Dorota
Owczarska
konsultant, Training
Projects
Temat: Jak skomponować efektowne zajęcia szkoleniowe
Efekty zorganizowanego projektu szkoleniowego są zależne od dużej liczby elementów programu szkoleniowego. Rozpoznanie ich oraz właściwe wykorzystanie decydująco kształtuje zaangażowanie pracowników wysłanych na szkolenie i pomaga wystarczająco wcześnie zlikwidować percepcyjne i inne kłopoty w odbiorze szkolenia.Efekty kursu silnie, a może nawet najsilniej, są zależne od określonej w programie dydaktycznej strategii przygotowanych sesji szkoleniowych. Różne techniki szkoleń najchętniej stosowane przez polskich szkoleniowców w ostatnim czasie często są wykorzystywane w różnych kontekstach. Wyróżniamy rodzaje szkoleń: w czasie pracy, tam gdzie dochodzi do aktu wykonywania obowiązków i poza pracą. Wówczas jest możliwość, aby na przemian planować szkolenia w centrach szkoleniowych, ośrodkach konferencyjnych i w symulacjach biznesowych. Różnych wariantów strategii szkoleniowych oraz programów jest wyjątkowo dużo, jednakże dokładny ich układ zależy od wymagań organizacji. Dokładny wykaz cech zaprezentowałem tu:Gry Menedżerskie
Teraz przedstawiam definicje wybranych elementów programów szkoleń dla menedżerów.
Gra – pokazuje naturalne warunki pracy albo gospodarki oraz charakterystyczne problemy i zależności. Odbywa się to w środowisku zawierającym w sobie uwarunkowania funkcjonowania firmy. Zaprojektowane są również typowe sytuacje konfliktowe i zawiłości informatycznych narzędzi administrowania i zarządzania. Uczestnicy nie mają wyłącznej możliwości kontrolowania sytuacji dlatego powinni potrafić działać w zespole. Rezultaty takiego zadania są zawsze pokazywane przełożonym. Tego rodzaju techniki uczą analizowania problemu, przewidywania ich rezultatów oraz umiejętności współdziałania w zespole.
Case study – czyli opis sytuacji z realnej firmy albo wymyślone sytuacje przekazane podczas sesji osobom biorącym udział w szkoleniu. Tego typu przykłady dają kierunki myślenia i pochylenia się nad konkretnym, wziętym z życia zjawiskiem. Odbiorcy szkolenia mają za zadanie zdefiniować i zniwelować problem, a następnie omówić to z trenerem razem z pozostałymi członkami grupy. Ta metodyka z założenia pociąga za sobą dużą ilość godzin.
Filipi Polski
Redaktor tej notatki jest absolwentem wydziału germanistyki Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z obszaru muzykologii. Posiada tytuł Instruktora Innowacyjnosci BPI. Po studiach osiadł w Siemianowicach Śląskich. Od dwóch lat koordynuje warsztaty i projektuje badania odnoszące się do kreatywności w sektorze „turystyka i rekreacja”.
O TYM PISZEMY:
Gry Sprzedażowe
Treningi handlowe
Gry na zamówienie
Lider i menedżer
Gry dla przemysłu
Zarządzanie projektami
Gry konferencyjne
Opracowania dla trenerów