dopłatą, to działa to zdecydowanie odwrotnie niż można by się spodziewać - co jest zresztą logiczne. To samo tyczy się % od obrotu czy prowizji, to samo tyczy się inwestycji w sprzęt (przykład: po co kupować X za 10000 PLN który będzie służył przez 5 lat, jeśli można kupić chiński Y za 2000 który rozleci się po kilku miesiącach).

Wszystko składa się na całokształt:

-zarobki
-podejście zarządu do rozwoju firmy
-podejście zarządu do kwestii kadrowych i pracowniczych
-szeroko rozumiane pojęcie 'swobody działań' i 'efektów'

Przeciętny człowiek mając perspektywę lepszych warunków pracy, lepszych zarobków i lepszych perspektyw rozwoju... będzie w tym momencie lojalny ?

Przypuszczam, że nie, mało tego sam sobie narobi bigosu jeśli nieumiejętnie to rozegra. Jeśli umiejętnie - cóż - życie.

A na koniec pytanie zasadnicze... o jakiej lojalności mówimy.. ? :D

a) lojalka, zakaz pracy i współpracy z konkurencją, handel wiadomościami poufnymi

b) przywiązanie pracownika do pracodawcy

Jeśli ktoś łamie świadomie pkt A - jest godny pożałowania i sam sobie kręci stryczek.

Jeśli b - droga wolna... rynek wolny... powodzenia ;)

Choć odnośnie b - uważam że odpowiednio nakierowany człowiek jest bardzo cenny dla firmy. Niestety... nie ma na świecie nic za darmo poza chorobami wenerycznymi i zgarnięciem w pysk - dlatego też firma musi go za to docenić.
Grzegorz Ł.

Grzegorz Ł. Kadra zarządzająca;
Aba - Service Sp. z
o.o.

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Mariusz Czerwiński:
Ewa Pokrywa:
Więc jak to jest z tą lojalnością?
Lojalność można kupić, uczciwości nie. O tym pracodawcy nie tylko wiedzą, ale i praktykują.

Bardzo podoba mi się taka definicja!!!

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Grzegorz Łoda:
Mariusz Czerwiński:
Ewa Pokrywa:
Więc jak to jest z tą lojalnością?
Lojalność można kupić, uczciwości nie. O tym pracodawcy nie tylko wiedzą, ale i praktykują.

Bardzo podoba mi się taka definicja!!!

Inna definicja mówi, że wszystko ma swoją cenę.

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Czym jest lojalność bez uczciwości???? Ludzie!
Adam S.

Adam S. Field Sales Manager

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Grzegorz Rusiecki:
Czym jest lojalność bez uczciwości???? Ludzie!

Lojaloność mozna kupić to prawda, ale uczciwy człowiek nie będzie lojalny za pieniądze....Adam Serwata edytował(a) ten post dnia 25.03.09 o godzinie 23:09

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Grzegorz Rusiecki:
Czym jest lojalność bez uczciwości???? Ludzie!

Przestrzeganiem lojalki i poufności danych i informacji ;) niczym więcej ;)

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

1. zdeterminowany
2. tzw. kreatywny POWER

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Adam Serwata:
Grzegorz Rusiecki:
Czym jest lojalność bez uczciwości???? Ludzie!

Lojaloność mozna kupić to prawda, ale uczciwy człowiek nie będzie lojalny za pieniądze....Adam Serwata edytował(a) ten post dnia 25.03.09 o godzinie 23:09

Ludzie stają się nielojalni najczęściej nie bez powodu - pracodawca jest bardzo często temu winny. Jeśli pracownik był uczciwy i lojalny a poczuł się w jakiś sposób oszukany, sytuacja nie została wyjaśniona... zaczynają się schody. Kończy się uczciwość: bo jak on mi to ja jemu.

Niestety często stawia to pracownika w przegranej pozycji, zarówno pod kątem obecnego pracodawcy jak i (dość często) potencjalnego nowego.
Adam S.

Adam S. Field Sales Manager

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Paweł G.:
Adam Serwata:
Grzegorz Rusiecki:
Czym jest lojalność bez uczciwości???? Ludzie!

Lojaloność mozna kupić to prawda, ale uczciwy człowiek nie będzie lojalny za pieniądze....Adam Serwata edytował(a) ten post dnia 25.03.09 o godzinie 23:09

Ludzie stają się nielojalni najczęściej nie bez powodu - pracodawca jest bardzo często temu winny. Jeśli pracownik był uczciwy i lojalny a poczuł się w jakiś sposób oszukany, sytuacja nie została wyjaśniona... zaczynają się schody. Kończy się uczciwość: bo jak on mi to ja jemu.
Dokładnie nie wyjasnione sytuacje oraz brak docenienie pracownika przez pracodawcę, często wpływają na brak lojalnosci i więzi z pracodawcą co w rezultacie tracą zarówno jedna jak i druga strona ... Dodatkowo myślę że w zależności od stanowiska lojalność wobec firmy i pracodawcy powinna być wyrażona jakąś wartością , która rekompensowałyby pracownikowi bycie lojalnym .
Sylwia Mąkolska

Sylwia Mąkolska zarządzanie
relacjami z
Klientami

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Idealny pracownik?
Czyta szefowi w myślach i spełnia jego polecenia, zanim szef zdąży je wypowiedzieć.

