Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Kroki w procesie tworzenia zespołu

Jestem pewny, że w twojej karierze zawodowej poznałeś różne grupy pracujące razem. Od dzieciństwa każdy człowiek staje się co jakiś czas przywódcą grupy. Typowe zbiorowości ludzkie to: skauci, klasa, zespół muzyczny, grupa grająca razem w piłkę. W tego typu grupach uczymy się niezbędnych kompetencji, na przykład: komunikacja, przewodzenie ludziom, podejmowanie decyzji.
W poniższym blogu przedstawię etapy tworzenia grupy pracowniczej. Kiedyś dobry znajomy przekonał mnie, iż jeśli w zespole będą światowej klasy eksperci i wcześniej nie osiągali żadnych rezultatów razem, nie osiągną synergii. Dużo na ten temat można przeczytać tutaj:
Symulacyjne Imprezy
Fazy budowania grupy pracowniczej i odnoszące się do nich najważniejsze kwestie opisałem w dalszej części artykułu.
1. Organizowanie
Pracownicy należący do zespołu inaczej postrzegają efekty, jakie chcą uzyskać.
Istnieje niski poziom zaufania.
Pracownicy należący do zespołu kładą dużą uwagę na to co robią i wydają się raczej skryci.
Ludzie w grupie muszą się nawzajem zapoznać.
Osobiste efekty nie są nadal zbieżne z celami omawianej zbiorowości.
2. Burzą w zespole
Na tym etapie są obszary niezgody na temat rezultatów które zamierza zrealizować dana zbiorowość ludzka.
Ludzie w grupie walczą o przywództwo oraz reguły prowadzenia działalności.
Pojawiają się typowe obszary niezgody i różnice wartości.
Pojawia się określenie rezultatów oraz planów na przyszłość.
Ma miejsce wzajemna niechęć oraz przewidywanie porażki.
3. Norming
Członkowie zaczynają kreować wspólne reguły działania oraz dążenia członków danej zbiorowości.
Pracownicy należący do zespołu zaczynają mieć klarowną, spójną platformę porozumienia i współpracy.
Ludzie pracują zgodnie z ustalonymi sposobami współpracy.
Uczą się jak współdziałać w ramach jednego celu i idzie im to całkiem dobrze.
4. Działanie zespołu
Pożądany efekt będzie dla ludzi zrozumiały, pracownicy należący do zespołu się z nim identyfikują.
Ma miejsce wysoki poziom zaufania oraz efektywne komunikowanie się.
Ten etap to idealna efektywność i poczucie spełnienia z osiągniętych celów.
Na tą chwilę to tyle przywódczych przemyśleń.
Autor: Jan Nowosielski
I JESZCZE JAK ZAWSZE GARŚĆ INTERESUJĄCYCH INFORMACJI ODNOŚNIE TEAM BUILDING Z MINIONEGO MIESIĄCA:
- Najczęściej wspomianana w zapytaniach od klientów forma aktywności : nagrywanie filmów i teledysków
- Najwyżej ocenione w kwestionariuszach po warsztacie zabawy – komentarze grup: zadania survivalowe i szkoła przetrwania
- Średnia liczebność grupy szkoleniowej: osiem pracowników.
- Optymalne dla klienta dni tygodnia na konferencję: czwartek.
- Najchetniej wybierana część kraju: Beskidy

ŹRÓDŁO: Training Projects
Pracujemy jako grupa animatorów zajęć z sporym stażem na kierowniczych stanowiskach w przedsiębiorstwach ale równolegle certyfikacjami związanymi z survivalem, co daje nam szansę na prowadzenie programów w formie plenerowej, łącząc kształcenie pracowników i atrakcyjne gry. zatrudnieni u nas szkoleniowcy to również instruktorzy żeglarstwa i wspinaczki i nietuzinkowe osobowości.
Jesteśmy świadomi, że zadowalające szkolenie i wyjazd to także przyjazny ośrodek konferencyjny. Na sprawdzonej i stale weryfiowanej liście mamy wiele przepięknych destynacji z całego kraju. Rekomendujemy sprawdzone imprezy integracyjne i team building.Zwykle wykonujemy projekty na terenie Jury, w centralnej części kraju oraz w północnej Polsce. Wolimy obiekty na łonie natury . W słoneczne dni działamy na dworze, a gdy aura nie sprzyja – w salach szkoleniowych.