Katarzyna S.

Katarzyna S. specjalista ds. HR

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

>5. Wybór Biura Rachunkowego (Powiedzmy sobie szczerze - MY mamy
zajmować się biznesem a biuro prowadzeniem rozliczeń ) koszt biura róznie w zależności od formy działalności od 100 do 200 brutto na początku (ale wszystkie dokumenty wypełniają za nas )
Podpisanie umowy z biurem i od razu proponuje zapłacić 17 złotych opłaty w skarbówce za pełnomocnictwo dla biura)

Mam serdeczną prośbę o polecenie dobrego biura rachunkowego w Warszawie - najchętniej na Bemowie.
Z góry dziękuję za pomoc :)Katarzyna Dzianach edytował(a) ten post dnia 12.09.08 o godzinie 22:43
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Marcin Pietrzak:
Jeśli chodzi o sprawy czysto techniczne, czyli bez żadnych nakładów na inwestycję, biuro i jego prowadzenie... Koszty wyglądają mniej-więcej tak:

Założenie firmy niecałe 300 zł (100 zł za wpis do ewidencji działalności gospodarczej, 170 zł za rejestrację w urzędzie skarbowym + ewentualnie jakieś koszty manipulacyjne).

Jeśli to Twoja pierwsza działalność to koszty utrzymania firmy powinny zmieścić się w zakresie 350-400 zł miesięcznie. Aktualnie ZUS to niecałe 300 zł, no i warto zainteresować się firmą obsługującą Twoją księgowość. Ja np. zdecydowałem się na księgowość elektroniczną (ifirma.pl - przy okazji jak ktoś się zdecyduje na ich usługi i wpisze przy rejestracji jako hasło promocyjne NDRProject, będę bardzo zobowiązany :)) i kosztuje mnie to 49 zł miesięcznie, do tego koszty prowadzenia konta firmowego, itp.

Mam działalność dopiero od kilku miesięcy, więc jeszcze nie jestem specjalistą w tych kosztach, ale jak będziesz miała jakieś pytania na ten temat to pisz śmiało.

Pozdrawiam,
Marcin Pietrzak

Ja mam pytanie dot. ifirma.pl. Jak to dziala? Czy oni tylko rozliczaja Cie, czy rowniez udzielaja rad, porad, wskazowek, sa pomocni jak obnizyc koszty, co wrzucic w koszty itp itd? ja wybralem takie biuro rachunkowowe i tam kasuja mnie 150 plus VAT miesiecznie za obsluge.
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

..:
Ustalmy może pewną chronologie. Własnie jestem w trakcie zakładania własnej działalności gospodarczej:

1. Urząd miasta - wpis do ewidencji działalności gospodarczej - 100 zł

2. Urząd miasta - uzyskanie numeru Regon ( z uzyskanym wpisem do ewidencji działalności gospodarczej ) - bezpłatne

3. Urząd skarbowy - zgłoszenie do US - nie wiem czy jest płatne,czy nie? Ktoś wie?

4. ZUS - bezpłatne

Też nie wiem czy wpierw Skarbówka a potem ZUS, czy odwrotnie. A może to nie ma w ogóle znaczenia. Dwa ostatnie punkty załatwia mi biuro rachunkowe,ale będę musiał osobiście się stawić w tych urzędach.

Agnieszka Lewandowska-Dziewięcka:
To ja też zapytam... Chciałabym założyć własną jednoosobową firmę. Jakie i ile procent różnych podatków należy odprowadzać?

Kompletnie się na tym nie znam, a kogo nie zapytam to ma inny pomysł na wysokość i ilość różnych odpłat.

Gdzie mogłabym się tego dowiedzieć?