A bardziej serio:
1. Ewa to ładnie napisała, więc cytuję - dążenie do tego, żeby być dobrym;
2. inteligencja (mało precyzyjne słowo, ale lepszego nie mogę znaleźć) - po to żeby wiedzieć nad czym pracować i żeby móc to osiągnąć.

Co do lojalności - nie wymienię jej, ponieważ dla mnie to jest wymaganie minimalne. Albo doprecyzuję: wymaganie minimalne to brak nielojalności. Takiej z założenia. Rozumiem ją jako plan "wygryzienia" szefa czy kolegi z zespołu, kradzieży informacji poufnych etc.

Nad lojalnością mojego pracownika popracuję sama. Bo ona zależy bardziej od managera niż od podwładnego. Dbasz o swojego człowieka, doceniasz gdy na to zasługuje, wskazujesz kierunki rozwoju, trzymasz się przejrzystych reguł "gry" - więc on nie ma powodu, żeby nie być lojalnym.

A lojalny to nie znaczy niewolnik. Nie ma mnie kryć jeśli robię szwindel. Nie ma przy mnie trwać, jeśli gdzieś indziej dostanie dużo lepsze warunki (choćby tylko finansowe). Ale zanim podejmie decyzję o zmianie pracy powie mi, że się nad tym zastanawia. I przekaże jak najwięcej swojej wiedzy następcy.
Sylwia Mąkolska

Sylwia Mąkolska zarządzanie
relacjami z
Klientami

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Sylwia Mąkolska:
Idealny pracownik?
Czyta szefowi w myślach i spełnia jego polecenia, zanim szef zdąży je wypowiedzieć.


Napisałam powyższe z przymrużeniem oka, ale chyba jednak dobry pracownik szybko uczy się, czego szef oczekuje i po prostu stara się te oczekiwania spełnić. Szef lubi samodzielnych - to pracuje samodzielnie; szef lubi o wszystkim decydować sam - to o wszystko się pyta etc.
Intuicja nie jest na mojej liście - liście szefa, ale chyba jest niezbędna z punktu widzenia pracownika.
Mariusz Czerwiński

Mariusz Czerwiński Szukam pracy:
Diagnozy nadużyć
kredytowych, Audyty
umów k...

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Grzegorz Rusiecki:
Czym jest lojalność bez uczciwości???? Ludzie!
To pytanie do pracodawców. To oni narzucają kryteria rekrutacyjne. W środowisku HR-owców jest to tajemnicą poliszynela. W dzisiejszym świecie, lojalność jest częściej premiowana, niż uczciwość. Także wśród pracodawców (zarządów, dyrekcji), w ich rozgrywkach personalnych, jako zabezpieczenie na wypadek zdarzeń z tytułu "wpadek". Możliwość kupna pracownika, poprzez premie, awanse i gratyfikacje, w zamian za określone zachowania, daje możliwość utrzymania się na powierzchni władzy w przedsiębiorstwie. Tak jest pojmowana lojalność w wielu środowiskach biznesowych, a w politycznych lojalność jest regułą, od której (chyba) nie ma wyjątków.

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Paweł G.:
Ewa A.:
Czyli jak Paweł...lojalność wprost proporcjonalna do wielkości zarobków?

W dużej mierze - jeśli ktoś oczekuje ode mnie efektów, te pojawiają się... tworzymy plan - plan zostaje w pełni zrealizowany, nawet powiedzmy w 115%... a pracodawca w tym momencie zaczyna negocjować ze mną wcześniej ustalone już warunki.... to nie jest fair. Niestety tak wielu pracodawców postępuje. Bo... tu wstaw durne tłumaczenie.
A to już wina pracodawcy, komentarz sam ciśnie się.
Praca to umowa jaką podpisują obie strony...
Oczywiście sa różne sytuacje w życiu. Nawet jeśli coś "po drodze" wypadnie to lojalny pracodawca winnien informować o tym w trakcie...
Lojalność jak dla mnie to nie tylko pracownik-pracodawca...również pracodawca-pracownik... bo jak się brzydko mówi: wydymać można raz.
Płaci się nie za uśmiech, ale za wiedzę i jej umiejętne wykorzystanie. Jeśli komuś szkoda na to kasy i szkoda kasy na inwestycje, to jak firma ma się normalnie rozwijać ?

Owszem, rozumiem cięcie kosztów itp. ale do cholery jasnej nie za wszelką cenę.
Jeśli pracodawca uważa że w interesie firmy jest przykładowo okrojenie działu z 5 osób do 3 i przekazanie obowiązków reszcie za symboliczną dopłatą, to działa to zdecydowanie odwrotnie niż można by się spodziewać - co jest zresztą logiczne. To samo tyczy się % od obrotu czy prowizji, to samo tyczy się inwestycji w sprzęt (przykład: po co kupować X za 10000 PLN który będzie służył przez 5 lat, jeśli można kupić chiński Y za 2000 który rozleci się po kilku miesiącach).
Stąd też pisałam o "mądrych managerach", którzy już ponad rok temu winni siadać i szukać różnych rozwiązań by "utrzymać" firmę na poziomie takim, w którym drastycznych ruchów nie wykonuje się.
Rozwiązań na tzw. kolejną nogę, utrzymującą nas w pionie.
Oczywiście inną kwestią jest bieżące analizowanie sytuacji wydatków i kosztów...a nie wtedy kiedy zaczyna się nam palić grunt pod nogami.

