Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Zarządzanie czasem w pracy menedżera

W poprzednich miesiącach ilość celów osób na stanowiskach kierowniczych bardzo się zwiększyła. Menedżerowie i ich podwładni muszą być sprawni i skuteczni w swoich działaniach, dlatego zarządzanie ich rozkładem czasu jest dość skomplikowane. W tym wpisie prezentuję rezultaty projektów badawczych „zarządzanie rozkładem dnia kierowników”. Dość dużo informacji znalazłem na tej stronie:
http://www.szkolenia-menedzerskie.pl/zarzadzanie_proje...
Wyniki projektów badawczych z obszaru zarządzania czasem przez dyrektorów oddziałów międzynarodowych przedsiębiorstw są następujące:
1. Tylko 10% kierowników projektów lub zespołów nie uskarża się na brak czasu.
2. Inni kierownicy potrzebują 117 minut dodatkowo.
3. Większość osób na stanowiskach kierowniczych narzeka na całkowity brak czasu.
4. Długość dnia pracy menedżera kształtuje się od 7 do dwunastu godzin.
5. Nadmiernie rozbity na małe części jest okres efektywnej aktywności. Daje to w efekcie gorsze wyniki w pracy i choroby układu krążenia.
6. Menedżerowie realizują od 50 do kilkuset drobnych czynów prostych w ramach dniówki dla przykładu delegowanie uprawnień, kontakty z pracownikami, rozmowy z udziałowcami, podpisywanie rozporządzeń, telekonferencje, poczta elektroniczna, szkolenia itd..
7. Przeciętnie kierownicy podejmują się dwadzieścia siedem proc. ustalonych w harmonogramach celów.
8. Zakres pracy koncepcyjnej w budżecie czasu kierownika wynosi około 5-16%.
9. Na grupowe rozwiązywanie problemów (dla przykładu spotkania, spotkania okazjonalne, sesje szkoleniowe, konsultacje, podejmowanie decyzji i tym podobne) dyrektorzy oddziałów i inni przełożeni poświęcają dwadzieścia do trzydziestu procent czasu, znikomy obszar rezerw czasowych przeznaczają na doskonalenie swoich kwalifikacji i pracę koncepcyjną.
10. Straty czasu dyrektorów wynoszą 5-35% dnia pracy.
W kolejnym wpisie opiszę inne rodzaje projektów szkoleniowych dla kadry zarządzającej.
WIĘCEJ


W naszym portalu zwykle piszemy o:
- audyty satysfakcji specjalistów w dużych koncernach i małych firmach
- testy psychologiczne
- warsztaty z kompetencji społecznych i biznesowych
- imprezy incentive
- zarządzanie ludźmi
Dziękujemy i zachęcamy do kolejnych spotkań na naszej witrynie.