Dziękuję

Witaj,
to prawda ze kazdy ma rózne pomysły na rózne opłaty, ale to wynika z róznorodności prowadzonych działalnosci oraz z roznych form prowadzenia ksiegowości...
na poczatek napewno musisz zarejestrowac dzialalnosc w urzedzie gminy jest to koszt rzedu 100 zł, potem zglosic do Urzedu Skarbowego - tutaj nie pamietam czy i jakie koszty sie ponosi...pozostaje jeszcze urzad statystyczny( uzyskanie regonu) i zgłoszenie do ZUSU- w tym momencie ponoc wszystkie takie formalnosci załatwia sie w jednym okienku w Urzedzie Gminy. TO NA POCZATEK Obecnie koszty ZUS u dla osoby która zaczyna prowadzic dzialalnosc wynosza ok 300 zł( przez rok) pózniej zaczyna sie płacic tzw pełny zus czyli obecnie jest to ok 850 zł/mc( do 10 tego nastepnego mc)....podatek płacisz tylko dochodowy od uzyskanych przychodów ( do 20 -stego)-m i tutaj jest to uzaleznione przede wszytkim od wysokosci twoich dochodów i ot tego jaka forme rozliczenia z US przyjmiesz , pozostaje VAT- ale to juz kwestaia czy wogóle zostaniesz VATowcem , ale to juz jest oraz od ..reszta podatków jest uzalezniona od formy prowadzonej dzialalnosci- w sensie czy posiadsz i jak duzy lokal, działke itp
Rada praktyka:-): jezeli wogóle nie czujesz podatków najlepiej znajdź dobre biuro ksiegowe - napewno poprowadza ci ksiegowosc tak , jak to byc powinno robione:-)
pozatym nie podatki sa najwazniejsze:-)

pozdrawiam
Anna
Emilia S.

Emilia S. jeśli masz sprawę
napisz na e-mail

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Michał Masłowski:
Mam już na oku ksiegowa za ok 500 zł miesiecznie, nie wiem czy
da rade cos tańszego w warszawie znaleźć

Kosmiczne pieniadze. Chyba ze naprawde bedziesz miala kupe faktur. Ale mysle ze na poczatku koszty biura rachunkowego powinne Ci sie zamknac w 50 -150 zl.


Jeżeli Ci się nie śpieszy, to zanim podpiszesz umowę poszukaj jeszcze. Ja zaczynałam opłaty za księgową od 500 złotych + dodatki, a później się okazało, że w obrębie kilku metrów ceny za takie same usługi wahały się od 100 do 1000 zł. Wszystko zależy od tego jakie ktoś posiada doświadczenie, wielkość firmy i własną samoocenę.
Oprócz ceny zwróć również uwagę na warunki umowy. Dla Ciebie ważne jest to aby biuro księgowości wzięło na siebie 100% odpowiedzialność za wykonywaną pracę i rozliczenia. W razie problemów urzędy będą wymagać sprostowania oraz pokrycia kosztów od Ciebie, ale w przypadku wysokich kar będziesz mógł dochodzić zwrotu od biura księgowego lub prowadzącego księgowość pracownika. Pamiętaj: zapis ten nie wpływa na zmianę ceny.Emilia SZUMIłO edytował(a) ten post dnia 19.10.08 o godzinie 19:16
Emilia S.

Emilia S. jeśli masz sprawę
napisz na e-mail

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

1.
Wpłacamy do kasy Urzędu Miasta/Urzędu Gminy 100zł za rejestrację firmy. W wydziale Ewidencji działalności gospodarczych składamy wniosek z potwierdzeniem dokonania opłaty. Odpowiedź, czyli najczęściej wpis do ewidencji otrzymujemy w ciągu 14 dni. Termin załatwienia formalności uzależniony jest od liczby oczekujących na dokonanie wpisu. W przypadku ich braku zdarza się, iż wniosek rozpatrzony zostaje tego samego dnia lub z dnia na dzień.

2.
Po otrzymaniu wpisu do ewidencji przekazujemy wypełniony wniosek do Urzędu Statystycznego w celu otrzymania numeru REGON. Wniosek może zostać dostarczony osobiście lub pocztą. Nie wszystkie US korzystają z poczty elektroniczne, w związku z czym często ograniczone są możliwości przekazania skanów. Czekamy kolejne ustawowe 14 dni (maksymalnie).

