Łukasz Mandzyn

Łukasz Mandzyn Lean Industrial
Engineer

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Witam,

Piszę pracę magisterską na temat zarządzania reklamacjami.

Czy możecie polecić mi pozycje literaturowe gdzie mogę znaleźć informacje na ten temat?

Z góry dziękuję za wszelkie propozycje.

Pozdrawiam,
Łukasz

konto usunięte

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Nie ma sprawy, sama pisałam pracę z zakresu badań satysfakcji. Coś na pewno znajdę, ale warto żebyś sprecyzował cel, hipotezę lub też przedstawił ogólny zamysł pracy. Będzie mi łatwiej coś sensonego znależć i podesłać.

Pozdrawiam,

A.Szczepaniak
Łukasz Mandzyn

Łukasz Mandzyn Lean Industrial
Engineer

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Temat mojej pracy dyplomowej:
Analiza możliwości usprawnienia procesu zarządzania reklamacjami w firmie ...

Cel i zakres pracy:
Analiza dotychczasowego procesu zarządzania reklamacjami i próba jego usprawnienia poprzez zdrożenie rozwiązań opartych na wytycznych normy ISO 10002:2006 Zrządzanie jakością - Zadowolenia klienta - Wytyczne dotyczące postępowania z reklamacjami w organizacjach. Analiza zostanie przeprowadzona na przykładzie procesu zarządzania reklamacjami w firmie ...

konto usunięte

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Łukasz M.:Temat mojej pracy dyplomowej:
Analiza możliwości usprawnienia procesu zarządzania reklamacjami w firmie ...

Cel i zakres pracy:
Analiza dotychczasowego procesu zarządzania reklamacjami i próba jego usprawnienia poprzez zdrożenie rozwiązań opartych na wytycznych normy ISO 10002:2006 Zrządzanie jakością - Zadowolenia klienta - Wytyczne dotyczące postępowania z reklamacjami w organizacjach. Analiza zostanie przeprowadzona na przykładzie procesu zarządzania reklamacjami w firmie ...


Czyli literatura której szukasz obejmuje:
1) zarządzanie procesowe
2) metody doskonalenia procesu
3) metody badań satysfakcji klienta
4) literaturę dotyczącą norm jakości :-)

coś pominąłem?

pzdr,
Piotr Zabagło

Piotr Zabagło Kaizen Development
Manager

Temat: Zarządzanie reklamacjami



coś pominąłem?

pzdr,




Rozumiejąc potrzeby Łukasza to pewnie tytuły.

Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Zarządzanie reklamacjami


Łukasz,

Literaturę z zakresu "reklamacji" prześlę tobie pod koniec przyszłego tygodnia.


Agnieszka Szczepaniak edytował(a) ten post dnia 04.03.07 o godzinie 21:37
Sylwia Mąkolska

Sylwia Mąkolska zarządzanie
relacjami z
Klientami

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Polecam "Reklamacja, czyli prezent" Janelle Barlow, ale pewnie już czytałeś :-)
Łukasz Mandzyn

Łukasz Mandzyn Lean Industrial
Engineer

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Sylwia M.:
Polecam "Reklamacja, czyli prezent" Janelle Barlow, ale pewnie już czytałeś :-)


Właśnie czytam :-) To na razie najlepsza książka jaką mam o reklamacjach.

Dziękuję wszystkim za pomoc. Trzymajcie kciuki, bo czasu coraz mniej :-(

Pozdrawiam,
Łukasz

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Sylwia M.:
Polecam "Reklamacja, czyli prezent" Janelle Barlow, ale pewnie już czytałeś :-)
Czy może posiada ktoś z was tą książkę jako E-book? Ciężko ją kupić, a myślę ze watro zaznajomić się z tą pozycją

konto usunięte

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Czesc,

To ma byc, a raczej jest praca czysto teoretyczna, czy masz zamiar przedstawic w niej jakis konkretny projekt/zestawienie usprawnien w zarzadzaniu procesem reklamacji od klienta?Łukasz Sadowski edytował(a) ten post dnia 01.06.07 o godzinie 23:40
Łukasz Mandzyn

