Artur Mydlarz

Artur Mydlarz Aviation Quality
Assurance

Temat: Cztery filary skutecznego systemu zarządzania jakością

Celem świadomej organizacji jest stworzenie szczelnego systemu jakości, który umożliwi dostarczenie usług lub produktów na najwyższych poziomie.
W trakcie planowania jakości pojawia się szereg pytań jak uzyskać niskim lub zerowy poziom defektów oraz wysokie zadowolenie klienta. Osiągniecie celu ułatwi nam oparcie planu zarządzania jakością na czterech głównych filarach jakości.

Cztery główne filary jakości to:

1) Standardy Jakości
2) Zapewnienie Jakości
3) Kontrola Jakości
4) Inspekcja

całość na:
http://inzynier-jakosci.blogspot.com/2017/11/4-filery-...

konto usunięte

Temat: Cztery filary skutecznego systemu zarządzania jakością

A gdzie miejsce na komunikację?

Z mojego doświadczenia wynika, że komunikacja jest jednym z najważniejszych aspektów sprawnie działającego systemu zarządzania.

Bez komunikacji, system sobie, a ludzie sobie.

W ten sposób powstaje mylne przekonanie, że systemy zarządzania nie działają i są niepotrzebne.

Jeżeli przyłożymy się do komunikacji, to system będzie na bieżąco dopasowywany do tego co dzieje się w organizacji i nie tylko będzie działał, ale nie raz pomoże w sytuacji kryzysowej.
Jerzy Brańka

Jerzy Brańka inż.mechanik

Temat: Cztery filary skutecznego systemu zarządzania jakością

Krzysztof N.:
A gdzie miejsce na komunikację?
Przecież spam reklamowy został skutecznie zakomunikowany.
Artur Mydlarz

Artur Mydlarz Aviation Quality
Assurance

Temat: Cztery filary skutecznego systemu zarządzania jakością

Krzysztof N.:
A gdzie miejsce na komunikację?

Z mojego doświadczenia wynika, że komunikacja jest jednym z najważniejszych aspektów sprawnie działającego systemu zarządzania.

Bez komunikacji, system sobie, a ludzie sobie.

W ten sposób powstaje mylne przekonanie, że systemy zarządzania nie działają i są niepotrzebne.

Jeżeli przyłożymy się do komunikacji, to system będzie na bieżąco dopasowywany do tego co dzieje się w organizacji i nie tylko będzie działał, ale nie raz pomoże w sytuacji kryzysowej.

Panie Krzysztofie, trafna uwaga, dziękuje za nią, Uważam, że Standardy Jakości, czyli określenie konkretnych wymagań to podstawowa forma komunikacji. Inny aspektem jest to, że w rodzimych firmach, mało który pracownik zna wymagania specyfikacji, norm czy choćby księgi jakości.

Panie Jerzy Brańka. Prosiłbym Pana o poszerzenie swojej wiedzy z zakresu SPAM'u. Uważam, że osoby odwiedzające to forum skorzystają z tego materiału.

konto usunięte

Temat: Cztery filary skutecznego systemu zarządzania jakością

Panie Arturze,

z mojego doświadczenia wynika, że brak jasno określonych procedur dotyczących komunikacji, a potem korzystanie z tych procedur to jeden z głównych powodów uśmiercania systemów w firmie.

Kierownik ds. jakości musi mieć dużą siłę przebicia, żeby trafiać z komunikatami do pracowników. Inaczej system będzie sobie, a praca sobie.
Jerzy Brańka

Jerzy Brańka inż.mechanik

Temat: Cztery filary skutecznego systemu zarządzania jakością

Artur M.:

Panie Jerzy Brańka. Prosiłbym Pana o poszerzenie swojej wiedzy z zakresu SPAM'u. Uważam, że osoby odwiedzające to forum skorzystają z tego materiału.

Nie musi mnie Pan namawiać do poszerzania wiedzy bo takową w dostatecznym stopniu posiadłem zanim Pan rozpoczynał widzeć świat własnymi oczami.
Nie mam nic przeciwko gdy ktoś prezentuje swoje własne przemyślenia a nie występuje w roli "guru" odkrywającego podręcznikowe informacje i to w taki sposób jakby odnalazł Pan "świętego graala jakości".
Jako starszy kolega po fachu doradzałbym aby swoją drogą, wdrażając "nowoczesne" metody zarządzania jakością nie nabawił się Pan skośnookiej wady wzroku patrząc na polską rzeczywistość.
Życzę powodzenia w pracy zawodowej i wykorzystywania przy tym wiedzy uwarunkowanej rzeczywistymi problemami i potrzebami firmy.
PS
Wg wielu SPAM to Shoulder Pork and Ham, po polsku to mielonka i nie ma co rozdzielerać szat i pouczać..Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.12.17 o godzinie 22:31



Wyślij zaproszenie do