Marcin Gawrylak Specjalista, Masters
Temat: Zarządzanie Jakością kluczowe zagadnienia
Mam prośbę o odpowiedź osób z wiedzą na temat kwestii zarządzania jakością.Jestem na studiach i mam przedmiot zarządzanie jakością , na zajęciach mieliśmy test a w nim min. takie 2 pytania:
1. Nacisk w systemie zarządzania jakością położony jest na:
(proszę ponumerować w uznanej przez siebie kolejności od 1 najważniejsze do 3 najmniej ważne)
a) dokładne badanie i kontrolę wyrobów i usług zwalnianych do klienta
b) właściwe zarządzanie personelem dla osiągnięcia pożądanej kompetencji i motywacji dla osiągania celów jakości
c) pomiar skuteczności i efektywności procesów w firmie
prawidłowa odpowiedź to :
1- b
2- c
3-a
2. W przypadku produkowanego wyrobu wystąpiła niezgodność, która w dużym stopniu pogorszyła zadowolenie klientów(poważna reklamacja). Które z proponowanych przedsięwzięć należy wprowadzić, aby zaradzić temu problemowi?
(proszę ponumerować w uznanej przez siebie kolejności od 1 najważniejsze do 3 najmniej ważne)
a) utworzyć stanowisko załatwiania reklamacji, które w przyszłości będzie się troszczyć o szybką pomoc w przypadku niezgodności(jeśli go do tej pory nie było)
b) przeanalizować sytuację i podjąć działania korygujące, celem zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia ponownie tej niezgodności
c) wprowadzić intensywną kontrolę końcową, aby żaden wyrób wadliwy nie był wysłany do klienta
prawidłowa odpowiedź to :
1- a
2- b
3- c
Moje pytanie brzmi skoro w całym systemie zarządzania jakością położony jest największy nacisk na Klienta oraz jego wymagania to dlaczego prawidłowymi odpowiedziami nie będą
w przypadku pyt.1 :
1- a
2- b
3- c
w przypadku pyt.2 :
1-c
2-a
3- b
Czyli dlaczego najważniejszymi odpowiedziami nie są kwestie związane z jakością wyrobu lub usługi ?