Łukasz Szczęsny

Łukasz Szczęsny trener design
thinking, ekspert w
procesowym tworzeniu
pr...

Temat: Rozwój produktów i usług

Szkolenie: Design thinking (myślenie projektowe) – proces generowania genialnych pomysłów

Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wykorzystywania narzędzi procesu design thinking do opracowania założeń usług i produktów.

Szkolenie może być dostosowywane do potrzeb konkretnych firm. Podczas samych warsztatów można rozwijać funkcjonujące usługi i produkty w danej firmie.

Jakie umiejętności nabędzie uczestnik?

Uczestnik po ukończonym szkoleniu będzie umiał:

- pobudzać kreatywność współpracowników
- zaplanować i przygotować proces projektowy
- określić kolejne kroki procesu design thinking
- dobrać narzędzia projektowe odpowiednie do przygotowywanych rozwiązań
- wykorzystywać narzędzia w kolejnych krokach projektowych
- przygotować koncepcję (założenia funkcjonowania) usługi lub produktu

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu dla uczestnika i dla organizacji

W wyniku szkolenia uczestnicy poznają metodę design thinking (myślenia projektowego), która łączy w sobie kreatywność i innowacyjność, skupiając się na potrzebach przyszłych użytkowników lub klientów. Powstaje w ten sposób praktyczne rozwiązanie, które jest atrakcyjne, bo skoncentrowane na człowieku. Zwiększa się zatem szansa zainteresowania przyszłych klientów powstałymi w ten sposób usługami lub produktami. Sam proces design thinking porządkuje w kolejnych krokach narzędzia, które można wykorzystać do stworzenia genialnych rozwiązań.

Firma, której pracownicy zdobędą wiedzę na temat design thinking może stworzyć wewnętrzne, innowacyjne środowisko do tworzenia nowych usług i produktów, które będą wprowadzane na rynek. Metoda ta może też to być wykorzystania do stworzenia rozwiązań zaprojektowanych przez instytucje publiczne lub organizacji non-profit dla ich klientów. Oferta dopasowana do potrzeb odbiorców, to większe nią zainteresowanie, a co za tym idzie – większe zyski.

Grupa szkoleniowa (docelowa)

Szkolenie kierowane jest do osób, które chcą tworzyć nowe usługi i produkty lub planują rozpocząć działalność gospodarczą oraz do pracowników działów marketingu oraz R&D, kadry zarządzającej, właścicieli i pracowników MŚP.

Przykładowy program szkolenia (16 h szkoleniowych – 2 dni) dostępny jest na stronie MyToolkit.pl

Podczas szkolenia uczestnicy pracują zespołowo nad konkretnymi wyzwaniami i w ciągu 2 dni przygotowują propozycję rozwiązania (założenia usługi lub produktu).