3.
W Urzędzie Skarbowym składamy druk.
Niekiedy składamy również ksero uzyskanych dokumentów. Do rejestracji w US konieczne są: wpis do ewidencji, regon, nr konta bankowego. Konta nie założymy jednak bez nadawanego przez US NIP-u. W związku z tym informujemy US o tym, iż dane o numerze konta uzupełnimy w ciągu np. 14 dni.

Następnie wybieramy formę opodatkowania:
- w formie karty podatkowej,
- ryczałtu ewidencjonowanego,
- na zasadach ogólnych, wypełniając księgę przychodów i rozchodów.
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych (nie dotyczy mikro przedsiębiorstw).

Ustalamy czy będziemy VAT-owcami czy nie. Oczywiście możemy liczyć na podpowiedź Pań czy mamy taki obowiązek czy nie. Firmy, które nie są VAT-owcami nie mogą odliczać zapłaconego podatku
VAT. W przypadku wyboru VAT opłata za zgłoszenie VAT wynosi 152 zł Po ustaleniu tych kwestii dokonujemy opłatę skarbową wysokości uzależnionej od wskazanej przez nas wartości zakładanej firmy. Wartość firmy to nie tylko posiadany przez nas majątek firmy, ale wyceniony przez nas intelekt i przewidziany wkład przy. Urząd skarbowy akceptuje wszystkie formy wartości i od tego nalicza opłatę. Dlatego na początku najlepiej jest podawać stan zerowy lub najmniejszy z możliwych, a wkład, który konieczny jest do prowadzenia działalności, włożyć do niej po dokonaniu rejestracji. W ciągu kolejnych 14 dni otrzymujemy nadany NIP.

4.
Dokumenty do ZUS składa się w tym samym czasie co do Urzędu Skarbowego. Potrzebne nam do tego jedynie numer wpisu i regon.

Po kilku dniach otrzymujemy od ZUS zapytanie czy rozpoczęliśmy działalność gospodarczą. Jeżeli tak, odpowiadamy pozytywnie. Jeżeli nie zdążyliśmy jej rozpocząć odpowiadamy, ze nie. Od naszej odpowiedzi zależy od kiedy rozpocznie się nasz obowiązek płacenia ubezpieczenia.

Bogumił Śladowski:
..:
Ustalmy może pewną chronologie. Własnie jestem w trakcie zakładania własnej działalności gospodarczej:

1. Urząd miasta - wpis do ewidencji działalności gospodarczej - 100 zł

2. Urząd miasta - uzyskanie numeru Regon ( z uzyskanym wpisem do ewidencji działalności gospodarczej ) - bezpłatne

3. Urząd skarbowy - zgłoszenie do US - nie wiem czy jest płatne,czy nie? Ktoś wie?



4. ZUS - bezpłatne

Też nie wiem czy wpierw Skarbówka a potem ZUS, czy odwrotnie. A może to nie ma w ogóle znaczenia. Dwa ostatnie punkty załatwia mi biuro rachunkowe,ale będę musiał osobiście się stawić w tych urzędach.




Agnieszka Lewandowska-Dziewięcka:
To ja też zapytam... Chciałabym założyć własną jednoosobową firmę. Jakie i ile procent różnych podatków należy odprowadzać?

Kompletnie się na tym nie znam, a kogo nie zapytam to ma inny pomysł na wysokość i ilość różnych odpłat.

Gdzie mogłabym się tego dowiedzieć?

