Temat: Rozeznanie
Nie do końca zostałem zrozumiany więc już tłumaczę.
Zauważyłem, że pomylone zostały dwa pojęcia - serwer w centrum danych i serwer w firmie. To dwie rzeczy, które służą do dwóch różnych celów.
Wyobraźcie sobie, że firma potrzebuje mieć serwer w swoim biurze do normalnej pracy. Aby użytkownicy mogli trzymać tam pliki aby była na nim dostępna aplikacja WWW, której używają pracownicy etc. etc.
Nie chodzi tutaj o świadczenie usług klientom firmy na serwerze umieszczonym w jej siedzibie. Świadczenie takiej usługi na odpowiednim poziomie byłoby kosmicznie drogie.
Natomiast jak najbardziej wchodziłoby w grę na przykład umożliwienie kontrahentom wgrywania danych na dostępny dla nich serwer FTP. Zastosowań jest cała masa.
Oczywiście w ramach tej usługi chciałbym oferować zarówno odpowiednie skonfigurowanie serwera, zainstalowanie go w siedzibie, zdalny dozór, pomoc techniczną jak również interwencję na miejscu w przypadku awarii.
Co do kosztów oprogramowania.
Całą masę usług można zapewnić korzystając niezawodnego linuxa i innego otwartego oprogramowania. Są oczywiście usługi jak np. Active Directory i inne, do których niezbędne jest zakupienie odpowiednich licencji. W takim wypadku oczywiście koszty wynajmu serwera byłyby wyższe.
Moja idea jest bardzo prosta zmieniają się potrzeby firm. W związku z tym firmy mogą potrzebować innego sprzętu i oprogramowania. Jeżeli firma wynajmowała by ode mnie sprzęt i oprogramowanie to w każdym momencie mogłaby zmienić swoje preferencje, a ja mógłbym je zaspokoić. Zabrałbym niepotrzebny już sprzęt i oprogramowanie a na jego miejsce ostawiłbym lepszy/inny.
A ten, który zabrałem mógłbym wynająć innej firmie, która akurat go potrzebuje. Dzięki temu Państwa firmy mogą minimalizować koszty ponieważ firma nie musi kupować sprzętu, który przestanie być przydatny. Dodatkowo firma nie musi zatrudniać administratora, który by nad wszystkim czuwał.
Potrzeb jakie w ten sposób firma może zaspokoić jest cała masa:
- wewnętrzne aplikacje działające na serwerze,
- pracownicze wewnętrzne skrzynki email,
- zdalny dostęp do wewnętrznej sieci,
- ekstranety dla klientów,
- możliwość łatwej wymiany danych z klientami/kontrahentami,
- centralne miejsce do trzymania plików
i co tylko jeszcze może przyjść do głowy.
Wszystko to można osiągnąć dzięki wynajmowaniu sprzętu i oprogramowania kosztem minimalnym w stosunku do tego jaki trzeba by ponieść kupując go samemu i zatrudniając pracownika.
Czy teraz zostałem lepiej zrozumiany?