Łukasz Mandzyn Lean Industrial
Engineer

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Cześć,

Praca dzieli się na dwie części. Pierwsza teoria, gdzie opisuję zagadnienie opierając się na literaturze, natomiast druga część to udoskonalenie rzeczywistego procesu opierając się głównie na wytycznych normy ISO 10002.

konto usunięte

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Łukasz M.:
Cześć,

Praca dzieli się na dwie części. Pierwsza teoria, gdzie opisuję zagadnienie opierając się na literaturze, natomiast druga część to udoskonalenie rzeczywistego procesu opierając się głównie na wytycznych normy ISO 10002.

No to w takim razie bedzie 5 :).
Grzegorz N.

Grzegorz N. Nie wolno zgadzać
się na pełzanie, gdy
czujemy potrzebę
l...

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Witam,

Mam pytanko:
Czy potrzebne sa w fabryce automotive instrukcje/ diagramy w systemie (dokumenty) regulujace postepowaniem z reklamacjami (w razie niezgodnosci z wymaganiami) dla dostawcow i klientow czy wystarczy ze istnieje 8D??? (tam wszystko w sumie jest co nalezy zrobic....) ale ile czekac na odpowiedz i co robic gdy dzialanie nie jest takie jakie oczekujemy albo brak jest odpowiedzi w terminie??? itp?

dzieki z gory za ewentualna podpowiedz czy pomoc:)
Magdalena Kotajny

Magdalena Kotajny Junior Program
Manager

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Intrukcje postepowania - ogolne są

8D jest dobrym systemen na bazie którego powstaja systemy wewnętrzne. No jestprogram na bazie 8D który ma ograniczenia typu działanie natychmiastowe mozesz wpisac od razu natomiast dlugoterminowe dopiero po zaakceptowaniu działan wstepnych do klienta.

W systemie tym mozna rozniez odrzucic reklamacje :)

konto usunięte

Temat: Zarządzanie reklamacjami

8D to raczej formularz w którym sa zawarte tylko same informacje. Wszystko zalezy od samego "uzytkownika" w jakim stopniu stanie sie on pomocny. Natomiast wg mnie, powinny byc opisane procedury postepowania w przypadku reklamacji szczegolnie dla motoryzacji.
nalezy rozróżnic reklamacje od klienta i reklamacje do dostawcy. Mozna tez rozwazyc termin odpowiedzi pod wzgledem np. zagrożenia bezpieczenstwa podczas uzytkowania wyrobu, lub np.w zaleznosci od wartosci reklamacji, ilości partii - to kazda firma sama ustala wewnterznie. Generlanie mozna przyjac ze czas odpowiedzi na reklamacje to 10dni roboczych od momentu zgloszenia/otrzymania a w szczegolnych wypadkach np 3,5 dni roboczych.
Warto tez prowadzic (ale sądze ze tak robisz) ewidencje reklamacji gdzie oprocz danych podstwowych wpisujesz jakie byly przyczyny zrodlowe i jakie akcje podjal dostawca zeby chociazby w sytuacji gdy np. pojawi sie ponownie ten sam problem napisac do dostawcy ze" hola, pojelicie takie a takie akcje a problem wciaz pozostal".

Jezeli chodzi o samą instrukcje/procedure dobrzez tez zawrzec sposob wysylki wadliwego towaru, okreslic minimlany sklad rozpatrujacych reklamacje itp, ile sztuk wadliwego komponentu/wyrobu kwalifikuje do wystawienia reklamacji.

pozdrawiam
Michał Piwko

Michał Piwko Junior IT Specialist

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Witam,
pisze prace na podobny temat w firmie z branzy AGD i mam napisac podanie do dyrektor o udostepnienie danych. O jakie konkretne informacje mam poprosić? Bo jak napisze zbyt ogolnie to mi nie podpisza albo nie beda pozniej chcieli udzielic informacji :)
Bartłomiej Wielogórski

