Marek
Piotrowski
Właściciel, Petersen
Consulting
Temat: Cele jakości
Przemysław K.:Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem pytanie, ale...
Nawiązując do ustalania celów: Powiedzcie mi tylko czy działanie, które ma pomóc w osiągnięciu celu jakim jest większa wydajność pracowników, może być przejście planu szkoleń (np. 80% skuteczności), o których mówi punkt 6.2 normy? Czy będzie to swego rodzaju dublowanie się wymagań?
1.Jeden cel może być elementem realizacji innego celu (może być powiązany z jego realizacją) tak jak jeden proces może być istotnym elementem składowym innego procesu albo pełnić w nim rolę pomocniczą.
2.Jeżeli firma stwierdziła (i jest o tym przekonana), że dla osiągnięcia poprawy wydajności np. o 10% należy wykonać w 80%ach plan szkoleń doskonalących dla pracowników produkcyjnych to jest to dość logiczne przekonanie. Gorzej jeżeli rzeczywistość nie potwierdzi tego przekonania... :)