Łukasz L.

Łukasz L. Doświadczony
specjalista i
manager ds.
handlowych

Temat: Kompleksowa optymalizacja Działów Handlowych

Dzień Dobry

Dysponuję 10-letnim doświadczeniem handlowym. Pracowałem w kilku skrajnie różniących się od siebie branżach na stanowiskach managerskich oraz specjalistycznych. W mojej działalności wykorzystywałem głównie umiejętności praktyczne których nauczyłem się od moich przełożonych, współpracowników oraz klientów. Dzielenie się zdobytą wiedzą zawsze sprawiało mi przyjemność dlatego też chciałbym to kontynuować.

Bazując na w/w bagażu doświadczeń podejmę współpracę z przedsiębiorstwem/firmą szkoleniową w zakresie optymalizacji procesów handlowych składającej się z następujących segmentów:

1. Audyt

a) Anonimowy audyt obsługi klienta po przez kontakt z pracownikiem na który składa się:

- badanie skuteczności i jakości telefonicznej obsługi klienta (lub analiza nagrań rozmów)*
- badanie skuteczności i jakości e-mailowej obsługi klienta
- sprawdzanie dostępności pracowników oraz czasu reakcji na zapytanie ofertowe
- sprawdzanie skłonności udzielania informacji handlowych przedstawicielom konkurencji podszywającym się pod klientów

* istnieje możliwość audytowania przedstawicieli handlowych w terenie po przez pasywne uczestnictwo w spotkaniu (jako asystent handlowca)

b) Weryfikacja ofert handlowych i kalkulacji pod kątem:

- wartości merytorycznej
- przejrzystości informacji
- estetyki graficznej
- formy (wiadomość e-mail czy może lepiej załącznik)

c) Analiza umów handlowych pod kątem:

- zrozumiałości jej zapisów
- struktury (porządkowanie informacji)
- zabezpieczenia interesów (zmniejszenie zakresu odpowiedzialności)
- wprowadzenia mechanizmów ułatwiających ewentualną windykację należności
- estetyki graficznej

d) Analiza procedur handlowych pod kątem:

- metodyki przeprowadzanych szkoleń
- założonego modelu obiegu informacji (tworzenie leadów, raportowanie, umawianie spotkań itp.)
- źródeł pozyskiwania informacji o klientach
- procesów decyzyjnych (kto o czym powinien decydować)
- sposobu podpisywania dokumentów (osobiście/korespondencyjnie)
- sposobu przyjmowania i realizacji zamówień

e) Sporządzenie raportu z wynikami przeprowadzonego audytu

2. Wdrożenie

a) Analiza raportu z wynikami przeprowadzonego audytu wspólnie ze Zleceniodawcą
b) Wyznaczenie elementów wymagających naprawy
c) Samodzielne wdrożenie zmian, lub nadzór nad wdrożeniem

3. Szkolenie

a) Stworzenie programu szkolenia pracowników (w tym skryptu rozmowy - opcjonalnie) które będzie miało na celu wyeliminowanie "słabych punktów" ujawnionych w drodze wcześniejszego audytu, oraz późniejsze przedstawienie go zleceniodawcy w celu akceptacji/wprowadzenia korekty.
b) Przeprowadzenie szkolenia składającego się z następujących modułów:

- przypomnienie najważniejszych aspektów związanych z pracą handlowca/specjalisty (moduł zawiera elementy motywacyjne)
- omówienie występujących uchybień w dotychczasowej pracy (bezosobowo)
- przeprowadzenie scenek sprzedażowych (zajęcia praktyczne)
- przeprowadzenie instruktarzu z zakresu tworzenia ofert, kalkulacji i edycji umów handlowych (opcjonalnie tworzenia aneksów)
- omówienie problematyki nieuczciwych praktyk handlowych (wstępna weryfikacja wiarygodności klienta, praktyki stosowania nadmiernych kar umownych)
- omówienie problematyki nieuczciwej konkurencji

c) Coaching lub przeprowadzenie audytu sprawdzającego pod kątem obsługi klienta oraz weryfikacji ofert handlowych i kalkulacji

Współpraca możliwa jest po przez zawarcie umowy o pracę lub tez umowy cywilnoprawnej.
W przypadku chęci nawiązania stałej współpracy jestem skłonny założyć działalność gospodarczą i rozliczać się za pomocą Faktury VAT.

Istnieje możliwość przeprowadzenia optymalizacji częściowej składającej się z pkt. 1, lub pkt. 1. i 2.

Nie przyjmuje ofert od agencji pracy (w charakterze pracy dla agencji). Osoby zainteresowane proszę o kontakt za pośrednictwem Goldenline.pl lub na adres e-mail: progress.generator@gmail.com