konto usunięte

Temat: Pytanie do Was z ISO. Proszę o pomoc.

Mam pytanie do was, na które nie umiem odpowiedzieć. Może któreś z was będzie umiało. Prostym językiem, w kilku zdaniach na temat:

"Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna w systemach zarządzania jakością, środowiskiem, oraz bezpieczeństwem i higieną pracy."
Renata P.

Renata P. Pełnomocnik ds.
Jakości

Temat: Pytanie do Was z ISO. Proszę o pomoc.

komunikacja wewnętrzna w firmie- maile, intranet, spotkania cykliczne z pracownikami, kierownikami itd.

komunikacja zewnętrzna - to co pokazujemy na zewnątrz, strona internetowa, foldery itd

wg mnie to o to chodzi

konto usunięte

Temat: Pytanie do Was z ISO. Proszę o pomoc.

Chodzi mi jedynie o 9001, 14001, 18001.
Maciej N.

Maciej N. gotowy na nowe
wyzwania

Temat: Pytanie do Was z ISO. Proszę o pomoc.

W Japonii na porządku dziennym są organizowane (działają w organizacji) "koła jakości", gdzie wspólnie rozmawia się o polepszeniu jakości, systemu ISO 9001, jest to komunikacja wewnętrzna w firmie. Można to zastosować w niemal każdej organizacji.

konto usunięte

Temat: Pytanie do Was z ISO. Proszę o pomoc.

Daniel Koliński:
Chodzi mi jedynie o 9001, 14001, 18001.
warto sięgnąć po tekst źródłowy

ISO 9001 - jakość
komunikacja przewija się w różnych punktach normy, jak:
- zaangażowanie kierownictwa,
- odpowiedzialność, uprawnienia , komunikacja,
- komunikowanie się z klientem,
- analiza danych
Dobra komunikacja jest też niezbędna dla właściwego zarządzania niezgodnościami, nadzoru nad dokumentami czy zapisami, informowania o polityce jakości, procesów związanych z klientem, zakupów,...
Dalsze wytyczne znaleźć można również w ISO9004.

ISO14001, bardzo podobnie, z tą różnicą że dochodzą aspekty prawne, i trochę dokładniejszy opis w pkt 4.4.3Tomasz S. edytował(a) ten post dnia 23.11.09 o godzinie 16:06
Anna B.

Anna B. otwarta na nowe
propozycje pracy

Temat: Pytanie do Was z ISO. Proszę o pomoc.

Daniel Koliński:
Mam pytanie do was, na które nie umiem odpowiedzieć. Może któreś z was będzie umiało. Prostym językiem, w kilku zdaniach na temat:

"Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna w systemach zarządzania jakością, środowiskiem, oraz bezpieczeństwem i higieną pracy."
A czy pod pojęciem "Komunikacja wewnętrzna" nie chodzi o kumunikację w jakiejkolwiek formie wewnątrz zakładu, a jako "komunikacja zewnetrzna" rozumiemy komunikację z innymi firmami czy organizacjami zewnętrznymi??

Temat: Pytanie do Was z ISO. Proszę o pomoc.

Moim zdaniem jeżeli chodzi o kom. wew. w aspekcie wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009 to można to znaleźć w takich punktach normy jak:
- zaanagżowanie kierownictwa,
- odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja,
- realizacja wyrobu (tutaj może nie wprost ale jest ona niezbędna w tym przypadku).
Biorąc pod uwagę komunikację zewnętrzną chodzi tutaj o akie punkty ww. normy jak:
- 5.2 Orientacja na klienta,
- 7. Realizacja wyrobu, a zwłaszcza 7.2 Procesy związane z klientem.
W tym przypadku chodzi o wszystkie zainteresowane strony.

W każdym z tych systemów w procesie komunikacji uwzględniane są inne aspekty: Jakość - zadowolenie klienta zew, ochrona środowiska - zadowolenie klientów zew., oraz bhp - zadowolenie klienta wew.
CytowaneTen post został edytowany przez Autora dnia 28.09.17 o godzinie 16:39
Anna B.

Anna B. otwarta na nowe
propozycje pracy

Temat: Pytanie do Was z ISO. Proszę o pomoc.

Weronika O.:
Moim zdaniem jeżeli chodzi o kom. wew. w aspekcie wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009 to można to znaleźć w takich punktach normy jak:
- zaanagżowanie kierownictwa,
- odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja,
- realizacja wyrobu (tutaj może nie wprost ale jest ona niezbędna w tym przypadku).
Ponadto komunikacja może przybrać różnego rodzaju postaci:
- intranet, spotkania z pracownikami, tablice na ścianach, ulotki wewnętrzne, biuletyny, itd
Biorąc pod uwagę komunikację zewnętrzną chodzi tutaj o akie punkty ww. normy jak:
- 5.2 Orientacja na klienta,
- 7. Realizacja wyrobu, a zwłaszcza 7.2 Procesy związane z klientem.
W tym przypadku chodzi o wszystkie zainteresowane strony: klienci, urzęu nadzoru, dostawcy itd.

Biorąc pod uwagę wymagania normy ISO 14001:2004 to komunikacja wewnętrzna zostaje poszerzona również o informowanie pracowników jak mogą przeciwdziałać/zmniejszać wpływ na środowisko, jaka jest rola firmy w prowadzeniu działań prośrodowiskowych. W przypadku komunikacji zewnętrznej to dochodzi więcej jednostek nadzoru nad wytwarzanymi odpadami, jak i instytucje tyczące się społecznej odpowiedzialności.

Biorąc pod uwagę wymagania normy PN-N ISO 18001:2004 to tutaj również komunikacja wewnętrzna przybiera takie same formy jak w przypadku SZJ ale ponadto należy uwzględnić aspekty związane z bezpieczeństwem pracowników w miejscu ich pracy (przeciwdziałanie wypadkom przy pracy). W przypadku komunikacji zewnętrznej to tak jak w przypadku SZJ ale dochodzą również inne jednostki typu PIP.

W każdym z tych systemów w procesie komunikacji uwzględniane są inne aspekty: Jakość - zadowolenie klienta zew, ochrona środowiska - zadowolenie klientów zew., oraz bhp - zadowolenie klienta wew.
No własnie...bardzo ładnie to napisałas:)
Joanna Drwiega

Joanna Drwiega Wspólnik w Idunn
Naturals

Temat: Pytanie do Was z ISO. Proszę o pomoc.

Witam,

Ja bym do komunikacji z zewnętrznymi stronami zainteresowanymi dodała jeszcze ewentualne zgłoszenia / reklamacje od sąsiadów: okolicznych mieszkańców, pobliskich firm itp. - szczególnie w odniesieniu do systemu środowiskowego ale i BHP również.

Temat: Pytanie do Was z ISO. Proszę o pomoc.

Zgadzam się co do pierwszego systemu, czyli SZŚ. Ale to również można zapiczyć do społecznej odpowiedzialności.

Następna dyskusja:

Temat pracy iso/TS16949- pr...




Wyślij zaproszenie do