Artur Gubała

Artur Gubała Student, Uniwersytet
Warmińsko-Mazurski w
Olsztynie

Temat: unieważnienie postępowania

ogłosiliśmy przetarg na rolety antywłamaniowe ręcznie otwierane (takie
przyjął projektant w projekcie). dzisiaj wpłynęła do nas informacja od
jednej z firm, że technicznie niemożliwe jest wykonanie rolet
antywłamaniowych ręcznie otwieranych tylko muszą być elektryczne. jeżeli
skierujemy to zapytanie do projektanta a on odpowie nam na piśmie, że
popełnił błąd projektując rolety ręczne zamiast elektrycznych - mamy
podstawę do unieważnienia przetargu?

konto usunięte

Temat: unieważnienie postępowania

myślę, że jak najbardziej - art. 93 ust. 1 pkt 7, chyba że masz czas na zmiany specyfikacji i ogłoszenia w trybie art. 12a
Katarzyna Krawczyk

Katarzyna Krawczyk Naczelnik Wydziału,
Ekspert ds. zamówień
publicznych,

Temat: unieważnienie postępowania

Tylko że po nowelizacji przepis art. 93 ust. 1 pkt. 7 się zmienił, i można unieważnić postępowanie jedynie w sytuacji, gdy wada postępowania uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Przesłanki unieważnienia umowy zawarte są w art. 146 pzp.

Jeżeli nie było jeszcze otwarcia ofert, to proszę dokonać modyfikacji SIWZ.

Pozdrawiam
K.
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: unieważnienie postępowania

Ja też raczej próbowałbym zmienić SIWZ. Pzdr. ML
Iwona G.

Iwona G. Główny specjalista w
Wydziale Zamówień
Publicznych

Temat: unieważnienie postępowania

Niech projektant dokona szybko zmiany w projekcie. A w konsekwencji wy modyfikacji SIWZ. Przesuńcie termin. I już. Zamówienie rolet nie jest chyba pilne. Trzeba tylko naciskać na projektanta, żeby się szybko z tym uporał. gorzej jak będzie leniwy lub "zarobiony":)

konto usunięte

Temat: unieważnienie postępowania

albo pierdoła - jak się cos projektuje to powinno sie na tym znać

konto usunięte

Temat: unieważnienie postępowania

powstaje pytanie co zrobić, kiedy informacja o niemożliwości produkcji rolet zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w specyfikacji wpływa do zamawiającego godzinę przed upływem terminu składania ofert, kiedy na zmiany nie ma już czasu, ponieważ zmiana taka ukazałaby się praktycznie wraz z upływem terminu (i to w najlepszym przypadku), kiedy wszystkie oferty są już u zamawiającego.Kasia K. edytował(a) ten post dnia 15.06.10 o godzinie 13:34

konto usunięte

Temat: unieważnienie postępowania

unieważnienie? nie było ofert spełniających wymagania ;]

konto usunięte

Temat: unieważnienie postępowania

przypomniała mi się, w związku z omawianym przypadkiem, następująca sytuacja:
przetarg na kursy zawodowe- w specyfikacji omyłkowo znalazły się postanowienia ze sobą sprzeczne, a mianowicie w odniesieniu do kursów grupowych w opisie przedmiotu zamówienia zapisano, że Wykonawca ma wskazać cenę jednej godziny danego kursu, zaś w formularzu cenowym, stanowiącym załącznik do specyfikacji, wpisano omyłkowo cenę jednej godziny kursu dla jednego uczestnika.
Błąd zauważono na chwilę przed upływem terminu składania ofert, na zmianę siwz było już za późno- zdaniem zamawiającego.

chciałabym poznać rozwiązanie tego problemu zdaniem szacownych kolegów :)

należy dodać, że oferty wpłynęły :)Kasia K. edytował(a) ten post dnia 15.06.10 o godzinie 15:15
Katarzyna Krawczyk

