Temat: Pytanie - ISO 9001 - reklamacje
Marta M.:
Czyli mogę przyjąć takie rozwiązanie, że każda reklamacja, która do nas wpływa jest rozpatrywana, wciągana do rejestru reklamacji,
Tak.
ale w sytuacji kiedy niezgodność powstaje nie z naszej wini (my wykonujemy usługę transportową, a zdarza się, że uszkodzenie powstaje podczas załadunku, za który my nie jesteśmy odpowiedzialni) wpisuję uwagę, że odstąpiono od działań korygujących, ponieważ niezgodność nie powstała w wyniku procesu transportu.
Czyli podejmuję działania korygujące tylko wtedy kiedy niezgodność powstała ewidentnie podczas świadczonych przez nas usług transportowych.
W ogóle mnie to nie przekonuje. Nie to napisałem powyżej.
To co przytoczyłaś jest podejście w stylu: "To nie ja. To Halina!" ;)
które jest sprzeczne ze zdrowo pojętym systemem zarządzania jakością.
Zawiera błędne założenie/uogólnienie, że nie podejmiesz DK bo to "obcy proces"
Popieram natomiast podejmowanie decyzji o podejmowaniu/niepodejmowaniu działań
w oparciu o ANALIZĘ (i to napisałem) a nie jakieś założenie wykluczające odpowiedzialność.
Przecież może się okazać w wyniku analizy, że jest sposób
na wyeliminowanie przyczyny reklamacji
która (ok powstała przy załadunku)
leży na styku załadunku i transportu,
albo okaże się, że po głębszym namyśle macie jednak
jakiś wpływ bądź możecie sobie wzajemnie pomóc,
żeby odbiorca na końcu łańcucha nie miał problemu.