Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: ZAANGAŻOWANIE TO KLUCZ DO BIZNESOWEGO SUKCESU

Instytut Badawczy Gallupa przeprowadził w USA bardzo ciekawe badania, z których wypływa, iż około 70 procent osób pracujących nie jest zaangażowanych w w swoje profesjonalne zadania a także brak im należytej motywacji. Nad Wisłą, jak pokazują badania Hay Group Insight, fakty te kształtują się w inny sposób. Widać otóż,, iż ponad połowa osób pracujących angażuje się w własną profesję. To znaczy, że nie warto się krępować rezultatem.

Zaangażowani oraz stosownie zmotywowani pracownicy to, bez wątpienia, fundamentalny faktor wpływający na powodzenie całej spółki jak również na uzyskiwanie niezwykle wysokich rezultatów biznesowych. Indeksy wydajności są newralgiczne dla większości firm. Zmotywowani ludzie nie tylko realizują o wiele wyższe rezultaty, lecz także bardzo wciągają się w projekty realizowane w spółce i wspierają je nowymi impulsami.

Oczywiście, by podwładni byli mocno wciągnięci w swoją robotę, powinno się ich we właściwy sposób wspierać. Najskuteczniejsze są działania nie związane z pieniędzmi gdyż pieniądze rzutują tylko krótkoterminowo na wzrost jakości wykonywanych obowiązków. Aczkolwiek by odpowiednio motywować zatrudnionych, trzeba ich bardzo dobrze poznać, zrozumieć ich potrzeby, mieć pojęcie, ku czemu kroczą. W takim celu potrzebne jest nawiązanie odpowiednich więzi.

Do tego świetnie sprawdzają się imprezy integracyjne, powiązane z czynnikami tworzenia zaufania i szkolenia dla menedżerów - http://www.szkolenia-menedzerskie.pl/menadzerskie
Okres spędzony w zupełnie nieformalnych okolicznościach umożliwia, by się uzewnętrznić, zbudować silniejsze relacje, a zwłaszcza, pozwala na dokładniejsze zrozumienie się. Oprócz tego, firmowy wyjazd do komfortowego ośrodka może być dodatkowo rodzajem motywacji jak również docenienia. Niejednokrotnie pracownicy odczuwają takie wyprawy, jako oznakę pochwały od przełożonego za uzyskiwanie ponadprzeciętnych wyników.

Zaangażowanie osób pracujących można tworzyć różnymi technikami, istotne jednak, żeby uwzględniać przy tym zatrudnionych wymagania i oczekiwania. Bo dobry pracownik to nie taki, kto wykonuje swoje profesjonalne czynności, bo jest to jego powinnością, lecz taki, któremu czyni to przyjemność i który jest za to ceniony. Powinno się o tym pamiętać w procesie zarządzania oraz podczas zlecania codziennych obowiązków. Pozwoli to lepiej zorganizować pracę i podwyższyć jej komfort. To ponadto jest tajemnica owocnego prowadzenia interesów.