Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Rola badania potrzeb edukacyjnych
Organizowałem cykl szkoleń, w którym osoby szkolone nie znali własnych wymagań edukacyjnych. Wydało im się, że wyjeżdżają na kurs outdoor. Byli przygotowani na zabawę oraz dużo przyjemności. Gdy dojechali do sali szkoleniowej, wydało się, iż zadania szkoleniowe będą w tradycyjnej formie. Inspirację do napisania tego artykułu wziąłem stąd: Pomiary Motywacji Ludzi W Firmach
W tym projekcie uczestniczyli między innymi tacy uczestnicy:
Adam – zdobywał doświadczenie w projektach doradczych i szkoleniowych, ma kompetencja w zakresie prowadzenia trudnych negocjacji, ma 4 latorośli. Zamierza poszerzać swoje kompetencje w zakresie działalności marketingowej, nie cierpi gier i zabaw.
Zosia – była stypendystką prestiżowego programu dla studentów 4 semestrze dziennikarstwa, lubi zwiedzanie nowych miejsc oraz klasyczną muzykę, chce dowiedzieć się najważniejszych spraw z zakresu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami, jej sposób spędzania wolnego czasu to gotowanie. Kocha gry i zabawy w czasie projektu szkoleniowego.
Bartek – menedżer małego wydziału logistyki i zakupów, pracuje w Krakowie, podjął studia w Warszawie, ma 35 lat. Kocha sportowe wozy oraz gra na komputerze. Pragnie dowiedzieć się zasad i reguł z tematu psychologii rozwojowej i kognitywnej i jasnego komunikowania się.
Marek – ma 63 lata, już kilka lat żyje samotnie, kocha filmy dokumentalne z czasów wojny, zwierzęta domowe i wycieczki po okolicy. W przyszłym roku wybiera się na długą wyprawę w góry. Zamierza odnaleźć spokój. zadania outdorowe to dla niego stracony czas.
Opisani ludzie są dość od siebie różni. Dodatkowo nie przeprowadziłem diagnozy oczekiwań edukacyjnych. W rezultacie opisani pracownicy biorący udział w szkoleniu byli niezadowoleni. W kolejnym poście na moim blogu zaprezentuję efektywne techniki badania potrzeb edukacyjnych.
Na tą chwilę to tyle naszych przemyśleń.
Autor:Leopold Wróbel
Redaktor tej notatki jest absolwentem wydziału geografii Uniwersytetu Rzeszowskiego i studiów podyplomowych z tematyki windykacji należności. Posiada tytuł Doradcy Sprzedaży Relacyjnej ADT. Zawodowo realizuje się w Żyrardowie. Od szesnastu sezonów szkoli i projektuje gry odnoszące się do promocji i reklamy w sektorze „AGD RTV”.
TAGI:
Audyty potrzeb szkoleniowych
Ocena 360 w przedsiębiorstwach
Strategia kadrowa w prywatnej jednostce biznesowej
Innowacyjne kierowanie personelem
Fundusz socjalny
Badania osobowości
Oprogramowanie rekrutacyjne