Marek Piotrowski

Marek Piotrowski Właściciel, Petersen
Consulting

Temat: Cele jakości

Przemysław K.:
Nawiązując do ustalania celów: Powiedzcie mi tylko czy działanie, które ma pomóc w osiągnięciu celu jakim jest większa wydajność pracowników, może być przejście planu szkoleń (np. 80% skuteczności), o których mówi punkt 6.2 normy? Czy będzie to swego rodzaju dublowanie się wymagań?
Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem pytanie, ale...
1.Jeden cel może być elementem realizacji innego celu (może być powiązany z jego realizacją) tak jak jeden proces może być istotnym elementem składowym innego procesu albo pełnić w nim rolę pomocniczą.
2.Jeżeli firma stwierdziła (i jest o tym przekonana), że dla osiągnięcia poprawy wydajności np. o 10% należy wykonać w 80%ach plan szkoleń doskonalących dla pracowników produkcyjnych to jest to dość logiczne przekonanie. Gorzej jeżeli rzeczywistość nie potwierdzi tego przekonania... :)