konto usunięte

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Proponuję opisywanie szczególnych przypadków niekompetentych, nierzetelnych firm. Pomóżmy sobie nawzajem ostrzegając się o nieuczciwych pracodawcach, sklepikarzach, kucharzach, itp.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Jacek S.:
Proponuję opisywanie szczególnych przypadków niekompetentych, nierzetelnych firm. Pomóżmy sobie nawzajem ostrzegając się o nieuczciwych pracodawcach, sklepikarzach, kucharzach, itp.

Na jakiej podstawie masz zamiar kogoś oskarżać?
I w dodatku nie pozostawić takiej osobie lub firmie prawa do obrony albo do przedstawienia swojej wersji.
Od takich spraw są odpowiednie instytucje państwowe.

Temat uważam za żałosny.
Myślałem, żeby go wykasować, jednak pozostawiłem bo wierzę, że społeczność wrocławska jest społecznością optymistów, którzy potrafią załatwić sporne sprawy polubownie ;)))
Joanna C.

Joanna C. Psychlog, Doradca
Personalny i
Specjalista
ds.Rekrutacji ...

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Zgadzam sie z Rafałem... robienie komuś czarnego PR nie jest najlepszym pomysłem...
Czy nie lepiej - chwalić firmy??
(prosta i dobrze znana zasada - niezadowolenie komunikujemy 10 osobom, a zadowolenie może 5 - czyli może skupmy sie na firmach godnych polecenia :))

konto usunięte

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Nie miałem na celu oczerniania żadnej firmy tylko przestrzegania kolejnych osób przed nimi. Poza tym, nic nie stoi na przeszkodzie, aby utworzyć wątek "Tym firmom mówimy TAK". Jednak skoro nie jesteście zwolennikami wspólnej wymiany informacji, proszę skasować wątek.

konto usunięte

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Joanna C.:
prosta i dobrze znana zasada - niezadowolenie komunikujemy 10 osobom
Właśnie. Jeśli zostaniesz źle potraktowana w restauracji, czy w sklepie, będziesz chciała aby każdy sam się przekonał o takiej obsłudze, czy raczej zaoszczędzisz tej osobie zbędnej wycieczki do tego miejsca?

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Przecież nie zawsze ta jedna sytuacja świadczy o firmie jako takiej. Bywa i tak, że czyjaś nierzetelność bierze się z nierzetelności innych, na co nie mamy wpływu.

konto usunięte

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Owszem. Sam byłem świadkiem takich sytuacji wiele razy. Dlatego też, nie sugeruję tworzenia czarnej listy firm, lecz opisywania sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy.

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

W praktyce sprowadzi się to do tego samego. Przeczytaj raz jeszcze, co napisałeś w pierwszym poście. Chcesz opisywać sytuacje po to, by ostrzegać przed firmami - na podstawie jednej sytuacji.

konto usunięte

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Ok. W takim razie proszę zlikwidować wątek.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Założyciel grupy nie pozwala kasować wątków (poza totalnymi oftopami), bo temat sam w sobie jest ciekawy...
Dzięki temu dowiedzieliśmy się, iż kilku osobom bardziej pasuje "budowanie poprawnych relacji" niż "dokopywanie za jakieś błędy" ;))
Tomasz Jakub Sysło

Tomasz Jakub Sysło Social Media
Specialist & PR,
Umie Internety /
Artist, In...

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

precz z czarnym PR
no bis for pis

konto usunięte

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Joanna C.:
Zgadzam sie z Rafałem... robienie komuś czarnego PR nie jest najlepszym pomysłem...
Czy nie lepiej - chwalić firmy??
(prosta i dobrze znana zasada - niezadowolenie komunikujemy 10 osobom, a zadowolenie może 5 - czyli może skupmy sie na firmach godnych polecenia :))

A może sprawiedliwie?

