konto usunięte

Temat: Wymogi formalne

Moi drodzy pytanie odrobinę z innej beczki....:

- jakie zgodnie z Waszą wiedzą są wymogi formalne w stosunku do trenerów firmy, która chce organizować szkolenia z metodyki Prince 2 i PMI.
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Wymogi formalne

A chodzi o przygotowanie do certyfikacji, czy tylko o szkolenie oparte na P2 lub PMI?
Michał Rączka

Michał Rączka IT Director, CEE ★
Agile & LeanIT
Practitioner

Temat: Wymogi formalne

Ja jeszcze dodam pytania precyzujące...:

- Czy firma szkoleniowa jest/chce być akredytowana przez PMI/APMG?
- Czy poprostu chce prowadzic szkolenia bez wiekszych papierologii idących za tym?

W przypadku pierwszym wymogi formalne mogą/nie muszą byc narzucone przez organizacje akredytującą - np: Prince2 Approved Trainer : http://www.apmgroup.co.uk/PRINCE2/Accreditation/P2Accr...

konto usunięte

Temat: Wymogi formalne

Przemysław Lisek:
A chodzi o przygotowanie do certyfikacji, czy tylko o szkolenie oparte na P2 lub PMI?


chodzi o prowadzenie szkolen

konto usunięte

Temat: Wymogi formalne

Michał Rączka:
Ja jeszcze dodam pytania precyzujące...:

- Czy firma szkoleniowa jest/chce być akredytowana przez PMI/APMG?
- Czy poprostu chce prowadzic szkolenia bez wiekszych papierologii idących za tym?

W przypadku pierwszym wymogi formalne mogą/nie muszą byc narzucone przez organizacje akredytującą - np: Prince2 Approved Trainer : http://www.apmgroup.co.uk/PRINCE2/Accreditation/P2Accr...


chce prowadzic szkolenia, na tym etapie przy starcie raczej nie mozliwe jest uzyskanie akredytacji APMG.

Druga strona medalu ze zapisy na stronie APMG z tego co zobaczylem przed chwila sugeruja bez akredytacji to raczej cieniutko tj.:

Only accredited training providers or their affiliates are allowed to provide courses and exams in The APM Group's qualification schemes. These include ITIL®, PRINCE2®, MSP™, M_o_R®, Change Management and others.

Un-accredited training providers cannot grant certification in these qualifications, and may be in breach of copyright law.
Michał Rączka

Michał Rączka IT Director, CEE ★
Agile & LeanIT
Practitioner

Temat: Wymogi formalne

Jest to prawda - tzn szkolenie mozna prowadzic, tak samo jest z PMI, ale nie mozna certyfikować i jak w przypadku PMI dać zainteresowanym PDU'sów.

Szkolenia prowadzić nikt nie zabroni - ważne, aby miec wiedze, a to juz uczestnicy zweryfikują.

Jezeli chodzi o certyfikaty/egazminy, to je można zdać poza firmą akredytowaną.
Prince2 -> British Council
PMI - Prometric

/Michal

konto usunięte

Temat: Wymogi formalne

ale co innego jest prowadzic szkolenie z zarządzania projektami ogólnie a co innego nazywać to Prince2 do ktorego prawa autorskie ma APMG. Ja to tak widze. Tym bardziej ze z tego co sie wczoraj dowiedzialem APMG musi zaakceptowac materialy szkoleniowe zeby mozna bylo sygnowac to jako Prince 2
Michał Rączka

Michał Rączka IT Director, CEE ★
Agile & LeanIT
Practitioner

Temat: Wymogi formalne

Reczywiscie zgadzam sie (moj bląd), w przypadku Prince2 pozostaje podpięcie sie pod ATO.

Zastanawia mnie czy PMI ma podobne wymogi - w ich dokumentach nie jest to jasno sprecyzowane zastrzezenie.

Przemek L. - a Wy jako ODiTK zglaszaliscie fakt prowadzenia szkolen ZP wg PMI do PMI?