Katarzyna Krawczyk Naczelnik Wydziału,
Ekspert ds. zamówień
publicznych,

Temat: unieważnienie postępowania

Kasia K.:
powstaje pytanie co zrobić, kiedy informacja o niemożliwości produkcji rolet zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w specyfikacji wpływa do zamawiającego godzinę przed upływem terminu składania ofert, kiedy na zmiany nie ma już czasu, ponieważ zmiana taka ukazałaby się praktycznie wraz z upływem terminu (i to w najlepszym przypadku), kiedy wszystkie oferty są już u zamawiającego.Kasia K. edytował(a) ten post dnia 15.06.10 o godzinie 13:34

Przesunięcia terminu składania ofert można dokonać nawet godzinę przed jego upływem, a do oferty Wykonawca zawsze może przesłać zmianę, lub wycofać ofertę i złożyć drugą...

Pozd.

konto usunięte

Temat: unieważnienie postępowania

zgadzam się, ale na godz. przed terminem zamawiający dopiero dowiedział się o błędzie, więc biorąc pod uwagę jeszcze kwestie techniczne, ogłoszenie o zmianie ukazuje się mniej więcej w terminie upływu składania ofert, ale ok, zakładamy, ze przed upływem terminu się wyrobiliśmy ze zmianą, przesuwamy termin, otwarcia nie ma- co robimy z tymi ofertami które wpłynęły? wykonawca, który złożył ofertę, może nie zajrzeć na stronę, przez następnych kilka dni, nie zawsze też przychodzi na otwarcie ofert (otwarcia by nie było, tak, ale wtedy mógłby się dowiedzieć o zmianie), często jest tak, ze składa ofertę i czeka na info od zamawiającego z założonymi rączkami, a zamawiający nie może go poinformować o zmianie indywidualnie, bo jego oferta jest ciągle zamknięta. odsyłamy oferty na adres na kopercie?(zakładając, że adres na kopercie jest czytelny :) miałam sytuację, że wykonawca na kopercie w ogóle nie podał swoich danych tylko nr postępowania i czego dotyczy, a dane dopiero w ofercie)? z informacją o zmianie?Kasia K. edytował(a) ten post dnia 15.06.10 o godzinie 15:47
Katarzyna Krawczyk

Katarzyna Krawczyk Naczelnik Wydziału,
Ekspert ds. zamówień
publicznych,

Temat: unieważnienie postępowania

Jeśli wiemy, kto złożył ofertę zawsze możemy poinformować wykonawcę o zmianie terminu składania ofert.
Ofert nie należy odsyłać. Czasem zmiana wprowadzona przez Zamawiajacego nie powoduje zmian w treści oferty, nie ma więc sensu, żeby wykonawca składał 2 ofertę.
Ponadto obowiązkiem wykonawcy jest śledzenie zmian na stronie internetowej, o ile pobrał siwz ze strony internetowej, i Zamawiający nie ma świadomości, że jest on uczestnikiem postępowania.

konto usunięte

Temat: unieważnienie postępowania

rozumiem więc, że w przypadku opisanych przeze mnie kursów zawodowych i błędu zamawiającego w siwz-ie jesteś również zdania, że należałoby przesunąć termin przed otwarciem i poinformować wykonawców o przesunięciu.
a jeżeli błąd zostaje zauważony dopiero na (lub po) otwarciu ofert, wtedy pozostaje tylko unieważnić postępowanie- na jakiej podstawie? przypominam, że jest to błąd zamawiającego, wykonawca wypełnił formularz cenowy zgodnie z jego treścią.

dziękuję za odpowiedzi :) pozdrawiamKasia K. edytował(a) ten post dnia 16.06.10 o godzinie 11:39
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: unieważnienie postępowania

Tak jak pisali poprzednicy - nie jest to wada nienaprawialna (niemożliwa do usunięcia) - Zamawiacz ma aż godzinę czasu na skuteczną reakcję. Jeżeli błąd zauważono na/po otwarciu można się zastanowić nad unieważnieniem z 93.1.7 i sprawdzić czy aby napewno nie da się zawrzeć umowy niepodlegającej unieważnieniu. Pzdr. ML



Wyślij zaproszenie do