Biały PR komu się należy
Czarny PR komu się należy

IMHO Net i grupy dyskusyjne to świetne narzędzie do poznania PRAWDZIWEGO oblicza firm...
Iwona K.

Iwona K. Zarządzanie ofertą
produktową

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Jedną negatywną informacją jesteśmy w stanie wyrządzic więcej krzywdy niż jedną pozytywną dobrego.
Czarny PR ma niestety większa siłe rażenia.
Czasami jedno negatywne ( w naszym odbiorze) zdarzenie moze naprawdę zaszkodzic reputacji firmie, której sie zdarzyła jedna wpadka.
Joanna Lebiedzińska

Joanna Lebiedzińska Edukacja
Ekologiczna, Energia
Odnawialna i
Środowisko

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

hej, włączę się do dyskusji, bo jednak są czasem takie sytuacje, przed którymi trzeba ostrzec innych ludzi.
Akurat w Szwecji, w Goteborgu, zdarzyl sie nam miesiąc temu bardzo przykry przypadek kradzieży z pokoju w hostelu. Podejrzewamy obsługę tego hostelu...
Ostrzegam ludzi, którzy jadą do Szwecji, żeby uważali na hostele (a szczególnie na ten w Goteborgu) oraz nie liczyli na pomoc Policji (Królewskiej zresztą).
Myślę, że w takich przypadkach należy jednak innych ostrzegać.

konto usunięte

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

IMHO czarny PR - ale potwierdzony, a nie oszczerstwa - jest bardzo skutecznym 'batem', który wymusza podwyższanie jakości usług

mam w Polsce bardzo różne doświadczenia i Net to chyba jedyne miejsce, gdzie można to opisać
Leszek B.

Leszek B. Software Engineer

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Jacek, dales sie przegadac. Bron swojego zdania jesli uwazasz je za sluszne a zmien kiedy przestaniesz je za takie uwazac a nie wtedy kiedy wiekszosc bedzie przeciwko Tobie (tak mi sie pomyslalo jak to czytalem, nie musisz sie bynajmniej do tego stosowac). Uwazam ze skasowanie tego tematu byloby powrotem do cenzury a to bylby dla mnie jednoznaczy sygnal do wypisania sie z tego forum.
Jesli jakas firma nie dba o klienta, czasem nawet dziala na jego szkode, bo przeciez i tak przyjdzie nastepny wiec po co sie starac, to chcialbym o tym wiedziec zanim skorzystam z ich uslug. jesli byl to odosobniony przypadek to pewnie zakonczyl sie jakos polubownie, ale jesli bym uslyszal w myjni (taki przyklad) 'to podaj mnie do sadu jesli chcesz zebym ci dal odszkodowanie za porysowanie samochodu' to o czyms swiadczy i nie widze powodow dlaczego mialbym siedziec cicho tylko dlatego zeby nie zostac okrzyknietym przez kogos na forum ze uprawiam czarny PR

konto usunięte

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Witam, włączę się do dyskusji bowiem sam nie raz myślałem o stworzeniu takiego wątku.

Nie jestem za oczernianiem jakiejś firmy, bo napewno żadna firma na to nie zasługuje, a można tym zrobić więcej złego niż dobrego.
Jednak uważam, że są w życiu sytuacje przed którymi warto ostrzec innych - jak np. w/w sytuacja Joasi.

No i sytuacja, którą opisuje Leszek, warto czasem wiedzieć przed skorzystaniem z jakiejś usługi czego można oczekiwać. A skutki mogą sporo kosztować - porysowany lakier od szczotek na myjni to nie jest 100 zł które można dać za naprawę.

