Mariusz Czerwiński

Mariusz Czerwiński Szukam pracy:
Diagnozy nadużyć
kredytowych, Audyty
umów k...

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Karol C.:
Mariusz Czerwiński:
Jolanta G.:
Jest problem, bo występuje konflikt między lojalnością, a uczciwością.

A, że w którym miejscu ten konflikt? :>
Można być lojalnym i uczciwym?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Zależy jak rozumiemy lojalność.
Według Słownika Języka Polskiego (Wydawnictwa Naukowe PWN) lojalność to „1. postawa, postępowanie zgodne z przepisami prawa; prawomyślność, praworządność. 2. prawość, wierność, rzetelność w stosunkach z ludźmi”.
Czy o takiej lojalnośći mówimy ?
Jeśli tak - zgadzam się.

Ale chyba tu mówimy o "lojalności w stosunku do pracodawcy". Jak ją defiować ?

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Karol C.:
Mariusz Czerwiński:
Jolanta G.:
Jest problem, bo występuje konflikt między lojalnością, a uczciwością.

A, że w którym miejscu ten konflikt? :>

Jeśli np. księgowa widzi, że szef robi wały. Jeśli jest uczciwa to na to nie pozwoli, ale wtedy będzie nielojalna. Jeśli jest uczciwa, a na to pozwoli - to przestaje być uczciwa.Ewa Pokrywa edytował(a) ten post dnia 22.03.09 o godzinie 09:42

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Ewa Pokrywa:
Jeśli np. księgowa widzi, że szef robi wały. Jeśli jest uczciwa to na to nie pozwoli, ale wtedy będzie nielojalna. Jeśli jest uczciwa, a na to pozwoli - to przestaje być uczciwa.
No i po co takiemu szefowi pracownica, która przy pierwszej okazji poleci do konkurencji albo urzędu skarbowego?
Niezależnie od tego, jak bardzo by była kompetentna i fachowa?
Przecież rozmawiamy tu o oczekiwaniach szefów wobec podwładnych, a nie jakimś abstrakcyjnym, ogólnie pojętym ideale.
Dla mnie dwiema cechami istotnymi są :
Lojalność i kompetencje zawodowe.
Tego oczekuję od pracowników i w takiej kolejności.
Do wiadomości róznych nawiedzonych sales managerów, to znaczy że pracownik ma być lojalny i kompetentny.
Jenocześnie, żaden tam albo taki albo taki.

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Ewa Pokrywa:

Jeśli np. księgowa widzi, że szef robi wały. Jeśli jest uczciwa to na to nie pozwoli, ale wtedy będzie nielojalna. Jeśli jest uczciwa, a na to pozwoli - to przestaje być uczciwa.Ewa Pokrywa edytował(a) ten post dnia 22.03.09 o godzinie 09:42

To bardzo ciekawe co napisałaś.
Jeśli księgowa widzi, że szef łamie prawo i nie zamelduje o tym to jest wtedy współwinna. Gdyby jeszcze na dodatek brała w takim procederze czynny udział to nie byłaby wtedy lojalna, ale bardzo niemądra, bo KP w takich sytuacjach jasno mówi o tym, że pracownik nie tylko może, ale wręcz powinien odmówić wykonywania poleceń. Reasumując: lojalność ma pewne granice.

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

dlatego nie zawsze się da połączyć lojalności wobec pracodawcy z uczciwością...

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Ewa Pokrywa:
dlatego nie zawsze się da połączyć lojalności wobec pracodawcy z uczciwością...


Moim zdaniem da się, ale w pewnych granicach, po przekroczeiu których jest to już udział w przestępstwie ;) NIe wyobrażam sobie, żeby pracodawca mógł oczekiwać aż tak dużej ofiary swoich pracowników, jeśli jest człowiekiem rozumnym i zdaje sobie sprawę z tego jakie mogą być (dla nich również)konsekwencje. Na lojalność trzeba sobie zasłużyć, tego nie dostaje się "z przydziału".

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

zawsze sa określone granice, w pracy obowiązują przepisy, normy, procedury....

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Prawość i kompetencje.
P.S. Lojalność - postawa charakteryzująca się przestrzeganiem przepisów prawa, zgadzaniem się z działaniami rządu lub władcy państwa. Jako, że lojalność jest związana z akceptacją działań np.: przełożonego budzi takie kontrowersje jak powyżej, może się przecież zdarzyć, że szef postępuje wbrew prawu ...Stanisław H. edytował(a) ten post dnia 22.03.09 o godzinie 12:50

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Stanisław H.:
Prawość i kompetencje.
P.S. Lojalność - postawa charakteryzująca się przestrzeganiem przepisów prawa, zgadzaniem się z działaniami rządu lub władcy państwa. Jako, że lojalność jest związana z akceptacją działań np.: przełożonego budzi takie kontrowersje jak powyżej, może się przecież zdarzyć, że szef postępuje wbrew prawu ...Stanisław H. edytował(a) ten post dnia 22.03.09 o godzinie 12:50

oczywiście to lojalność w opraciu o zasady, prawo .....itd, więc nie można tego odneść dosłownie do regułki - lojalość, nalezy tu wyważyć i założyć tak., ja jako szef jestem lojalna wobec firmy i oczekuję tego od pracowników od przełożonego , realizując cel firmy.
W ogień nikt za nikim nie skacze chyba że " normalni inaczej "
pozdrawiam
Jan D.

