Sebastian
Sadowski-Romanov
CEO | ITRO Export
Solutions
Temat: Dotacje unijne, dzialanie 6.1 Paszport do eksportu
PASZPORT DO EKSPORTUZ dotacji mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy są mikro, małą lub średnią firmą, planują eksport lub eksportują, a wartość eksportu za ubiegły rok nie przekroczyła 30% wartości całkowitej sprzedaży. To są najważniejsze ograniczenia. Dotacja może wynieść 50% nie więcej jednak niż 200 tys. zł.
Każda firma spełniająca wymogi formalne może tylko raz w okresie 2007-13 skorzystać z dotacji Paszport do eksportu. Poniżej skrót szczegółowych informacji.
Pomijając dość uciążliwą procedurę jest to naprawdę dobry i ciekawy program, który pozwala na pokrycie wielu kosztów związanych z rozwojem eksportu.
I etap - Przygotowanie Planu rozwoju eksportu
profesjonalny Plan rozwoju eksportu zawiera:
• opis działalności firmy, analizę konkurencyjności, analizę otoczenia gospodarczego na wybranym rynku, analizę branży, kluczowe informacje rynkowe, które będą potrzebne przy wchodzeniu na rynek, wybór strategii wejścia, wskazanie działań do realizacji, określenie budżetu i harmonogramu działań.
• dofinansowania na Plan rozwoju eksportu nie może przekroczyć 80% całkowitych wydatków na zakup usług doradczych związanych z przygotowaniem Planu rozwoju eksportu.
• Kwota dofinansowania na opracowanie PRE maksymalnie wynosi 10 000 PLN dla jednego przedsiębiorcy.
II etap - Wdrożenie Planu rozwoju eksportu
Dofinansowanie na wdrożenie Planu rozwoju eksportu może być udzielone przedsiębiorcy, który posiada oceniony pozytywnie Plan rozwoju eksportu opracowany w ramach I etapu.
Dofinansowanie jest udzielane z przeznaczeniem na co najmniej dwa z następujących działań, w tym co najmniej jedno z działań wskazanych w lit. c. – f.:
a) udział w zagranicznych imprezach targowo - wystawienniczych w charakterze wystawcy,
b) udział w zorganizowanych misjach gospodarczych za granicą,
c) wyszukiwanie i dobór partnerów na rynku docelowym,
d) uzyskanie niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów/usług
przedsiębiorcy na wybrany rynek zagraniczny,
e) doradztwo w zakresie strategii finansowania przedsięwzięć eksportowych i działalności eksportowej,
f) doradztwo w zakresie opracowania koncepcji wizerunku przedsiębiorcy na wybranym rynku zagranicznym
Zakres realizacji projektu może rozpocząć się najwcześniej w dniu następującym po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie na II etap (wdrożenie planu rozwoju eksportu) i nie może przekraczać 24 miesięcy.
Planowane do realizacji działania i ich budżety powinny być zgodne z rekomendacjami wynikającymi z Planu rozwoju eksportu.
Wydatki kwalifikujące się do objęcia dofinansowaniem
Udział w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych w charakterze wystawcy:
wynajęcie i zabudowa powierzchni wystawienniczej,
obsługa techniczna stoiska,
transport eksponatów oraz elementów zabudowy,
podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu,
wizy oraz ubezpieczenie dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
wpis do katalogu targowego, opłata rejestracyjna,
organizacja spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi;
Udział w zorganizowanych misjach gospodarczych na rynku docelowym:
przygotowanie misji
organizacja spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu,
wizy oraz ubezpieczenie dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
zakup biletów wstępu w celu zwiedzenia targów związanych z daną misją gospodarczą;
Wyszukiwanie i dobór partnerów na rynku docelowym:
• zakup baz danych oraz badań marketingowych,
• usługi prawne i doradcze związane z wyszukiwaniem, doborem i wyselekcjonowaniem partnerów na rynku docelowym,
• organizacja spotkań z wyselekcjonowanymi potencjalnymi partnerami handlowymi,
• podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu,
• wizy oraz ubezpieczenie dla osób uczestniczących w realizacji projektu;
Uzyskanie niezbędnych dokumentów, uprawniających do wprowadzenia towarów lub usług na wybrany rynek docelowy:
• usługi doradcze związane z uzyskaniem certyfikatu, świadectwa lub atestu,
• usługi prawne związane z wprowadzeniem towarów lub usług na wybrany rynek docelowy,
• przygotowanie dokumentacji technicznej,
• transport i ubezpieczenie próbek wyrobu i dokumentacji technicznej,
• przeprowadzenie badań certyfikacyjnych,
• wystawienie i wydanie certyfikatu.
Strategia finansowania przedsięwzięć eksportowych i działalności eksportowej:
opracowanie optymalnej strategii finansowania,
wskazanie potencjalnych źródeł finansowania i identyfikacja dostępnych źródeł,
rekomendację źródeł finansowani
Opracowanie koncepcji wizerunku przedsiębiorcy na wybranym rynku zagranicznym:
• opracowanie strategii wprowadzenia nowych produktów na rynek,
• stworzenie wzornictwa w zakresie produktu, opakowania, znaku firmowego;
Inne wydatki:
• działania promocyjne i informacyjne,
• tłumaczenia niezbędne do realizacji działań.
W przypadku etapu II dotacja wypłacana jest w transzach. Po zrealizowaniu konkretnego działania można złożyć wniosek o płatność.
W przypadku pytań proszę o kontakt.
info@itro.pl
http://itro.plSebastian Sadowski-Romanov edytował(a) ten post dnia 14.02.12 o godzinie 20:43