Dorota Owczarska

Dorota Owczarska konsultant, Training
Projects

Temat: Feedback w symulacjach na szkoleniu

Co nam daje komunikacja zwrotna? Naukowcy dowodzą, iż przekazuje wiadomości w obszarze kompetencji, działania i zawodowej przydatności ocenianego pracownika zaangażowanego w projekcie szkoleniowym - i procentuje to w bardzo wysublimowany sposób. Oceniany pracownik, który jest na szkoleniu utrzymuje dość konstruktywny poziom zaufania do siebie, wykonywanej aktywności zawodowej oraz obserwatora, który obserwuje feedbackowanego. Trener nakłania podlegającego ocenie do kolejnego wysiłku na drodze doskonalenia. Zobacz też tu: Profesjonalne Gry Szkoleniowe - Ranking
Dobrym sposobem na głęboką świadomość, w jaki sposób należy przekazywać informacje zwrotne, było dla mnie zastanowienie się, jak się komunikujemy - chodzi o polączenie feedbacku z budowaniem relacji interpersonalnych w odniesieniu do trzeciej potrzeby w piramidzie Maslova.

Znajdziesz pomoc w budowaniu feedbacku, podczas gdy planujesz symulację biznesową.

Chcesz zrozumieć jak reagujesz na feedback? Zadaj sobie pytania.

- Aktywnie poznajesz zdanie coacha w zakresie twojego działania?
- Uważniesz analizujesz, o czym była ostatnia rozmowa, starając się analizować sytuację z perspektywy tej właśnie strony rozmowy?
- Dostrzegasz pozytywne oraz negatywne strony zmiany czyjegoś zachowania?
- Uważnie rozmawiasz o tym, co myślisz o opinii drugiej osoby?
- Razem z napotkanym rozmówcą planujesz wasze aktywności?
- Prosisz o wsparcie, gdy uznajesz to za niezbędne?
- Jesteś wdzięczny za komunikat zwrotny?

Staraj się być naprawdę otwarty na te pytania. Najczęściej mogło być tak samo dużo zdań na ”nie zgadzam się”, i na „tak". Poznając różne stanowiska, można zrozumieć z niektórych trudności w odbiorze informacji zwrotnych.

Inna istotna sprawa: w jaki sposób przyjmować krytykę? Poniżej prezentuję dwanaście porad.

Zachowaj zrównoważony rozwój.
Wychwytuj feedback.
Zwracaj uwagę na prowadzącego dialog, który przemawia do ciebie.
Nie krytykuj.
Nie tłumacz, że rozmówca bywa niekompetentny.
Nie dowcipkuj.
Nie wypaczaj zdań.
Nie zmieniaj głównego nurtu prowadzonego dialogu.
Nie dopatruj się wrogich motywów.
Upewnij rozmówcę, iż zrozumiałeś twój błąd.
Czesław Dwójnacy
Redaktor tej notatki jest absolwentem wydziału historii Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego i studiów podyplomowych z dziedziny administracji publicznej. Posiada certyfikat Mistrza Planowania Strategicznego XDT. Mieszka w Serocku. Od dziewięciu lat szkoli i kreuje badania dotyczące rozwiazywania konfliktów w sektorze „konsulting i usługi b2b”.

TAGI:
Symulacje Drużynowe
Szkolenia sprzedażowe
Gry hybrydowe
HR dla nieHRowców
Symulacje Six Sigma
Zarządzanie czasem
Certyfikacja trenerów
Ćwiczenia dla facylitatorów