Rafal Milczarek

Rafal Milczarek marketer,
www.twojmarketer.pl

Temat: Outsourcing pracowników marketingu -www.twojmarketer.pl

Drodzy Państwo,

Sektor Mikro, Małych i Średnich firm ma największy wkład w budowanie naszego PKB (ponad 50% źródło PARP opracowanie 2016). Oznacza to, że kondycja tych właśnie firm jest bardzo ważna dlatego, że ich wkład w rozwój polskiej gospodarki jest bardzo istotny. Niestety badanie satysfakcji (badanie Karella 2016) pokazuje wyraźnie, że optymizm w tym sektorze jest bardzo niski i spada. Oznacza to, że MŚP boją się inwestować, podejmować nowe wyzwania rynkowe. Kolejnym ważnym czynnikiem jest fakt, że prawie 1mln firm z tego sektora to firmy zarządzane jednoosobowo przeważnie przez właściciela, przy niskim zaufaniu dla osób z poza kręgu rodzinnego. Z badania wnika, że ponad 2/3 firm nie ma przygotowanej strategii rozwoju czy strategii sukcesji. Przedsiębiorstwa z tego sektora potrzebują zdecydowanie większego wsparcia z rynku dotyczącego szerokorozumianego konsultingu, wsparcia sprzedaży czy odpowiednich działań komunikacyjnych/marketingowych (wsparcia działań sprzedaży). Jest to spowodowane potrzebą jeszcze większego odróżnienia się od pozostałych graczy na rynku oraz zdobycia większej przewagi nad konkurencją.

Odpowiednia strategia oraz kierunek działania jest kluczem dla firm z sektora MŚP. Bez jasno określonych parametrów sukcesu (tzw. KPI’s), żadna firma nie jest w stanie „urosnąć” w odpowiedni sposób. Wszystkie działania jakie dany podmiot gospodarczy podejmuje, powinny być odpowiednio zaprojektowane, wprowadzone w rynek i w odpowiednim momencie rozliczone i podsumowane.

Wynajmij pracownika marketingu zamiast zatrudniać na etat. Takie rozwiązanie to szereg korzyści Zapoznaj się z naszą ofertą na http://twojmarketer.pl

Pozdrawiam,
Rafał Milczarek
TwojMarketer.