Dziękuję

Witaj,
to prawda ze kazdy ma rózne pomysły na rózne opłaty, ale to wynika z róznorodności prowadzonych działalnosci oraz z roznych form prowadzenia ksiegowości...
na poczatek napewno musisz zarejestrowac dzialalnosc w urzedzie gminy jest to koszt rzedu 100 zł, potem zglosic do Urzedu Skarbowego - tutaj nie pamietam czy i jakie koszty sie ponosi...pozostaje jeszcze urzad statystyczny( uzyskanie regonu) i zgłoszenie do ZUSU- w tym momencie ponoc wszystkie takie formalnosci załatwia sie w jednym okienku w Urzedzie Gminy. TO NA POCZATEK Obecnie koszty ZUS u dla osoby która zaczyna prowadzic dzialalnosc wynosza ok 300 zł( przez rok) pózniej zaczyna sie płacic tzw pełny zus czyli obecnie jest to ok 850 zł/mc( do 10 tego nastepnego mc)....podatek płacisz tylko dochodowy od uzyskanych przychodów ( do 20 -stego)-m i tutaj jest to uzaleznione przede wszytkim od wysokosci twoich dochodów i ot tego jaka forme rozliczenia z US przyjmiesz , pozostaje VAT- ale to juz kwestaia czy wogóle zostaniesz VATowcem , ale to juz jest oraz od ..reszta podatków jest uzalezniona od formy prowadzonej dzialalnosci- w sensie czy posiadsz i jak duzy lokal, działke itp
Rada praktyka:-): jezeli wogóle nie czujesz podatków najlepiej znajdź dobre biuro ksiegowe - napewno poprowadza ci ksiegowosc tak , jak to byc powinno robione:-)
pozatym nie podatki sa najwazniejsze:-)

pozdrawiam
Anna
Emilia SZUMIłO edytował(a) ten post dnia 19.10.08 o godzinie 20:25
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Emilia SZUMIłO:
Michał Masłowski:
Mam już na oku ksiegowa za ok 500 zł miesiecznie, nie wiem czy
da rade cos tańszego w warszawie znaleźć

Kosmiczne pieniadze. Chyba ze naprawde bedziesz miala kupe faktur. Ale mysle ze na poczatku koszty biura rachunkowego powinne Ci sie zamknac w 50 -150 zl.


Jeżeli Ci się nie śpieszy, to zanim podpiszesz umowę poszukaj jeszcze. Ja zaczynałam opłaty za księgową od 500 złotych + dodatki, a później się okazało, że w obrębie kilku metrów ceny za takie same usługi wahały się od 100 do 1000 zł. Wszystko zależy od tego jakie ktoś posiada doświadczenie, wielkość firmy i własną samoocenę.
Oprócz ceny zwróć również uwagę na warunki umowy. Dla Ciebie ważne jest to aby biuro księgowości wzięło na siebie 100% odpowiedzialność za wykonywaną pracę i rozliczenia. W razie problemów urzędy będą wymagać sprostowania oraz pokrycia kosztów od Ciebie, ale w przypadku wysokich kar będziesz mógł dochodzić zwrotu od biura księgowego lub prowadzącego księgowość pracownika. Pamiętaj: zapis ten nie wpływa na zmianę ceny.Emilia SZUMIłO edytował(a) ten post dnia 19.10.08 o godzinie 19:16

Tak naprawde w dobie Internetu lokalizacja biura rachunkowego nie ma raczej znaczenia, gdyz tak wiekszosc korespondencji odbywa sie mailowo badz telefonicznie. Polecam rozejrzec sie poza Wawa, gdzie ceny sa duzo nizsze niz w samej Wawie.

pozdrawiam
Marcin Pietrzak

Marcin Pietrzak Software house CEO

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Bogumił Śladowski:
Ja mam pytanie dot. ifirma.pl. Jak to dziala? Czy oni tylko rozliczaja Cie, czy rowniez udzielaja rad, porad, wskazowek, sa pomocni jak obnizyc koszty, co wrzucic w koszty itp itd? ja wybralem takie biuro rachunkowowe i tam kasuja mnie 150 plus VAT miesiecznie za obsluge.

Oni nie tyle Cię rozliczają, co dostarczają system za pomocą którego możesz to zrobić samodzielnie. Nie odpowiadają za wprowadzone przez Ciebie dane i późniejsze deklaracje, które drukujesz z systemu i sam wysyłasz. Odpowiadają za sprawność i aktualność systemu, za to że jak wprowadzisz kwotę z faktury w jednym miejscu to nie musisz się martwić jak to potem uwzględnić w innych rozliczeniach bo system robi to automatycznie.

To nie biuro rachunkowe, które załatwia wszystko za Ciebie.

