Temat: Wysoka jakośc w parze z niską ceną?

starałem się znaleźdź czy już ktoś dotychczas poruszał zagadnienie wysokiej jakości idącej w parze z niską ceną. Nie znalazłem, a więc chciałbym zoorientowac się czy zgodzicie się z poglądem, że w wysoka jakośc może zostac wyrażona niską ceną.

Ogolnie w mentalności konsumenta jest przyjęte, że tylko wysoka jakośc może zostac wyrażona wysokoą ceną. Dawno użyte, staranne zabiegi marketingowe utrzymują nadal ten trend, ale przecież tak naprawdę to firma określa cenę za jaką chce zaoferowac produkt/usługę na rynku.

Naturalnie dobrze wypromowane marki są wyceniane, ale wiele razy wg. mojego przekonania idzie ondnaleźdż na rynku oferty i produkty, które są cechami zbliżone do tych drogich oraz są znacznie tańsze.

Naturalnie zgadzam się, że jest to nie na ręke firmom które oferują produkty w wysokich cenach bo są dobrze już wypromowane. Nawet jeśli koszty produkcji/przygotowania usługi są niskie.

Co wówczas jeśli firma stara się pogodzic te dwie zaprzeczalne w świadomości rzeczy jak cena i jakośc. Naturalnie każda firma dąży do osiągnięcia zysku, ale przecież ma prawo wypośrodkowac na odpowiednim poziomie. Ostatecznie to i tak konsument decyduje na wybór usługi/produktu biorąc pod uwagę również inne czynniki determinujące proces decyzyjny.
Dorota L.

Dorota L. inżynier zapewnienia
jakości, VECTOR Sp.
o. o.

Temat: Wysoka jakośc w parze z niską ceną?

Damian Dominik Kozłowski:
starałem się znaleźdź czy już ktoś dotychczas poruszał zagadnienie wysokiej jakości idącej w parze z niską ceną. Nie znalazłem, a więc chciałbym zoorientowac się czy zgodzicie się z poglądem, że w wysoka jakośc może zostac wyrażona niską ceną.

Ogolnie w mentalności konsumenta jest przyjęte, że tylko wysoka jakośc może zostac wyrażona wysokoą ceną. Dawno użyte, staranne zabiegi marketingowe utrzymują nadal ten trend, ale przecież tak naprawdę to firma określa cenę za jaką chce zaoferowac produkt/usługę na rynku.

Naturalnie dobrze wypromowane marki są wyceniane, ale wiele razy wg. mojego przekonania idzie ondnaleźdż na rynku oferty i produkty, które są cechami zbliżone do tych drogich oraz są znacznie tańsze.

Naturalnie zgadzam się, że jest to nie na ręke firmom które oferują produkty w wysokich cenach bo są dobrze już wypromowane. Nawet jeśli koszty produkcji/przygotowania usługi są niskie.

Co wówczas jeśli firma stara się pogodzic te dwie zaprzeczalne w świadomości rzeczy jak cena i jakośc. Naturalnie każda firma dąży do osiągnięcia zysku, ale przecież ma prawo wypośrodkowac na odpowiednim poziomie. Ostatecznie to i tak konsument decyduje na wybór usługi/produktu biorąc pod uwagę również inne czynniki determinujące proces decyzyjny.


Cena to techniczny koszt wytworzenia danego produktu i marża ( plus np. koszty stałe).

Można dążyć do obniżenia TKW nie obniżając jakości. Przy produkcji na poziomie six sigma jakość jest bardzo wysoka a koszty jakości niższe.

Z punktu widzenia uzyskania jak największych zysków dąży się do jak największej marży- więc i tak będzie starała cenę tak dopasować aby być konkurencyjnym na rynku. Gdy ma dobrą markę i jej wyroby słyną z dobrej jakości i niezawodności - małe są szanse aby z własnej woli obniżyła cenę.
Tomasz Kulicki

Tomasz Kulicki Quality Manager

Temat: Wysoka jakośc w parze z niską ceną?

