Jacek S.

Jacek S. Kompleksowe
zarządzanie ładem
informatycznym (IT
Governance)

Temat: Zarządzanie, zapewnienie, kontrola, inspekcja - mętlik...

Witam.
Bardzo jestem ciekaw Waszych opinii nt. (nie)konsekwencji w używaniu powyższych terminów.
Zauważyłem bowiem, że w biznesie występuje tutaj pełna dowolność.
Pół biedy, jeśli przed rozpoczęciem dyskusji ustalimy z rozmówcą wspólny język. Nie zawsze jest to jednak możliwe.

Nieustannie dziwi mnie np. utożsamianie ze sobą pojęć zapewnienia i kontroli jakości.
Osobiście popieram i forsuję pogląd (obecny w nauce o jakości), że ZAPEWNIENIE to budowa i doskonalenie procesów (w sensie formalnym - chodzi o organizację pracy), dających nadzieję, że produkty tych procesów będą "dobre".
A jak to sprawdzić? Przez KONTROLĘ jakości tych produktów.
Pozdrawiam.
Marek Piotrowski

Marek Piotrowski Właściciel, Petersen
Consulting

Temat: Zarządzanie, zapewnienie, kontrola, inspekcja - mętlik...

Jak dla mnie - ZAPEWNIENIE to działania (procesy), które mają zapewnić jakość. Zazwyczaj klientowi. No i faktycznie kontrola produktu i nadzorowanie procesów realizacyjnych (opanowanie czynników wpływających na procesy) to kluczowe metody zapewnienia jakości. Dodałbym do tego oceny, monitoring, przeglądy, weryfikacje, walidacje itp.
Nie jestem "definicjologiem" więc nie będę się upierał przy moim widzeniu pojęcia ZAPEWNIENIE.

Następna dyskusja:

Zarządzanie reklamacjami




Wyślij zaproszenie do