Temat: Reklamacje do dostawców
Marcinie, ponieważ trochę zajmowałem się dostawcami, to mogę Ci powiedzieć, że najważniejsze jest, aby przemawiać tym samym głosem, co dział Zakupów (tzn. wspólnie uzgodnionym).
Najlepiej określić jasne kryteria oceny dostawcy i spowodować, żeby podczas decyzji o zakupie towaru były one brane pod uwagę przez Kupca. Wtedy nie będzie problemów, że musisz argumentować dostawcy, że dostawa jest niezgodna. Po prostu nie będzie dyskusji.
Ważne jest oczywiście zapewnienie, że metody kontroli u Ciebie są spójne z tymi u dostawcy, bo wtedy zawsze będą problemy i to nie spowodowane przez nierzetelnego dostawcę, ale przez niedoinformowanie. Zawsze można zrobić arbitraż w jakimś niezależnym instytucie. Jeśli prawda jest po Twojej stronie, to zawsze wygrasz. :)
To tak bardzo ogólnie. Jeśli chciałbyś, żebym coś nieco rozwinął, to daj znać.
pozdrawiam, Paweł