konto usunięte
Temat: unieważnienie przetargu - pilne pytanie
Witam,Mam problem z unieważnieniem postępowania a mianowicie:
Przeprowadzono postępowanie na zakup sprzętu w trybie przetargu nieograniczonego i do momenty rozstrzygnięcia wszystko było w porządku. Po dostarczeniu sprzętu okazało się, iż nie spełnia on wymogów SIWZ komunikaty pojawiające się na urządzeniu były w języku angielskim (w SIWZ zaznaczono oprogramowanie w języku polskim)), po wystąpieniu z pismem do wykonawcy powołując na niezgodność przedmiotu zamówienia z treścią SIWZ. Wykonawca nie zgodził Się z tym stwierdzeniem, twierdząc iż komunikaty pojawiające się na wyświetlaczu nie są oprogramowaniem lecz interfejsem, a oprogramowanie do analizy i weryfikacji danych zostało w j. polskim. W kolejnym piśmie Zamawiający nie zgodził się ze sformułowaniem gdyż interfejs jest częścią oprogramowania, a wykonawca po raz kolejny obstaje za swoim.
Wykonawca obstaje przy swoim i nie dostarczy innego sprzęty, nie zrezygnuje z dostarczenia sprzętu. Zamawiając nie chcąc przyjąć tego sprzętu co może zrobić?
Czy może unieważnić postępowania z art.93 ust.1 pkt.7) z winy zamawiającego zbyt dokładnie sprecyzował przedmiot zamówienia(niektóre pkt SIWZ zawęziły grono wykonawców, łamiąc tym samym art.7 ust. 1) na jaki ust. art. 146 mam się powołać?
Czy wykonawca z tego tytułu może żądać zwrotu kosztów (art.93 ust.4) przygotowanie oferty i dostarczenia sprzętu skoro w ocenie Zamawiającego nie spełnia on wymagań?
Jakie mogą być ewentualne koszty z tego tytułu?
Być może istnieje inne rozwiązanie tego problemu? Proszę o podpowiedzi
Z góry dziękuję i Pozdrawiam