Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Jakie są cele dokonywania ocen personelu

Typowa organizacja to przede wszystkim ludzie w niej pracujący. Wdrażając metody ocen staje się realne sterowanie i utrwalanie produktywnego działania zatrudnionych w organizacji. Odpowiednia i umiejscowiona w dogodnym czasie ocena pracownicza sprzyja temu, by wdrożyć wyprzedzające zniwelowanie negatywnych skutków wynikających z zaangażowania do pracy w przedsiębiorstwie niewłaściwych ludzi. Z tego powodu jest to kluczowa działalność przełożonego.
Diagnoza pracy pracowników sprawuje kluczową funkcję w przewodzeniu grupą pracowników. Tym samym bywa to ważny czynnik wdrożenia polityki dotyczącej zarządzania zasobami ludzkimi firmy. Ocenianie jest budowana na stałym kierowaniu uwagi na przejawiane normy zachowań oraz wyniki wysiłków zatrudnionych w celu udzielania im pomocy, pobudzania dobrych zwyczajów i zachowań oraz monitorowania efektów pracy. Przykłady takich działań możesz odszukać w książkach: Treningi Telemarketing.
Przeprowadzanie ocen pracowników jest tylko w akademickich dyskusjach proste i łatwe. W praktyce potrzebne bywają pewne cechy osobowe oraz dość spore elementy na drodze zawodowej. Według kryterium celów przedsiębiorstw cele ocen pracowniczych da się podzielić na dwa rodzaje.
Do zakresu czynnościowego należą:
- zdolność wykorzystania właściwego doboru oraz przydzielenia pracowników adekwatnie do zdiagnozowanych talentów, obszarów, które najbardziej interesują pracowników, zaangażowania w życie zawodowe,
- doskonalenie planowania oraz kierowania ludźmi zatrudnionymi w firmie,
- możliwość wytłumaczenia dylematów powiązanych z przesunięciami, outplacementem, rozwijaniem kompetencji zawodowych,
- sporządzanie rekomendacji,
- zdefiniowanie potrzeb i zakresu szkolenia personelu,
- budowanie kadry planowanej do długofalowego rozwoju,
- określenie taktycznej polityki personalnej organizacji.
Do efektów psychospołecznych należą:
- wychowywanie przez kształtowanie postawy do powierzonych zadań,
- wzmacnianie wzorców zapisanych w parametrach oceny okresowej,
- aktywizowanie personelu zasadzające się na świadomości personelu w zakresie wyników podejmowanych działań, możliwościach podwyższania oraz tworzeniu czynników dla samodoskonalenia pracowników,
- eliminacja negatywnych oraz szkodliwych zachowań pracowników,
- uświadomienia znaczenia poprawnych stosunków międzyludzkich.
Jak widać, o tych celach menedżer musi pamiętać kiedy ocenia współpracowników.
O NAS
Niniejszy dziennik prowadzi ekipa mających wieloletni staż doradców tworzących treningi dla firm z różnych dziedzin gospodarki.
Twórcą niniejszego wpisu jest Rafał Szczepanik , trener prowadzący szkolenia z zarządzania czasem a także doradca w dziedzinie przywództwa sytuacyjnego.
Tu zwykle piszemy równeż na temat:
- badania kompetencji załogi w różnych korporacjach
- kwestionariuszy kompetencyjne
- szkolenia z zarządzania
- szkolenia dla pracowników
- zarządzanie kapitałem ludzkim