Dlatego uważam, że jeśli ograniczymy się do suchego opisywania sytuacji, które nas spotkały możemy komuś innemu pomóc. A dzięki temu że po prostu sucho opiszemy sytuację damy komuś wybór czy będzie korzystał z tych usług czy nie. Bez zbędnych emocji wypowiedź nabierze charakteru opisowego a nie będzie czymś w rodzaju "czarnego PR"

konto usunięte

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Jest z tym związane pewne ryzyko... Ostatnio walczyłem o zapłatę faktury z pewną dużą firmą i w akcie desperacji - kiedy mimo monitów nie dawali znaku życia - rzuciłem argument, że opiszę całą sytuację na forach dotyczących ich branży. Od razu zareagowali, że to przestępstwo.

I rzeczywiście, jak rozmawiałem później z bardziej doświadczonymi ode mnie, mówili że taka firma mogłaby wytoczyć mi proces o spowodowanie strat wywołane naruszeniem ich dobrego imienia i wygrać duże odszkodowanie.

Nie ma tu znaczenia fakt, że pisałbym prawdę, bo np. jeżeli chodzi o informacje o nierzetelnych płatnikach (a takim z pewnością mówimy stanowcze "Nie"), to informacje o nich zgodnie z prawem mogą publikować tylko mające odpowiednie uprawnienia biura informacji kredytowej i kropka.

konto usunięte

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Marek J.:
Jest z tym związane pewne ryzyko... Ostatnio walczyłem o zapłatę faktury z pewną dużą firmą i w akcie desperacji - kiedy mimo monitów nie dawali znaku życia - rzuciłem argument, że opiszę całą sytuację na forach dotyczących ich branży. Od razu zareagowali, że to przestępstwo.

I rzeczywiście, jak rozmawiałem później z bardziej doświadczonymi ode mnie, mówili że taka firma mogłaby wytoczyć mi proces o spowodowanie strat wywołane naruszeniem ich dobrego imienia i wygrać duże odszkodowanie.

Nie ma tu znaczenia fakt, że pisałbym prawdę, bo np. jeżeli chodzi o informacje o nierzetelnych płatnikach (a takim z pewnością mówimy stanowcze "Nie"), to informacje o nich zgodnie z prawem mogą publikować tylko mające odpowiednie uprawnienia biura informacji kredytowej i kropka.


Hmmm... no ciekawe jak to z tym jest z punktu widzenia prawa
Piotr Krakus

Piotr Krakus music, sport & event
management

Temat: Tym firmom mówimy stanowcze "Nie"!!!

Jakims wyjsciem (ale wymagajacym wiele zachodu) byloby zalozenie osobnej grupy na GL, ktora zajmowalaby sie przypadkami nierzetelnosci i oszustw firm. Administratorzy tej grupy (jakos tam wybrani) wystepowaliby jako dziennikarze i po kazdym wiarygodnym opisie sytuacji problemowej, ta grupa GL kontaktowalaby sie oficjalnie z rzecznikiem/przedstawicielem firmy i prosila o komentarz (tak jak to robia pismaki). Wtedy na podstawie opisu zdarzenia oraz reakcji (lub jej braku) firm, czytelnicy tej grupy mogliby dopiero w dosc rzetelny sposob miec zaprezentowane sytuacje.
Naturalnie grupa nie zajmowalaby sie kazdym tematem (np. za malo sosu do pizzy w pizzerii X), tylko ciekawymi, powazniejszymi sytuacjami.
Skoro prasa moze pisac o oszustwach firm i oczekiwac ich odpowiedzi, to tak samo moglaby zrobic "redakcja grupy GL" - z tego co pamietam z prawa prasowego (na studiach mialem przez semestr), taka dzialalnosc podchodzi pod prase i administratorzy grupy pelnia role dziennikarzy (wg. definicji i w swietle prawa).
To moze jest rozwiazanie, ktore eliminuje pochopne oskarzenia oraz grozenie procesem ze strony firm.
Ale tak jak wspomnialem na poczatku - wymaga troche wysilku i dyspozycyjnosci paru/kilku osob-redaktorow grupy (ktore bylby gotowe dzielic sie "interwencjami" i kontaktowac w firmami).



Wyślij zaproszenie do