Jak dla mnie sytuacja kiedy jedynym i "najlepszym" rozwiązniem jest redukcja etatów...to pojście na łatwiznę.
Relacja pracownik-pracodawca to takie troszkę ala małżeństwo...
winno być na dobre i złe. I choć czasem bywa źle...mądrzy ludzie wychodzą z tego na prostą.

Wszystko składa się na całokształt:

-zarobki
-podejście zarządu do rozwoju firmy
-podejście zarządu do kwestii kadrowych i pracowniczych
-szeroko rozumiane pojęcie 'swobody działań' i 'efektów'
Ok. ale każdy z myślących jest taką sytuacje "wyczuć" nosem.
Ocenić to samemu.
Przeciętny człowiek mając perspektywę lepszych warunków pracy, lepszych zarobków i lepszych perspektyw rozwoju... będzie w tym momencie lojalny ?
A skąd wiesz czy będzie lepiej...a może wpadniemy z deszczu pod rynnę...gwarancji na 100% mieć nie można.
Czasem popaść można w mylną euforię, iluzyjny świat dobrobytu (zakładając, że jeszcze jedną nogą stoimy w miejscu gdzie nas nie rozumieją, jest nam źle...itd.
Oczywiście nie chcę byś mnie zrozumiał...
Chce jedynie nakreślić rożne aspekty sytaucji.

Sama jestem za tym by praca, która wykonuje się była nagradzana godnie i proporcjonalnie to naszego wkładu. A przy tem dawała nam poczucie satysfakcji, że to co robimy jest ok.

Przypuszczam, że nie, mało tego sam sobie narobi bigosu jeśli nieumiejętnie to rozegra. Jeśli umiejętnie - cóż - życie.

A na koniec pytanie zasadnicze... o jakiej lojalności mówimy.. ? :D

a) lojalka, zakaz pracy i współpracy z konkurencją, handel wiadomościami poufnymi

b) przywiązanie pracownika do pracodawcy

Jeśli ktoś łamie świadomie pkt A - jest godny pożałowania i sam sobie kręci stryczek.

Jeśli b - droga wolna... rynek wolny... powodzenia ;)

Choć odnośnie b - uważam że odpowiednio nakierowany człowiek jest bardzo cenny dla firmy. Niestety... nie ma na świecie nic za darmo poza chorobami wenerycznymi i zgarnięciem w pysk - dlatego też firma musi go za to docenić.
O jakiej lojalności ?
:)
Paweł ...
Dla mnie lojalność to zaufanie...Lojalność musi działać w dwie strony.
Jeśli ja jestem ok. to i druga strona winna postępować tak samo.
I jeśli tak jest...to firma z taką kardą jest w stanie przetrzymać każdy trudny okres.
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

w (srodowiskach) politycznych lojalność jest regułą, od której
(chyba) nie ma wyjątków.
w organizacjach mafijnych lojalnosc jest warunkiem przetrwania
zanim podejmie decyzję o zmianie pracy powie mi, że się nad tym
zastanawia
to juz, moim zdaniem, zalezy od szefa. czasem lepiej nie mowic.
przekaże jak najwięcej swojej wiedzy następcy
kwestia ceny
Aleksandra Młyńczyk

Aleksandra Młyńczyk Czy chciałbyś być
swoim Klientem?
Pomoc w definicji
wymag...

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

szczerze mówiąc po przeczytaniu dyskusji kompletnie nie rozumiem dlaczego lojalność miałaby być jedną z cech idealnego pracownika... przychodzą mi takich dziesiątki, ale lojalność... jak dla mnie to nieporozumienie.

zdecydowanie jest to plus, ale dość łatwy w uzyskaniu pod warunkiem zdrowego traktowania przez pracodawcę i uważam to za postawę, zachowanie a nie cechę

jak dla mnie są to:
entuzjazm
inicjatywa
Tomasz Buzuk

Tomasz Buzuk Dyr. rozwoju,
METAL-GUM

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Najważniejsze aby robił to co lubi, tzn aby znalazł sobie takie zajęcie w życiu , które mu sprawia przyjemość , reszta to kwestia rozwoju.

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Kreatywny, rzetelny

Kreatywny, czyli inteligentny z dużym zasobem pomysłów, nie boi się wprowadzać innowacyjnych projektów, odważny, pewny w działaniu, nastawiony na rozwój własnej osoby czyli pośrednio również firmy.

Rzetelny czyli dokładny i sumienny w realizacji codziennej pracy.

Ideał... nie sądzę, trzeba tylko dostrzec i dać szansę.

Następna dyskusja:

.. no to jeszcze 2 cechy na...




Wyślij zaproszenie do