Uważam, ze jest to do zrobienia i do osiągnięcia natomiast mało kto się decyduje na taki ruch, że sam siebie pozbawi zysków w imię 'idei'.
Ci którzy się decydują wg mnie mają duże szanse na odniesienie sukcesu.
Przykładem może być tu firma produkująca sprzęt komputerowy do chłodzenia właściwie wszystkiego co jest w komputerze. ARCTIC COOLING firma która kilka lat temu produkowała tylko same wiatraki i nie była za bardzo znana, powstała w 2001 roku, postawiła na jakość i niską cenę, obecnie jakością uważam już przegoniła firmę ZALMAN, która tu jest odnośnikiem tej bardzo dobrej i drogiej marki. A cenowo Arctic jest o ponad 50% tańsza.

konto usunięte

Temat: Wysoka jakośc w parze z niską ceną?

oczywiście
jakość to przecież stopień spełnienia oczekiwania klienta...

Damian Dominik Kozłowski:
starałem się znaleźdź czy już ktoś dotychczas poruszał zagadnienie wysokiej jakości idącej w parze z niską ceną. Nie znalazłem, a więc chciałbym zoorientowac się czy zgodzicie się z poglądem, że w wysoka jakośc może zostac wyrażona niską ceną.

Ogolnie w mentalności konsumenta jest przyjęte, że tylko wysoka jakośc może zostac wyrażona wysokoą ceną. Dawno użyte, staranne zabiegi marketingowe utrzymują nadal ten trend, ale przecież tak naprawdę to firma określa cenę za jaką chce zaoferowac produkt/usługę na rynku.

Naturalnie dobrze wypromowane marki są wyceniane, ale wiele razy wg. mojego przekonania idzie ondnaleźdż na rynku oferty i produkty, które są cechami zbliżone do tych drogich oraz są znacznie tańsze.

Naturalnie zgadzam się, że jest to nie na ręke firmom które oferują produkty w wysokich cenach bo są dobrze już wypromowane. Nawet jeśli koszty produkcji/przygotowania usługi są niskie.

Co wówczas jeśli firma stara się pogodzic te dwie zaprzeczalne w świadomości rzeczy jak cena i jakośc. Naturalnie każda firma dąży do osiągnięcia zysku, ale przecież ma prawo wypośrodkowac na odpowiednim poziomie. Ostatecznie to i tak konsument decyduje na wybór usługi/produktu biorąc pod uwagę również inne czynniki determinujące proces decyzyjny.
Marek G.

Marek G. Manager/Koordynator

Temat: Wysoka jakośc w parze z niską ceną?

Tomasz S.:
oczywiście
jakość to przecież stopień spełnienia oczekiwania klienta...

Damian Dominik Kozłowski:
[...]

Co wówczas jeśli firma stara się pogodzic te dwie zaprzeczalne w świadomości rzeczy jak cena i jakośc. Naturalnie każda firma dąży do osiągnięcia zysku, ale przecież ma prawo wypośrodkowac na odpowiednim poziomie. Ostatecznie to i tak konsument decyduje na wybór usługi/produktu biorąc pod uwagę również inne czynniki determinujące proces decyzyjny.

Temat ciekawy, ale dość łatwo o mylące uproszczenia. No bo o jakiej jakości mówimy (myślimy)? Czy o tej, na którą klienci "głosują" swoimi pieniędzmi? Czy o takiej, która jest mierzona przez firmę produkcyjną (lub usługową)? Idąc dalej - czy chodzi nam o jakość "tu i teraz", czy też chcemy, żeby była trwała w czasie? Wszystko kosztuje, więc "udokumentowana" wyższa jakość oznacza wyższe koszty produkcji, co oznacza wyższą cenę.
Wszyscy znamy "trójkąt ograniczeń" w projektach, więc wiemy, że przy niskich kosztach nie da się uzyskać zbyt wysokiej jakości...



Wyślij zaproszenie do