Z kolei inną kwestią jest pomoc którą oferują dla swoich klientów. Zawsze dostaniesz od nich informacje i porady gdybyś nie był pewien jak coś zrobić. Ostatnio np. robiłem upgrade sprzętu komputerowego w firmie i nie byłem pewien czy zaksięgować to jako koszt uzyskania przychodu czy cokolwiek innego... Od supportu dostałem 3 możliwe scenariusze co zrobić w takiej sytuacji i która z nich jest bardziej opłacalna w jakich warunkach. A gdy już się zdecydowałem na jeden ze scenariuszy niemal za rączkę zostałem poprowadzony jak wszystko w systemie wypełnić. Wtedy doceniłem usługę za którą płacę :)

Co prawda nie przeglądają samodzielnie tego co wprowadziłeś do systemu i na tej podstawie nie podpowiadają lepszego rozwiązania, ale zawsze odpowiadają wyczerpująco na wszystkie Twoje pytania.
Marcin Pietrzak

Marcin Pietrzak Software house CEO

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Bogumił Śladowski:
Ustalmy może pewną chronologie. Własnie jestem w trakcie zakładania własnej działalności gospodarczej:

1. Urząd miasta - wpis do ewidencji działalności gospodarczej - 100 zł

2. Urząd miasta - uzyskanie numeru Regon ( z uzyskanym wpisem do ewidencji działalności gospodarczej ) - bezpłatne

3. Urząd skarbowy - zgłoszenie do US - nie wiem czy jest płatne,czy nie? Ktoś wie?

4. ZUS - bezpłatne

Też nie wiem czy wpierw Skarbówka a potem ZUS, czy odwrotnie. A może to nie ma w ogóle znaczenia. Dwa ostatnie punkty załatwia mi biuro rachunkowe,ale będę musiał osobiście się stawić w tych urzędach.

W moim przypadku cała rejestracja zajęła kilka dni.

1. Wpis do ewidencji. Załatwienie formalności i wypełnianie wnioski to 30 minut i 100 zł w urzędzie. Po 3 dniach w mojej skrzynce pocztowej wpis był już do odebrania.

2. Numer REGON. Uzyskujesz go w Urzędzie Statystycznym, a nie Urzędzie Miasta. Formalność zajęła mi 15 minut + około 20 minut czekania w kolejce. Numer i dokument potwierdzający dostałem od ręki.

3. Zgłoszenie do Urzędu Skarbowego. Ponieważ byłem już płatnikiem i miałem własny NIP trzeba było złożyć jedynie wniosek aktualizacyjny. Trzeba podać numer konta bankowego, więc warto je wcześniej założyć (w banku teoretycznie wymagają wcześniejszego zgłoszenia do US, ale gdy powiedziałem że przy takim zgłoszeniu potrzebuję już numeru konta to nie robili żadnych problemów, założyli mi konto i niczego więcej nie wymagali). Za formalności w US opłata skarbowa ok. 150 zł. Czas: konto bankowe 30 minut, formalności w US 30 minut.

4. Zgłoszenie do ZUS. Nie wiem czy to specyfika mojej jednostki ZUS czy tak się robi ogólnie, ale gdy dowiadywałem się u nich jakie dokumenty trzeba złożyć i jak je wypełnić to dowiedziałem się, że mogę je złożyć dopiero po rozpoczęciu działalności (data rozpoczęcia, którą podajesz przy wpisie do Ewidencji działalności gospodarczej). Ponieważ druki wypełniłem wcześniej (15 minut z pomocą Pani z obsługi klienta w ZUSie) to nie miałem problemu, aby po dacie rozpoczęcia działalności po prostu podrzucić je do urzędu. Aha, i trzeba to zrobić w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia.

Podsumowując:
- wpis do ewidencji 3 dni
- REGON, konto bankowe i US to kwestia 1 dnia
- ZUS też w 1 dzień tylko po rozpoczęciu działalności
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

2. Numer REGON. Uzyskujesz go w Urzędzie Statystycznym, a nie
Urzędzie Miasta.
===
Zalezy od miasta. W moim miescie urzad statystyczny miesci sie 4 drzwi dalej od miejsca gdzie uzyskuje sie wpis do ewidencji dzial. gospodarczej.