/M

konto usunięte

Temat: Wymogi formalne

co sie kryje pod pojeciem ATO i co masz na mysli mowiac o podpieciu?
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Wymogi formalne

Daniel W.:
Przemysław Lisek:
A chodzi o przygotowanie do certyfikacji, czy tylko o szkolenie oparte na P2 lub PMI?


chodzi o prowadzenie szkolen
Dziękuję, domyśliłem się. Pytałem, czy mają to być szkolenia przygotowujące do certyfikacji :)

konto usunięte

Temat: Wymogi formalne

nie nie maja przygotowywac do certyfikacji
Grzegorz Albinowski

Grzegorz Albinowski Senior Business
Consulant,
Transition Project
Manager

Temat: Wymogi formalne

Daniel W.:
co sie kryje pod pojeciem ATO i co masz na mysli mowiac o podpieciu?

ATO może prowadzić szkolenia samodzielnie, lub poprzez "affiliates" (firmy stowarzyszone), za których jakość usług odpowiada prowadząca ATO


Obrazek


As an Accredited Training Organisation (ATO), you will benefit from:
■ Consistent standards and control, guaranteeing quality
■ A simple global pricing structure in multiple currencies
■ Licensed use of Intellectual Property
■ A streamlined supply chain for delivering examinations globally
■ Exams in over 10 languages
■ Web-based exams
■ Discounted rates on book orders
■ Regular access to key individuals and organisations.

As well as:
■ Promotion on web-based ATO listings
■ Opportunities to attend Away Days
■ Extra resources for your exam candidates
■ Access to our resource site APMG-Network enabling easy access to documents
■ Exam ordering with just a few mouse-clicks.
■ ATOs can display Accreditation Marks to help distinguish them from un-accredited training companies who may be abusing intellectual property.

Do we need to become accredited?

Only accredited training providers or their affiliates are allowed to provide courses and exams in The APM Group's qualification schemes. These include ITIL®, PRINCE2®, MSP™, M_o_R®, Change Management and others.

Un-accredited training providers cannot grant certification in these qualifications, and may be in breach of copyright law.

http://www.apmgroup.co.uk/Accreditation/TrainingAccred...
http://www.apmgroup.co.uk/apm_Search.aspGrzegorz Albinowski edytował(a) ten post dnia 10.06.09 o godzinie 17:32
Grzegorz Albinowski

Grzegorz Albinowski Senior Business
Consulant,
Transition Project
Manager

Temat: Wymogi formalne

W przypadku PMI, jednym z wymogów uzyskania akredytacji Registered Education Provider (R.E.P.) jest prowadzenie szkoleń przynajmniej przez rok (w tym czasie z konieczności bez akredytacji)


Obrazek


Become a Registered Education Provider (R.E.P.)

Your organization will enjoy significant benefits when it achieves R.E.P. status.
■ Permission to publicize your organization as a PMI-approved training provider
■ Listing of the organization and its courses in a searchable R.E.P. Provider Directory, which receives between 15,000 and 20,000 visits per month
■ License to appropriately use the official PMI R.E.P. logo in promotional and course materials consistent with program policies
■ Authorization to issue automatically accepted Category 3 Professional Development Units (PDUs) for all of your project management relevant courses that are registered in the R.E.P. Database
■ A 40 percent discount on most PMI publications purchased through the PMI Marketplace
■ Access to R.E.P. Update (monthly e-newsletter), requests for proposals and R.E.P. Online Community website

Additional benefits can be found in the “Benefits of Enrollment” section of the R.E.P. Program Application.

R.E.P. Criteria

PMI takes the approval of R.E.P.s very seriously and has adopted six criteria areas organizations must comply with to earn and maintain R.E.P. status. In these areas, candidates must:

■ Show organizational maturity and be a legal organization that has offered project management training for at least one year
■ Provide evidence of quality product design, delivery and content
■ Show that course content is consistent with PMI global standards or offers differing or new concepts that are clearly indicated as such in marketing and instructional materials
■ Properly award PDUs for course completion
■ Offer proper R.E.P. marketing representation

http://www.pmi.org/CareerDevelopment/Pages/Become-a-Re...Grzegorz Albinowski edytował(a) ten post dnia 10.06.09 o godzinie 16:44
Michał Rączka

Michał Rączka IT Director, CEE ★
Agile & LeanIT
Practitioner

Temat: Wymogi formalne

To dość wyczerpuje temat, ale czy napewno odpowiedzieliśmy na Twoje (Daniel) pierwsze pytanie?

Następna dyskusja:

wymogi formalne i prawne dl...




Wyślij zaproszenie do