Bartłomiej Wielogórski Otwarty na wyzwania

Temat: Zarządzanie reklamacjami

W razie potrzeby służę skromnym doświadczeniem w zakresie reklamacji w firmach farmaceutycznych
Pozdrawiam
Robert Daniluk

Robert Daniluk PhD, QSSM, Member of
Senior Managemet
Team

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Łukasz Mandzyn:
Cześć,

Praca dzieli się na dwie części. Pierwsza teoria, gdzie opisuję zagadnienie opierając się na literaturze, natomiast druga część to udoskonalenie rzeczywistego procesu opierając się głównie na wytycznych normy ISO 10002.


Z praktyczno-teoretycznych tematów, procesowo-reklamacyjnych polecam: SZTUKA KOCHANIA KLIENTA ? dla szefa i dla zwykłych ludzi. A.Tiuryn.
Dużo praktyki w zakresie zarządzania procesami, w tym uwagami/reklamacjami. Warte polecenia, bo autorka to jakościowiec z krwi i kości z wieloletnim doświadczeniem praktycznym!
Jacek Suski

Jacek Suski Jakość, controlling,
zarządzanie,
systemy,
przedsiębiorca...

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Łukasz Mandzyn:
Temat mojej pracy dyplomowej:
Analiza możliwości usprawnienia procesu zarządzania reklamacjami w firmie ...

Cel i zakres pracy:
Analiza dotychczasowego procesu zarządzania reklamacjami i próba jego usprawnienia poprzez zdrożenie rozwiązań opartych na wytycznych normy ISO 10002:2006 Zrządzanie jakością - Zadowolenia klienta - Wytyczne dotyczące postępowania z reklamacjami w organizacjach. Analiza zostanie przeprowadzona na przykładzie procesu zarządzania reklamacjami w firmie ...


W drugiej czesci praktycznej proponuje rozwazayc/ zaproponowac zastosowanie systemu informatycznego do zarzadzania reklamacjami.
Oferuje system komputerowy LEAN-QS, ktorego jedna z mozliwosci jest wlasnie zarzadzanie reklamacjami klienta lacznie z raportami 8D.
System w sposob kompleksowy obejmuje caly proces - od rejestracji zgloszenia poprzez nadzor terminow realizacji, az po ocene skutecznosci. W praktyce po zastosowaniu systemu znikaja problemy organizacyjne. Postep w szybkosci, terminowosci i skutecznosci jest latwo osiagalny.

konto usunięte

Temat: Zarządzanie reklamacjami

Już Pan umieścił reklame swojego produktu w odpowiednim miejscu.
Jacek Suski:
Łukasz Mandzyn:
Temat mojej pracy dyplomowej:
Analiza możliwości usprawnienia procesu zarządzania reklamacjami w firmie ...

Cel i zakres pracy:
Analiza dotychczasowego procesu zarządzania reklamacjami i próba jego usprawnienia poprzez zdrożenie rozwiązań opartych na wytycznych normy ISO 10002:2006 Zrządzanie jakością - Zadowolenia klienta - Wytyczne dotyczące postępowania z reklamacjami w organizacjach. Analiza zostanie przeprowadzona na przykładzie procesu zarządzania reklamacjami w firmie ...


W drugiej czesci praktycznej proponuje rozwazayc/ zaproponowac zastosowanie systemu informatycznego do zarzadzania reklamacjami.
Oferuje system komputerowy LEAN-QS, ktorego jedna z mozliwosci jest wlasnie zarzadzanie reklamacjami klienta lacznie z raportami 8D.
System w sposob kompleksowy obejmuje caly proces - od rejestracji zgloszenia poprzez nadzor terminow realizacji, az po ocene skutecznosci. W praktyce po zastosowaniu systemu znikaja problemy organizacyjne. Postep w szybkosci, terminowosci i skutecznosci jest latwo osiagalny.Jerzy Janik edytował(a) ten post dnia 26.01.10 o godzinie 18:40



Wyślij zaproszenie do