> Podsumowując:
- wpis do ewidencji 3 dni
- REGON, konto bankowe i US to kwestia 1 dnia
--
W jakim banku tak szybko zakladaja konto firmowe?
Małgorzata Adamska

Małgorzata Adamska Dyrektor Finansowy

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Jakie przepisy narzucają na nas obowiązek posiadania odrębnego konta bankowego na działalność?
Emilia S.

Emilia S. jeśli masz sprawę
napisz na e-mail

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

4. Zgłoszenie do ZUS. Nie wiem czy to specyfika mojej jednostki ZUS czy tak się robi ogólnie, ale gdy dowiadywałem się u nich jakie dokumenty trzeba złożyć i jak je wypełnić to dowiedziałem się, że mogę je złożyć dopiero po rozpoczęciu działalności (data rozpoczęcia, którą podajesz przy wpisie do Ewidencji działalności gospodarczej).

Ustawowo masz 14 dni na zgłoszenie do ZUS informacji o rozpoczęciu działalności gospodarczej, licząc od dnia rozpoczęcia działalności wpisanej we wpisie do ewidencji.
Emilia S.

Emilia S. jeśli masz sprawę
napisz na e-mail

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Małgorzata Adamska:
Jakie przepisy narzucają na nas obowiązek posiadania odrębnego konta bankowego na działalność?

Nie. Prawnie przedsiębiorca nie ma obowiązku posiadania konta bankowego. Podobnie jak pieczątki.

"Konieczność" ich posiadania wynika jedynie z odrębnych przepisów dotyczących regulacji finansowych z urzędami Państwowymi, np. Obowiązek opłaty ZUS przelewem, zwrot podatku na konto, niedopłaty w US na konto US (najtaniej przelewem), kontrola nad podatnikiem ;)
Małgorzata Adamska

Małgorzata Adamska Dyrektor Finansowy

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Emilia SZUMIłO:
Małgorzata Adamska:
Jakie przepisy narzucają na nas obowiązek posiadania odrębnego konta bankowego na działalność?

Nie. Prawnie przedsiębiorca nie ma obowiązku posiadania konta bankowego. Podobnie jak pieczątki.

"Konieczność" ich posiadania wynika jedynie z odrębnych przepisów dotyczących regulacji finansowych z urzędami Państwowymi, np. Obowiązek opłaty ZUS przelewem, zwrot podatku na konto, niedopłaty w US na konto US (najtaniej przelewem), kontrola nad podatnikiem ;)

ale te przelewy możesz robić na prywatne konto, które miałaś już przed rozpoczęciem działalności
Emilia S.

Emilia S. jeśli masz sprawę
napisz na e-mail

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Małgorzata Adamska:
Emilia SZUMIłO:
Małgorzata Adamska:
Jakie przepisy narzucają na nas obowiązek posiadania odrębnego konta bankowego na działalność?

Nie. Prawnie przedsiębiorca nie ma obowiązku posiadania konta bankowego. Podobnie jak pieczątki.

"Konieczność" ich posiadania wynika jedynie z odrębnych przepisów dotyczących regulacji finansowych z urzędami Państwowymi, np. Obowiązek opłaty ZUS przelewem, zwrot podatku na konto, niedopłaty w US na konto US (najtaniej przelewem), kontrola nad podatnikiem ;)

ale te przelewy możesz robić na prywatne konto, które miałaś już przed rozpoczęciem działalności

Oczywiście nieoficjalnie. Urzędy wymagają żeby to było konto firmowe. Aczkolwiek z uwagi na oszczędności wiele osób robi tak właśnie jak mówisz. I słusznie, bo skoro nie ma takiego przepisu, który obligowałby nas do posiadania konta, to i żaden urząd nie może nas do tego zmusić.
Małgorzata Adamska

Małgorzata Adamska Dyrektor Finansowy

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Emilia SZUMIłO:
Oczywiście nieoficjalnie. Urzędy wymagają żeby to było konto firmowe. Aczkolwiek z uwagi na oszczędności wiele osób robi tak właśnie jak mówisz. I słusznie, bo skoro nie ma takiego przepisu, który obligowałby nas do posiadania konta, to i żaden urząd nie może nas do tego zmusić.

