Łukasz
Szczęsny
trener design
thinking, ekspert w
procesowym tworzeniu
pr...
Temat: Tworzenie innowacyjnych produktów i usług za pomocą...
Bezpłatne popołudniowe warsztaty 17, 19 i 20.11.2014r.Katowice, ul. Powstańców 34
Rejestracja: http://e-slask.pl
Czym jest design thinking?
Design thinking (myślenie projektowe) zgodnie z definicją to metoda rozwiązywania problemów. Jest to proces, który łączy w sobie kreatywność i innowacyjność, skupiając się na potrzebach przyszłych użytkowników lub klientów. Powstaje w ten sposób praktyczne rozwiązanie, które jest atrakcyjne, bo skoncentrowane na człowieku. Sam proces design thinking porządkuje w kolejnych krokach narzędzia, które można wykorzystać do stworzenia genialnych rozwiązań. Następujące po sobie działania to:
Odkryj
Określ
Kreuj pomysły
Twórz prototypy
Testuj
Design thinking z powodzeniem wykorzystywana w Dolinie Krzemowej, ostatnio staje się coraz bardziej popularna również w Polsce. Design thinking jest metodą, na co dzień wykorzystywaną przez światowych gigantów takich jak Google, Apple czy Cisco do kreowania nowych produktów i usług.
Cel warsztatów:
Celem jest przygotowanie uczestników do wykorzystywania narzędzi procesu design thinking do opracowania założeń usług i produktów.
Jakie umiejętności nabędzie uczestnik?
Uczestnik po ukończonym szkoleniu będzie umiał:
pobudzać kreatywność współpracowników
zaplanować i przygotować proces projektowy
określić kolejne kroki procesu design thinking
dobrać narzędzia projektowe odpowiednie do przygotowywanych rozwiązań
wykorzystywać narzędzia w kolejnych krokach projektowych
przygotować koncepcję (założenia funkcjonowania) usługi lub produktu
Podczas warsztatów uczestnicy poznają metodę design thinking (myślenia projektowego), która łączy w sobie kreatywność i innowacyjność, skupiając się na potrzebach przyszłych użytkowników lub klientów. Powstanie w ten sposób praktyczne rozwiązanie, które jest atrakcyjne, bo skoncentrowane na człowieku. Zwiększa się zatem szansa zainteresowania przyszłych klientów powstałymi w ten sposób usługami lub produktami.
Firma lub organizacja, której pracownicy zdobędą wiedzę na temat design thinking może stworzyć wewnętrzne, innowacyjne środowisko do tworzenia nowych usług i produktów, które będą wprowadzane na rynek. Metoda ta może też to być wykorzystania do stworzenia rozwiązań zaprojektowanych przez instytucje publiczne lub organizacji non-profit dla ich klientów. Oferta dopasowana do potrzeb odbiorców, to większe nią zainteresowanie, a co za tym idzie – większe zyski.
Grupa docelowa
Warsztat kierowany jest przede wszystkim do:
osób, które chcą tworzyć nowe usługi i produkty lub planują rozpocząć działalność gospodarczą,
pracowników działów marketingu oraz R&D,
kadry zarządzającej,
właścicieli i pracowników MŚP,
pracowników instytucji publicznych i organizacji pozarządowych.
Warsztaty będą prowadzone z wykorzystaniem technik aktywizujących.
Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy robocze, które będą miały za zadanie zbadać kwestie problemowe w wyznaczonym obszarze oraz zaproponować i wstępnie przetestować rozwiązania, które będzie można wdrożyć. Po pierwszym dniu szkoleniowym trzeba będzie poświęcić również trochę czasu na zadanie domowe.
Zapraszamy więc osoby, które dla zdobycia nowych umiejętności poświęcą swój wolny czas i wykażą się aktywnością w pracy grupowej. Mile widziane są osoby z energią i pasją, które pragną nauczyć się, jak poszukiwać niecodziennych rozwiązań na codzienne problemy.
Program warsztatów (12 h – 3 dni)
17.11.2014r. 16.00-20.00
Wprowadzenie do kreatywności
Proces Design Thinking – kroki i narzędzia
Odkrywanie – poznanie wyzwania i przygotowanie do badań
19.11.2014r. 16.00-20.00
Określanie – zebranie wyników badań i nazwanie problemów
Kreowanie pomysłów – znalezienie i uszczegółowienie rozwiązań
20.11.2014r. 16.00-20.00
Prototypowanie – tworzenie prostych modeli
Testowanie – sprawdzenie co działa a co nie
Prezentacja wyników prac
Prowadzący
Łukasz Szczęsny – propagator kreatywnych metod pracy, który poza codziennymi obowiązkami spełnia się jako trener. Prowadzi szkolenia z takich tematów jak design thinking, grywalizacja, zarządzanie projektami i zespołami czy Prezi. W dniach 23-24 października 2014 prowadził na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach warsztaty w ramach pierwszej edycji Design Thinking Week. Wiedzę w zakresie myślenia projektowego zdobywał m.in. uczestnicząc w 2013 roku w intensywnym kursie projektowania usług w ramach projektu Design Silesia, który dodatkowo kończył się wyjazdem do Cardiff i udziałem w kilkudniowych warsztatach. Ideę design thinking próbuje stosować w różnych obszarach pracy i życia. W wolnych chwilach czyta książki – na zmianę biznesowe i fabularne – słucha muzyki i gra w karty z serii Magic: The Gathering.