konto usunięte

Temat: Odstąpienie od podpisania umowy

Witam,

W przetargu nieograniczonym została wybrana oferta Wykonawcy, jako najkorzystniejsza,
informacje zostały rozesłane do Wykonawców, a po czasie została wysłana umowa do podpisu dla Wykonawcy.
Czy Wykonawca w takim przypadku może uchylić się od podpisania umowy zważywszy na zwyżki cenowe które ostatnimi dniami obserwujemy i jeśli tak to na jaki art. się powołać?
Alfreda L.

Alfreda L. st.specjalista ds.
zamówień publicznych

Temat: Odstąpienie od podpisania umowy

Pzp nie przewiduje w swoich przepisach podawania powodów odstapienia od podpisania umowy. Nie musisz więc tak naprawdę podawać żadnego uzasadnienia. Wskazane byłoby jednak (chocby z grzeczności) powiadomienie Zamawiającego o przyczynie takiej decyzji. Poza tym jeżeli było wadium, to odmawiając podpisania umowy tracisz je (art.46 ust.5 pkt.1 Pzp).
Z drugiej strony jednak, to co piszesz, nie stanowi podstawy do odmowy podpisania umowy. Wykonawca przy kalkulowaniu ceny oferty powinien przewidzień różne sytuacje, w tym ryzyko zmiany kursu walut. Istnieje poza tym możlwość ubezpieczenia się na wypadek zmiany kursów i cen. Istnieje na ten temat wyrok, chyba KIO, ale nie pamiętam teraz numeru sprawy.
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: Odstąpienie od podpisania umowy

Wykonawca zawsze może odstąpić od podpisania umowy ale gdy wpłacił wadium to je traci 46.5.1 Pzp jak pisał przedmówca/przedmówczyni. W jednym przypadku tego wadium nie tracisz - kiedy minął termin związania ofertą. Pzdr. MLMarcin Ludziejewski edytował(a) ten post dnia 11.05.10 o godzinie 20:03

konto usunięte

Temat: Odstąpienie od podpisania umowy

No bardzo Wam dziękuję za sugestie.
Jedna informacja jest taka że umowa została zawarta dla 2 części i są one wyszczególnione na umowie.
Czy Zamawiający jest zobligowany do tego aby przedłożyć nowy wzór umowy ??
Bartłomiej S.

Bartłomiej S. Zamówienia,
zarządzanie i
prawo...

Temat: Odstąpienie od podpisania umowy

Czy dobrze rozumiem, że wiele części zamówienia było objęte jedną tylko umową? Zamawiający będzie miał problem ze sprawozdaniem później albo wyjaśnianiem tego kontroli... Generalnie 1 część zamówienia= 1 umowa. Tak jest najwygodniej później z kwitami -tym bardziej że ustawa mówi, że każdą część zamówienia traktujemy jak oddzielne postępowania=ergo należy zawrzeć odrębne umowy... Wykonawca może wybrać część zamówienia na którą umowę podpisze a na którą nie. A wzór umowy- no cóż. Taki jak był w przetargu taki musi być podpisany-chyba, ze były istotne postanowienia to jest jeszcze szansa to ogarnąć (ale to co było zapisane we IPU nie powinno się znacznie zmienić).Bartłomiej S. edytował(a) ten post dnia 12.05.10 o godzinie 16:55



Wyślij zaproszenie do