Umówiłam się w banku na założenie konta firmowego, koszt utrzymania oczywiście większy. Spytałam się jednak wcześniej w urzędzie, czy tego wymagają. Powiedzieli, że absolutnie nie. W NIPie wystarczy zaktualizować jako konto firmowe.
Oczywiście zrezygnowałam ze spotkania w banku ;)
Niby różnica nie aż tak wielka, ale jednak...
Marcin Pietrzak

Marcin Pietrzak Software house CEO

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Bogumił Śladowski:
> Podsumowując:
- wpis do ewidencji 3 dni
- REGON, konto bankowe i US to kwestia 1 dnia
--
W jakim banku tak szybko zakladaja konto firmowe?

Ja założyłem w Multibanku i nie trwało to dłużej niż 20 minut.

Miałem już u nich wcześniej konto osobiste, więc mam ten komfort że oba konta bankowe mogę obsługiwać z jednego panelu internetowego, nie potrzebuję logować się na inne dane dla innego konta. Bardzo wygodne :)
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Ja to samo mam w mbanku:) Z jednego panela internetowego moge się zalogować i mam podgląd na konto osobiste i firmowe.

Własnie złożyłem wniosek o otwarcie konta firmowego w Mbanku w ten weekend.We wtorek już był kurier z umową do podpisania. Sprawnie i szybko. Ktoś tu narzekał na Mbank,a ja nie dam zlego slowa powiedziec o tym banku. Mam u nich konto osobiste od lat i dziala bez zastrzezen, a teraz otworzylem firmowe.

pzdr
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Małgorzata Adamska:
Emilia SZUMIłO:
Oczywiście nieoficjalnie. Urzędy wymagają żeby to było konto firmowe. Aczkolwiek z uwagi na oszczędności wiele osób robi tak właśnie jak mówisz. I słusznie, bo skoro nie ma takiego przepisu, który obligowałby nas do posiadania konta, to i żaden urząd nie może nas do tego zmusić.

Umówiłam się w banku na założenie konta firmowego, koszt utrzymania oczywiście większy.
---

Koszt utrzymania zależy od banku,ale skoro np. Mbank nie pobiera zadnych pieniedzy za otwarcie rachunku, prowadzenie i utrzymanie to czemu sobie nie zalozyc odrebnego firmowego konta?:) Nic nie kosztuje,a ma sie wydzielone konto na dzialalność gospodarczą.

Spytałam się jednak wcześniej
w urzędzie, czy tego wymagają. Powiedzieli, że absolutnie nie.
W NIPie wystarczy zaktualizować jako konto firmowe.
---
Czyli można zaznaczyć w US, ze od teraz moje konto osobiste bedzie kontem firmowym i wszystko jest ok?
Oczywiście zrezygnowałam ze spotkania w banku ;)
Niby różnica nie aż tak wielka, ale jednak...
Małgorzata Adamska

Małgorzata Adamska Dyrektor Finansowy

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Początkowo w NIPie nie podałam konta firmowego, bo chciałam je założyć i uzupełnić. Nie zrobiłam tego w jakimś terminie i wezwali mnie do wyjaśnienia. Pojechałam, powiedziałam kobiecie, że to będzie to samo konto i przy mnie poprawiła na drukach.
Opisuję tak dokładnie, żeby zaznaczyć, że pracownik US był świadom dokładnie sytuacji.
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

a to ciekawe,ale - jak widac - prawdziwe. Ja zalożyłem konto firmowe i tyle. Mam jasny rodział osobistego od firmowego.

A co znaczy "początkowo w NIP-ie nie podałam konta firmowego"?

Następna dyskusja:

Koszty i jakie obniżyć?




Wyślij zaproszenie do