Jan D. nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

1. rzetelny (tj. kompetentyny, dobry w tym co robi oraz mający własne zdanie)
2. kreatywny

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

wg mnie cechy pozytywne to te będące zaprzeczeniem następującej trójki (mojej "ulubionej" mrocznej trójcy polskiego społeczeństwa):

- Bierny
- Mierny ale
- Wierny

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Dagmara D.:
Zależy jak rozumiemy lojalność.
Według Słownika Języka Polskiego (Wydawnictwa Naukowe PWN) lojalność to „1. postawa, postępowanie zgodne z przepisami prawa; prawomyślność, praworządność. 2. prawość, wierność, rzetelność w stosunkach z ludźmi”.
Czy o takiej lojalnośći mówimy ?
Jeśli tak - zgadzam się.

Ale chyba tu mówimy o "lojalności w stosunku do pracodawcy". Jak ją defiować ?

Ano właśnie - lojalność wobec menedżera liniowego lub nawet prezesa czy lojalność wobec pracodawcy (organizacji, spółki)?
Mariusz Kierstein

Mariusz Kierstein Skilled Sales
Development Manager

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Tomasz Sęk:
wg mnie cechy pozytywne to te będące zaprzeczeniem następującej trójki (mojej "ulubionej" mrocznej trójcy polskiego społeczeństwa):

- Bierny
- Mierny ale
- Wierny

Z ust mi to wyjąłeś. To b. dobra definicja żywo dyskutowanej cechy: lojalność;-)
Mariusz Kierstein

Mariusz Kierstein Skilled Sales
Development Manager

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Robert Radoń:
Dla mnie dwiema cechami istotnymi są :
Lojalność i kompetencje zawodowe.
Tego oczekuję od pracowników i w takiej kolejności.
Do wiadomości róznych nawiedzonych sales managerów, to znaczy że pracownik ma być lojalny i kompetentny.
Jenocześnie, żaden tam albo taki albo taki.

To chyba bardzo wygodne podejście? Nie trzeba się za bardzo pochylać nad ludźmi, nie trzeba dbać o ich wysoki poziom motywacji, nie trzeba ich szanować, dbać o właściwe relacje, doceniać... pracownik ma być wierny jak pies, bo przecież dostaje miskę 2 razy dziennie, nawet jak Pan go bije...
No a co jak szef robi jakieś machloje? Pracownik ma przymknąć oko, bo powinien być przecież lojalny...?

Pzdr
Nawiedzony sales manager;-)

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Tomasz Sęk:
Dagmara D.:
Zależy jak rozumiemy lojalność.
Według Słownika Języka Polskiego (Wydawnictwa Naukowe PWN) lojalność to „1. postawa, postępowanie zgodne z przepisami prawa; prawomyślność, praworządność. 2. prawość, wierność, rzetelność w stosunkach z ludźmi”.
Czy o takiej lojalnośći mówimy ?
Jeśli tak - zgadzam się.

Ale chyba tu mówimy o "lojalności w stosunku do pracodawcy". Jak ją defiować ?

Ano właśnie - lojalność wobec menedżera liniowego lub nawet prezesa czy lojalność wobec pracodawcy (organizacji, spółki)?

lojalność postrzegam jako pozytywą cechę wobec firmy.
Jerzy Jakubowski

Jerzy Jakubowski Pomoc finansowa w
życiu.

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Dagmara D.:
Zależy jak rozumiemy lojalność.

Lojalność to parametr fiansowy.Jerzy Jakubowski edytował(a) ten post dnia 22.03.09 o godzinie 17:55

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Jerzy Jakubowski:
Dagmara D.:
Zależy jak rozumiemy lojalność.

Lojalność to parametr fiansowy.Jerzy Jakubowski edytował(a) ten post dnia 22.03.09 o godzinie 17:55

Nie tylko. Pozafinansowy też. Natomiast na pewno bezpośrednio powiązany z różnego rodzaju gratyfikacjami.

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

Czy pracownicy myjący wędliny, by je ponownie sprzedać byli lojalni?
Bo według przytaczanej definicji było to niezgodne z prawem i nielojalne. Ale gdyby któryś się wybił i to zgłosił gdzie trzeba byłby zwolniony przez pracodawcę za nielojalność.

Więc jak to jest z tą lojalnością?

konto usunięte

Temat: 2 cechy idealnego pracownika

to może należałoby to sprecyzować do stwierdzenia "lojalny w granicach obowiązującego prawa"

Następna dyskusja:

.. no to jeszcze 2 cechy na...




Wyślij zaproszenie do