Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Podnoszenie przewag rynkowych a gry decyzyjne

Intensywna walka o odbiorców powoduje, że firmy, aby utrzymać się na rynku, korzystają z wielu okazji, jakie pozwolą im na zdobycie jakiejś przewagi nad konkurencją. Wydajne i nowoczesne urządzenia i maszyny, wydajne programy informatyczne są bardzo ważne i bardzo pomagają w realizacji celów, lecz chyba najważniejsza dla każdej firmy jest lojalna, sprawdzona załoga.
O tym, że zatrudnione osoby stanowią największy kapitał każdej firmy nie od dzisiaj wiadomo, jednak niejeden właściciel nie bardzo chce o tym pamiętać. I zaniedbują oni zupełnie wszystkie rzeczy związane z rozwijaniem zatrudnionych osób, ograniczając się jedynie do comiesięcznych wypłat, i to czasami nie najwyższych.
Zaniedbania takie mają niekiedy przykre konsekwencje dla niejednej firmy, o czym dużo z nich przekonało się o tym boleśnie, z takich też powodów każdy pracodawca powinien zadbać we właściwy sposób o swoją załogę. A nie ma nic lepszego dla pracowników niż gry szkoleniowe - http://www.symulacje.edu.pl/gry_symulacyjne.php
dzięki którym nie tylko będą mogli podnieść umiejętności oraz kwalifikacje, ale także poczują się docenieni przez przełożonych.
Zasadniczym celem gier pracowniczych jest podniesienie umiejętności zatrudnionych pracowników, które będą mogli później wykorzystać w czasie codziennych obowiązków. Przez gry pracownicy poprawiają swoją wydajność, wykazują się również zwiększoną samodzielnością i inicjatywą. Mniejsza będzie także liczba błędów, a to wprost będzie się przekładać na terminowość wykonywanych projektów i zyski przedsiębiorstwa.
Bardzo duże znaczenie pracownicze gry mają także w motywowaniu i docenianiu pracowników. Przede wszystkim stanowią wyraźny sygnał, że firma o nich dba i są dla niej ważni. W dodatku mogą pozwolić na zaspokojenie żądzy sukcesu i chęci rozwijania się pracowników, przez co sporo zwiększa się ich przywiązanie do firmy.
Firmy, które posiadają fachową, dobrze wyszkoloną kadrę będą mieć dużo więcej szans na utrzymanie się pośród konkurencji i osiągnięcie celu. Z tego też powodu nie powinno się traktować szkoleń jako kolejnego niepotrzebnego kosztu, tylko jako inwestycję, która w przeciągu dłuższego okresu czasu na pewno zaprocentuje. I będzie to z korzyścią i dla samego pracodawcy, i dla pracowników, którzy uczestniczyli w szkoleniach.