konto usunięte

Temat: KLIENCI- JEDEN Z FUNDAMENTÓW SUKCESU W BIZNESIE

Firma nie istnieje bez klientów- ludzi, do których kieruje swoją działalność. Sukcesem każdego prosperującego biznesu jest umiejętne dotarcie do swojej grupy docelowej, przekonanie jej do swojego produktu lub usługi, zbudowanie trwałej relacji oraz zapewnienie coraz większej wartości. Dzięki temu klienci odpowiadają na ofertę, wracają i są skłonni polecić markę kolejnym osobom. Jak znaleźć swoich klientów i co zrobić żeby chcieli kupić, to co im oferujemy? Przede wszystkim należy określić, komu chcę pomagać?, sprawy, jakiej grupy są mi szczególnie bliskie, ciekawe dla mnie?, z kim najłatwiej jest mi się porozumieć?, kto najbardziej potrzebuje tego, w czym się specjalizuję? Kiedy pracujesz na rzecz ludzi, z którymi w jakimś sensie się utożsamiasz, jesteś najbardziej autentyczny i wiarygodny w tym co robisz i masz poczucie, że znajdujesz się na właściwym miejscu.
Po tym, jak zdecydujesz dla kogo chcesz pracować, warto stworzyć profil swojego potencjalnego klienta i ustalić kim on dokładnie jest, co robi, gdzie go można spotkać, jakie ma potrzeby, ile zarabia itp. W tym celu musisz przeprowadzić analizę rynku. Pomoże ci ona zweryfikować, na ile praktyczna jest twoja oferta i dopracować ją tak żeby stanowiła jak największą wartość dla twojej grupy docelowej. To, na co powinieneś tutaj szczególnie uważać, to żeby nie wychodzić ze swoim pomysłem z nastawieniem, że jest on już doskonały. Rzeczywistość może cię zaskoczyć, a wtedy mogą pojawić się w tobie wątpliwości, czy niepewność. Zupełnie niepotrzebnie, bo jest to naturalny etap „docierania się” twoich wstępnych założeń z realiami rynku. Natomiast stałym punktem odniesienia, którego powinieneś się trzymać jest zasada żeby wszystkie twoje decyzje, a także wszelkie „poprawki”, jakie będziesz wprowadzał były zgodne z tym, do czego sam jesteś przekonany, jak ty sam oceniasz sytuację i jakie argumenty do ciebie przemawiają.
Kiedy twój pomysł biznesowy zaczyna sprawdzać się w praktyce i zyskuje wartość rynkową, kolejnym krokiem jest dotarcie do klientów i przedstawienie im już konkretnej oferty. Istnieje wiele kanałów komunikacji, a każda branża ma swoją specyfikę. Jednak uważam, że, to co jest szczególnie istotne, to żeby dać szansę potencjalnemu klientowi przetestować, sprawdzić usługę lub produkt. Kiedy ludzie nie znają jeszcze naszej marki nie mają większej motywacji żeby za nią płacić. Dlatego warto rozważyć, co takiego możesz zaproponować im w ramach promocji, aby mogli poznać i przekonać się do twojej usługi lub produktu. Sama reklama, czy „ładne opakowanie” tutaj nie wystarczą.
Poprzez to, do kogo kierujesz swoją działalność i co dokładnie oferujesz tworzysz tożsamość swojej firmy, czyli coś co wyróżnia twoją markę, a sukces zależy tutaj od tego, jak dobrze znasz swoją grupę docelową, na ile rozumiesz i odpowiadasz na jej potrzeby i dlaczego wybrałeś takich, a nie innych ludzi.

Sylwia Zięba
Kapitał Rozwoju
http://kapitalrozwoju.pl