Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Konwersacje z angielskiego - krótki felieton
Szkolenia to konieczny element właściwego rozwoju większości firm, ciężko bowiem bez kadry z odpowiednim wyszkoleniem odnosić sukcesy i mieć przewagę nad konkurencją. Także dla zatrudnionych szkolenia i kursy odgrywają istotną rolę, przede wszystkim przyczyniają się do rozwoju zawodowego i poprawy kompetencji, lecz stanowią ważny sygnał, że właściciel firmy chce o nich dbać i są oni ważni.Jednym z najczęściej spotykanych kursów i szkoleń, zamawianych przez przedsiębiorstwa z wielu różnych branż są szkolenia z języków obcych. Obecnie, gdy interesy da się prowadzić w zasadzie bez ograniczeń i nie ma żadnych problemów z komunikowaniem się na dalsze odległości w coraz większej grupie zawodów znajomość języka na odpowiednim poziomie zaczyna być niezbędna. Choćby po to, by móc się za granicą rozwijać: wielokrotnie menedżerowie wybierają się za granicę na niedostępne na miejscu wydarzenia przykładowo szkolenia z negocjacji - http://www.pulshr.pl/zarzadzanie/gdzie-szkolic-pracown...
Dlatego też wiele firm zaczęło przykładać sporą uwagę do utrzymania należytego poziomu języka wśród swojej załogi, a nie znajdzie się na to lepszego sposobu niż odpowiednie szkolenia językowe. Lecz planując ich rozpoczęcie trzeba zwrócić uwagę na kilka ważnych spraw, dzięki którym efektywność takich szkoleń będzie na właściwym poziomie.
Główną rzeczą, nad którą trzeba się zastanowić jest wzięcie pod uwagę realnych celów, jakie chce się osiągnąć przez tego typu kursy. Bardzo dużo będzie w tym przypadku zależeć od charakteru zadań, które wykonują pracownicy - czego innego będzie bowiem potrzebował specjalista korzystający z naukowej literatury, a czego innego kierownik działu handlowego który będzie współpracował z partnerami w innych krajów.
O oczekiwaniach wobec szkolenia koniecznie poinformować należy lektora prowadzącego lekcje, dzięki temu będzie on miał możliwość dopasowania programu do wymogów wszystkich zainteresowanych. Należy te cele przekazać także swoim pracownikom, również oni powinni widzieć, dlaczego biorą udział w takich szkoleniach.
Jeszcze jedną istotną sprawą powinno być przystosowanie poziomu kursów do umiejętności osób, które w nich uczestniczą. Przeważnie wiąże się to z rozdzieleniem zespołu na parę grup o różnym poziomie zaawansowania, lecz nie można przed tym uciekać. Jeżeli się tego nie zrobi, to niektóre osoby będą miały kłopoty ze zrozumieniem materiału, a inni mogą się po prostu nudzić i niewiele im to da.